AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Noen som har egne erfaringer med denne type behandling? ? Lurer selvsagt på hvilken effekt du synes du har oppnådd etter Ect, og om du opplevde bivirkninger. Dersom du kjenner noen som har gått gjennom slik behandling, opplevde du at vedkommende endret personlighet, utover at depresjonen eventuelt ble borte/mildere? Anonymous poster hash: 81c2f...09f Anonymous poster hash: 81c2f...09f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Jeg har ikke prøvd, men hjelper deg å dytte Jeg lurer også på dette. Begynner å vurdere å be om å få prøve...jeg er lei av å være deprimert, det gjør meg desperat, jeg gjør hva som helst nå Men klart...det ser jo skummelt ut..men tror det er mest fordi vi har noen gammeldagse fordommer fra den tid de gjorde det på verre måter, og lobotomerte epileptikere osv Anonymous poster hash: a8399...c9e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Jeg har ikke prøvd, men hjelper deg å dytte Jeg lurer også på dette. Begynner å vurdere å be om å få prøve...jeg er lei av å være deprimert, det gjør meg desperat, jeg gjør hva som helst nå Men klart...det ser jo skummelt ut..men tror det er mest fordi vi har noen gammeldagse fordommer fra den tid de gjorde det på verre måter, og lobotomerte epileptikere osv Anonymous poster hash: a8399...c9e Takk for dytt! tror jeg Desperat ja, gjør hva som helst jeg også nå.. men det finnes visst ikke noe register over langtidsvirkninger av slik behandling. Derfor ønsker jeg veldig å høre fra noen som har egne erfaringer.. er egentlig villig til å "ofre" litt korttidshukommelse (som visstnok er en vanlig, forbigående bivrkning). Derimot er jeg veldig redd for bivirkninger som vil påvirke mine nære på en negativ måte, f. eks skremme dem.. Huff! Klem til deg, finnes sikkert håp for oss Anonymous poster hash: 81c2f...09f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 jeg var gjennom 4 ect behandlinger i 2013 og vil ikke anbefale det. Jeg føler meg som en helt anderledes person og er veldig disconnecta fra følelser, minner, tanker, interesser ol. jeg hadde før. Spesielt i tiden etter, men også fortsatt, sliter jeg veldig med å huske navn og ansikter på venner og bekjente. Mennesker jeg bare har møtt en gang kan jeg overfalle som en bestevenn fordi hodet bare husker at jeg har snakket med disse før men ikke hvorfor og folk oppfatter meg stort sett som rar. Autistisk har jeg også fått høre. Tenk over det, hvis hjernen er som et kjempe nettverk av mange spindelvev lag, og noen skal dra i én av trådene i én av endene, så er det veldig stor sjanse for at de drar med seg noen andre tråder også når alle sitter så tett og er connecta. Om du vurderer ECT vil jeg anbefale deg å gjøre alt annet enn ECT. Den eneste andre personen jeg har møtt i forbindelse med psykiatrien som også har tatt ECT var en eldre mann som sa at han hadde glemt hele fortiden sin, så på bilder og kunne ikke huske det, og husket ikke kona si osv men måtte bare lære seg å godta det sa han. Anonymous poster hash: bf7a6...b17
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Ts her, til deg over som har tatt ect. Takk for at du delte din historie med meg! Det aner meg at det kanskje ikke var så lett.. Så takk! Det gjør meg vondt å lese hvordan behandlingen påvirket deg og jeg sender deg en varm klem. Jeg har prøvd alt, lenge.. og er som sagt desperat nå. Men jeg tolker deg slik at behandlingen ikke var "verdt" det, forståelig nok! Jeg har stor respekt for hjernen, og det du skriver om akkurat det, er jo min største frykt.. Så igjen, takk for at du delte din historie, skjønner nå enda bedre, at jeg må tenke meg godt om før evt behandling med ect. Anonymous poster hash: 81c2f...09f
Honey Dew Skrevet 25. april 2015 #6 Skrevet 25. april 2015 Jeg har ikke hatt noe erfaring med ect. Jeg ville bare sende dere en varm klem. Anonym 3 Jeg føler med deg. Det er grusomt å miste seg selv på denne måten, men når alle midler har blitt forsøkt, må man ofte gå til slike steg som du har vært igjennom. Jeg håper allikevel at du kommer til å få et bedre liv etterhvert TS: Jeg skjønner deg godt. Håper allikevel at du finner en annen måte enn etc å bli frisk på. Det er sikkert ikke alle som har hatt den dårlige effekten som Anonym 3 skriver om. Noen får det bedre og andre ikke. Jeg ønsker deg lykke til videre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå