AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #1 Skrevet 24. april 2015 Her ser vi den direkte konsekvensen av et rettssystem som ikke fungerer. Dette er grunnen til at livsvarig fengsel burde innføres snarest. Og når jeg sier livsvarig, så mener jeg bokstavelig. Det er i mine øyne totalt uakseptabelt at små barn må leve med skjult adresse, skjult identitet og leve i konstant frykt fordi de risikerer å bli drept. Gjerningsmannen har sonet ferdig, og er fri, og dermed må disse barna leve et liv som er totalt uverdig, utelukkende fordi man har et system der man lar slike mennesker gå fri. Uskyldige barn blir frarøvet et normalt liv. Og hvorfor ser ingen det klare pardokset her??? Når politiet mener disse barna trenger denne beskyttelsen, så betyr jo dette rett og slett at det er stor fare for gjentakelse, og at disse svina aldri burde sett friheten igjen! http://www.dagbladet.no/2015/04/24/nyheter/innenriks/partnerdrap/barn/barna_som_ble_igjen/38738420/ Anonymous poster hash: c8d45...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #2 Skrevet 24. april 2015 Det er jo ikke rettssystemet som fastsetter landets lover eller strafferammer, en dommer kan selvsagt ikke dømme noen til reelt livsvarig fengsel når det ikke er hjemlet noe sted. Men ja, prinsipielt er jeg til dels enig. I Norge har man i dag muligheten til å benytte forvaring der det er stor sannsynlighet for at gjerningsmannen vil gjenta det. Anonymous poster hash: 6ce97...b92 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 #3 Skrevet 24. april 2015 Her ser vi den direkte konsekvensen av et rettssystem som ikke fungerer. Dette er grunnen til at livsvarig fengsel burde innføres snarest. Og når jeg sier livsvarig, så mener jeg bokstavelig. Det er i mine øyne totalt uakseptabelt at små barn må leve med skjult adresse, skjult identitet og leve i konstant frykt fordi de risikerer å bli drept. Gjerningsmannen har sonet ferdig, og er fri, og dermed må disse barna leve et liv som er totalt uverdig, utelukkende fordi man har et system der man lar slike mennesker gå fri. Uskyldige barn blir frarøvet et normalt liv. Og hvorfor ser ingen det klare pardokset her??? Når politiet mener disse barna trenger denne beskyttelsen, så betyr jo dette rett og slett at det er stor fare for gjentakelse, og at disse svina aldri burde sett friheten igjen! http://www.dagbladet.no/2015/04/24/nyheter/innenriks/partnerdrap/barn/barna_som_ble_igjen/38738420/ Anonymous poster hash: c8d45...d7f Dette problemet gjelder ikke bare barn, men også kvinner som har vært utsatt for voldelige menn. Dette er bare en av mange grunner til at voldtekt av barn eller voksne og vold mot barn nesten alltid burde føre til livsvarig fengsling. En kan benytte forskjellige soningsforhold til å skille mellom straff i forhold til alvorligshetsgrad i forbrytelsen, men de som har begått slike forbrytelser, burde som regel aldri slippe fri igjen. Anonymous poster hash: 38850...a15 1
I Grosny Skrevet 24. april 2015 #4 Skrevet 24. april 2015 Egentlig så forbauser det meg at såpass få tar saken i sine egne eller i sin leiemorders hender. Et slikt liv virker jo absolutt uutholdelig.
Drizzt Skrevet 25. april 2015 #5 Skrevet 25. april 2015 Det er noe fullstendig råttent i et system hvor ofrene må lide istedet for at det gjøres noe med trusselen. Hvem sine rettigheter er mest beskyttet? Overgriperen, trusselen, forfølgeren ... ikke den andre siden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå