Gå til innhold

Dersom kollega får bot

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folkens, det er kult gjort å betale halvparten av en bot når man er i samme reisefølge. Det handler ikke om summen, men om å være en ålreit person.

Ellers kan man gi faen. Bare ikke forvent en hjelpende hånd noen gang etterpå.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste steder er det i dag mulig å betale med mobilen.

Ville vel og være logisk å trykke inn tidspunktet for når parkeringsavgiften går ut, med litt margin, og så eventuelt fylle mer penger på, når en ikke rekker først betalt parkering?

Anonymous poster hash: 0e140...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Dersom ekstragebyret er et direkte resultat av arbeidet, og ikke skyldes uaktsomhet kan den føres inn i regnskapet, slik at dere slipper å skatte av det. (Men strengt tatt burde dere bare forlenget parkeringen.)

Det finnes også arbeidsgivere som dekker p-bøter med samme vilkår, dette er da firmaer som har høy risiko for uforskyldte bøter, feks budfirma, pizza-utkjøring, vaktselskaper osv.

Anonymous poster hash: 72e0b...ada
Skrevet

Kjære vene, snakk om ansvarsfraskrivelse fra sjåføren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg er litt uenig. Hvis det hadde vært en engangsforseelse ja, men jeg har allerede måttet ut med over 2000 i nye flybilletter fordi hun kom for sent en gang. Ikke tilbød hun seg å dekke mat når vi ventet på flyplassen heller.

Så kjenner egentlig at jeg ikke er veldig keen på å hjelpe henne, maks med 1-3.

Anonymous poster hash: 6d46d...47c

AnonymBruker
Skrevet

La meg se om jeg har forstått dette riktig:

- TS sitter på med sin kollega til et møte de begge deltar på.

- Kollegaen betaler parkeringsbilletten.

- Kollegaen viser ikke billetten til TS, eller forteller TS når parkeringen går ut.

- Kollegaen glemmer å passe tiden, og får parkeringsgebyr.

- Kollegaen ber TS betale halve gebyret.

Om dette stemmer, synes jeg kollegaen kan betale boten sin selv. Det var bare kollegaen som visste hvor lenge de kunne stå parkert, så det er ene og alene kollegaens skyld at hun/han har fått bot. TS hadde ingen forutsetninger for å kunne unngå boten. Dersom kollegaen hadde gitt beskjed om hvor lenge de kunne stå parkert, og TS ikke hadde hjulpet til å passe tiden, hadde det etter min mening vært mer naturlig å spleise på boten.

Anonymous poster hash: e6117...960
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...