AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #21 Skrevet 26. april 2015 Hver sjette beboer i dette landet er nå altså en innvandrer. Om 50 år er det vi som flykter...vi får håpe andre land er like greie mot mine barnebarn som det vi var mot dem.......... Vi havner i en menneskelig " dyrehage-reservat" for nordmenn,når vi blir mindretallig av folket. Eller så flykter vi andre steder -slik Jødene flykter ut av Sverige nå allerede.De får ikke leve i fred i Sverige,grunnet multikulturalistiske prosjektet. Anonymous poster hash: 68828...b70 3
Drizzt Skrevet 26. april 2015 #22 Skrevet 26. april 2015 Det er 3,6 % arbeidsledighet i Norge, det er ikke mye. Det er mye mer. Bare Norge som bruker merkelige måter å regne dette på. http://www.nrk.no/norge/--stor-skjult-arbeidsledighet-1.6510162 Viktig å skille mellom ulike grupper innvandrere. Ikke alle utgjør en belastning for økonomi og samfunn. 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #23 Skrevet 26. april 2015 Det er ikke sant. Mange fra Syria har høy utdannelse og har hatt gode jobber før det ble krig. Pakistanere er velkjent for å være ambisiøse og veldig opptatt av at barna skal gjøre det bra på skolen. Indere likeså. Bare se på tannlegestudiet i Oslo, der er veldig mange ikke-etnisk norske andregenerasjons innvandrere. Grupper som somaliere sliter mer, men kommer også fra et ekstremt traumatisert land. Det betyr ikke at de er udugelige. Hvis de får helsehjelp og god oppfølging er det mange som kommer seg ut i jobb. Har jobbet med flere somaliere når jeg har hatt sommerjobb. Bodde med en somalier som studerte økonomi. Av ungdommer som naver har jeg derimot mer å si om norske ungdommer. Makan. Anonymous poster hash: 6b450...505 Selvsagt finner du noen dyktige innvandrere også, spørsmålet er imidlertid hvor mange av det totale antallet innvandrere som faktisk kommer seg i noen form for arbeid eller som i det hele tatt ønsker å bidra. De aller fleste har faktisk ikke kvalifikasjoner for å komme seg inn på typiske prestisjestudier som odontologi eller medisin. De få som faktisk har det greier seg fint nesten uansett hvor de drar da disse typisk er blant de mest ressurssterke i sine opprinnelsesland, men hva med alle de andre som ikke greier å integrere seg og som havner på offentlig støtte? For det andre ser jeg heller ikke hvorfor Norge skal sponse gratis utdannelse for mennesker som med all sannsynlighet hadde hatt mulighet til å ta en slik utdannelse i sitt eget land. Norge er nå et av veldig få land som fortsatt har gratis utdannelse over hele fjøla, dvs. for folk også utenfor EU/EØS området, Norske studenter får ikke i nærheten av samme behandling dersom de søker tilsvarende utdannelse i de fleste andre land. For all del, det er kjempebra med en viss innvandring om man får inn flere som faktisk kan skape arbeidsplasser og bidra men det er ingen statshemmelighet at en stor andel av innvandring i dag koster det norske samfunnet svært mye. Anonymous poster hash: 47b11...0c0 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #24 Skrevet 26. april 2015 Vi havner i en menneskelig " dyrehage-reservat" for nordmenn,når vi blir mindretallig av folket. Eller så flykter vi andre steder -slik Jødene flykter ut av Sverige nå allerede.De får ikke leve i fred i Sverige,grunnet multikulturalistiske prosjektet. Anonymous poster hash: 68828...b70 Og de der naive uintelligente fanatiske og ansvarsløse sosialdemokrat-folka,som ønsker at bittelille landet Norge,skal være verdensmester og verdes største sosialkontor og flyktningmottak. De er ikke snillere-enn at de gir FAN i at Jødene må flykte fra sitt fødeland og hjemland Sverige nå,pga trakasering og forfølgelse av de gruppene,de ønsker å hjelpe og ta mer av -inn i landet vårt.Jødene i Sverige frykter for egen sikkerhet og liv. Hvorfor ikke gi ASYL til dem heller i Norge???? Er dette riktig? Vil heller bo sammen med fredelige jøder,enn fanatiske anti-vestlige muslimer. De misliker uansett-alt av kultur-vi har i vesten. Dessverre,går ikke alle kulturer like godt sammen. Anonymous poster hash: 68828...b70 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #25 Skrevet 26. april 2015 Det er mye mer. Bare Norge som bruker merkelige måter å regne dette på. http://www.nrk.no/norge/--stor-skjult-arbeidsledighet-1.6510162 Viktig å skille mellom ulike grupper innvandrere. Ikke alle utgjør en belastning for økonomi og samfunn. De fleste former for innvandring utgjør en stor belastning for det norske samfunnet. En av grunnene til det er f. eks. at gratis utdannelse gjelder for absolutt alle, også folk utenfor EU/EØS området. Problemet er at man ikke satser på innvandring der man kan bidra nesten fra dag 1, som f. eks. entreprenører som skaper arbeidsplasser. Selv i andre vestlige land får ikke engang nordmenn i nærheten av de samme godene som f. eks. gratis utdannelse. Skal du f. eks. ta en grad i USA eller Australia så må man belage seg på å betale skolepenger på mange hundretusen. Anonymous poster hash: 47b11...0c0 3
