Gå til innhold

Dersom kollega får bot

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dersom du og en kollega er i et møte, dere kjører sammen, han glemmer tiden og får bot, er det fair å kreve deg for halvparten? Litt frekt synes jeg. Tenker å tilby å betale maks 1/3.

Anonymous poster hash: 6d46d...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Ville ikke betalt ei krone.

Anonymous poster hash: 7ea9b...b0c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du betale for at han/hun kjørte idiot? Dersom du satt ved siden av og pushet på for at personen skulle kjøre fortere så blir klart saken annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun kom for sent ut fra møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg vært din kollega, hadde je gikke bedt deg om det, og hadde jeg vært deg og kollega ikke hadde bedt om det, hadde jeg foreslått selv om å bidra.

Det komme rogså an på hvor mange km dere har kjørt og om du har bidratt til å betale for reisen eller ikke.

Anonymous poster hash: ef493...f6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare sende regninga videre til arbeidsplassen,

hvis det var et resultat av et møte som gikk over tiden?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

En bot er det alltid sjoføren som er økonomisk ansvarlig for. Det er sjoføren som tar de valgene h*n tar i trafikken, og er derfor den eneste som kan holdes ansvarlig for bøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personen er veldig somlete og jeg har tidlig mistet et fly fordi hun kom for sent. Og måtte betale ny billett til 2000... Som jeg ikke avkrevde henne noe for, selv om det var hennes skyld at vi ikke fikk dratt til avtalt tid.

Vi deler på utgifter ja, men nå mener jeg jo at ettersom hun så tidspunktet på billetten er det hun som må ta ansvaret. Hvis en i et selskap får en bot, betaler jo ikke de andre som hygger seg der boten.

Arbeidsplassen kan ikke betale siden vi ikke er fast ansatte, jobber for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får man bot for å glemme tiden? Eller snakker du om et parkeringsgebyr?

Anonymous poster hash: bdfc5...66c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får man bot for å glemme tiden? Eller snakker du om et parkeringsgebyr? Anonymous poster hash: bdfc5...66c

Parkeringsgebyr ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skal "bidra" til å dekke opp boten hennes får det bli arbeidsgiver, og det får hun ta opp med lederen sin selv. Det skulle hun ikke ha noen problemer med dersom hun mener det er rimelig å lempe ansvaret over på noen andre. Makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke betal boten, synes nå det er utrolig frekt av henne å kreve at du skal det! Spesielt om du tidligere har punget ut fordi hun kom for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Parkeringsgebyr ja:)

Dersom møte dro ut i tid i forhold til hva som var planlagt er det vel strengt tatt arbeidsgiver som i så fall må dekke inn gebyret. De betaler vel parkeringen i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som nevnt er vi selvstendig næringsdrivende og har ikke arbeidsgiver. Så ingen arbeidsgiver kan dekke gebyret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du bil, så er du personlig ansvarlig for at den blir parkert forskriftsmessig til en hver tid. Er den ikke parkert i henhold til parkeringsbestemmelsene så blir en og qnsvarlig for "straffen", her boten. Tauing ville blitt mye dyrere......

Anonymous poster hash: 0e140...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom møte dro ut i tid i forhold til hva som var planlagt er det vel strengt tatt arbeidsgiver som i så fall må dekke inn gebyret. De betaler vel parkeringen i utgangspunktet? Anonymous poster hash: bdfc5...66c

Arbeidsgiver som betaler parkering?

Den var ny! Folk flest får ikke sånne goder!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så jeg bør ikke tilby å betale 1/3? Synes bare at det er litt kjipt å ikke dekke noe siden jeg satt på med henne og hun er så frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Arbeidsgiver som betaler parkering?

Den var ny! Folk flest får ikke sånne goder!

Om en hadde jobbet i et firma der man i arbeidstiden er pålagt å delta på et møte som krever at en må fraktes skulle det bare mangle at arbeidsgiver betaler for parkeringen (Muligens ikke for ev gebyr). Man er per definisjon på reise når man forlater arbeidslokalet om man ikke har avtalt noe annet i arbeidskontrakten.

Men hvis TS er selvstendig næringsdrivende og var på møte med en annen selvstendig næringsdrivende er det ikke noe logikk at TS skal dekke sin kollegas parkeringsgebyr. Med mindre TS er årsaken til gebyret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satt dere på møte sammen? Hvorfor sa du ikke forsiktig i fra om tiden....?

Anonymous poster hash: f3f5f...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi hun ikke sa hvor lenge hun la på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...