Gjest 2JZ Skrevet 26. april 2015 #26 Skrevet 26. april 2015 Bare se hvor elendig det går med Sverige,pga frislipp av ikkevestlige kulturer..inn i landet.Jøder flykter ut av Sverige.Da de føler seg truet og uttrygge i Sverige,grunet trakasering fra multikulturelle innvandrere,som bor i Sverige.Samme gjør en del svensker også. Europa/vesten blir bare fattigere,tømt for livsviktige " existens og miljøresurser" som fred,trygghet og frihet for alle. Sosialdemokratene som er av det mest " fanatiske" slaget,de som ikke tar konsekvenser på alvor og klarer å tenke fremover.Ødelegger snart hele Europa. Hele Europa har samme problemer.Strømmen av innvandrerer vil aldri stoppe.Vi kan bli oversvømt,og selv ende opp som et Ghetho -land....skremmende! Med masse vold og kriminalitet,arbeidsledighet og fattigdom. Anonymous poster hash: 68828...b70 Helt enig. Løsningen er virkelig ikke å ta inn innvandrere. Det som jeg ikke forstår helt er hvorfor de aller fattigste i verden eller de som lever der det er krig f.eks får barn. Det er virkelig ikke en god situasjon å sette barn til verden. Skjønner ikke at de gjør det når de vet at barnet mest sannsynlig ikke får en god framtid og et godt liv. Det er jo oversvømt med folk nede i fattige land.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #27 Skrevet 26. april 2015 Helt enig. Løsningen er virkelig ikke å ta inn innvandrere. Det som jeg ikke forstår helt er hvorfor de aller fattigste i verden eller de som lever der det er krig f.eks får barn. Det er virkelig ikke en god situasjon å sette barn til verden. Skjønner ikke at de gjør det når de vet at barnet mest sannsynlig ikke får en god framtid og et godt liv. Det er jo oversvømt med folk nede i fattige land. I fattige land så er barna foreldrenes sikkerhet når de etthvert blir gamle og behøver noen til å ta seg av dem da det typisk ikke er mange eldrehjem og sykehjem. Anonymous poster hash: 47b11...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #28 Skrevet 26. april 2015 Helt enig. Løsningen er virkelig ikke å ta inn innvandrere. Det som jeg ikke forstår helt er hvorfor de aller fattigste i verden eller de som lever der det er krig f.eks får barn. Det er virkelig ikke en god situasjon å sette barn til verden. Skjønner ikke at de gjør det når de vet at barnet mest sannsynlig ikke får en god framtid og et godt liv. Det er jo oversvømt med folk nede i fattige land. Kvinnene er undertrykte av mennene i sine land.De blir nektet prevensjon-og sexen demmes er vell mer voldtekt.mmed VOLD tør ingen nekte sex kanske.Har sett fil p youtube,hvor de offentlig slår kvinner med stokker midt på gaten-som straff for et eller annet.....I slike kulturer er det pinadø lov å voldta egen kone.Kan dere fatte hvor ulike kulturer vi er? Alle APER er ikke like Sjimpanser og gorillaer-er to meget forskjellige arter....de er IKKE like. Homo sapiens er en TENKENDE APE. Primitive voldelige kulturer.... Anonymous poster hash: 68828...b70 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #29 Skrevet 26. april 2015 Jeg ønsker innvandrere velkommen, så lenge de integrerer seg og følger norske lover og skikker og respekterer kvinner slik norske kvinner er vant til å bli respektert av norske menn. Resten kan bare ha seg ut, for vi orker ikke tilbake til steinalderen ... Anonymous poster hash: 7081c...284
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #30 Skrevet 26. april 2015 Helt enig. Løsningen er virkelig ikke å ta inn innvandrere. Det som jeg ikke forstår helt er hvorfor de aller fattigste i verden eller de som lever der det er krig f.eks får barn. Det er virkelig ikke en god situasjon å sette barn til verden. Skjønner ikke at de gjør det når de vet at barnet mest sannsynlig ikke får en god framtid og et godt liv. Det er jo oversvømt med folk nede i fattige land. Jenter får ikke gå på skole,de blir tvangsgiftet som 11-12 åringer,og ender opp gravide som unger allerede.Pedofili er lovlig og voldtekt av barn -i de mest primitive kulturer og religioner. Og disse skal vi nordmenn ha som NABOER? Nei-Europa må samarbeide med FN og lage et flyktningmottak i utlandet heller.Så kan muslimer bo sammen med andre muslimer.De hater vestlig kultur-er kun pengene våre og hjelpen vi gir,som er lokkende.Ellers-hater de alt vesten står for og oss vantroe hvite vestlige. De er så livredd vestlig innflytelse skal nå deres kvinner og jentebarn - at IS har nå begynt med tvangsomskjæring av kvinner og t.o.m voksne gamle kjerringer,i byer kontrollert av IS.... Dette er FARLIGE brutale mennesker. Helt utrolig at vesten kan være så NAIV. Til og med innvandrere er enige i det selv.... Anonymous poster hash: 68828...b70 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #31 Skrevet 26. april 2015 Jenter får ikke gå på skole,de blir tvangsgiftet som 11-12 åringer,og ender opp gravide som unger allerede.Pedofili er lovlig og voldtekt av barn -i de mest primitive kulturer og religioner. Og disse skal vi nordmenn ha som NABOER? Nei-Europa må samarbeide med FN og lage et flyktningmottak i utlandet heller.Så kan muslimer bo sammen med andre muslimer.De hater vestlig kultur-er kun pengene våre og hjelpen vi gir,som er lokkende.Ellers-hater de alt vesten står for og oss vantroe hvite vestlige. De er så livredd vestlig innflytelse skal nå deres kvinner og jentebarn - at IS har nå begynt med tvangsomskjæring av kvinner og t.o.m voksne gamle kjerringer,i byer kontrollert av IS.... Dette er FARLIGE brutale mennesker. Helt utrolig at vesten kan være så NAIV. Til og med innvandrere er enige i det selv.... Anonymous poster hash: 68828...b70 Dette er bare helt sykt .. men de muslimene jeg kjenner liker det heller ikke. De flyter jo fra dette. Anonymous poster hash: 7081c...284
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #32 Skrevet 26. april 2015 Dette er bare helt sykt .. men de muslimene jeg kjenner liker det heller ikke. De flyter jo fra dette. Anonymous poster hash: 7081c...284 IS herjer jo rundt nå.Multikultur er blitt farligere enn noensinne pga IS. Hvordan vet vi-at det ikke finnes IS-sympatisører,i disse flyktning-kvotene ??? Anonymous poster hash: 68828...b70 3
Drizzt Skrevet 26. april 2015 #33 Skrevet 26. april 2015 De fleste former for innvandring utgjør en stor belastning for det norske samfunnet. En av grunnene til det er f. eks. at gratis utdannelse gjelder for absolutt alle, også folk utenfor EU/EØS området. Problemet er at man ikke satser på innvandring der man kan bidra nesten fra dag 1, som f. eks. entreprenører som skaper arbeidsplasser. Selv i andre vestlige land får ikke engang nordmenn i nærheten av de samme godene som f. eks. gratis utdannelse. Skal du f. eks. ta en grad i USA eller Australia så må man belage seg på å betale skolepenger på mange hundretusen. Anonymous poster hash: 47b11...0c0 Som sagt, ikke alle utgjør en belastning, derfor er det viktig å skille mellom de ulike gruppene.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #34 Skrevet 26. april 2015 Dette er bare helt sykt .. men de muslimene jeg kjenner liker det heller ikke. De flyter jo fra dette. Anonymous poster hash: 7081c...284 IS har blitt veldig aggresiv....virker som at jo nærmere de kommer inn på vestlige områder/land.Jo mer frykter de vestlig innflytelse og kultur.De vil ikke ha vår kultur.De får panikk av vestlig kultur.De passer ikke-med Islam.Dermed vokser IS fram og utvikler seg til en aggresiv FANATISK gruppe. Hvem har skapt IS?? Hvordan tror du den har oppstått? Det er jo frykt for vestlig innflytelse... Derfor-IKKE ta mere inn i landet nå.IS vokser seg bare mer aggresiv og større da.Tipper jeg. Anonymous poster hash: 68828...b70 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #35 Skrevet 26. april 2015 Dette er bare helt sykt .. men de muslimene jeg kjenner liker det heller ikke. De flyter jo fra dette. Anonymous poster hash: 7081c...284 Kvinnene som bor i land med IS terror.Frykter for sine liv.Som sagt,mange blør i hjel av omskjæring.Derfor frykter de for sine liv. IS er et kjempeproblem. Vesten må ikke provosere.Beste er å stenge hele Europas grenser NÅ og samarbeide med FN og hele Europa om å opprette et flyktning mottak utenlands.Som er trygt område og militært overvåket og beskyttet.Mener vi hjelper flere da.Da kan vi hjelpe millioner-fremfor å bare ta inn noen få tusen hit-og la resten av befolkninge lide en usikker skjebne ....slik hjelper man flere. Selv en sosialdemokrat-burde klare forstå dette. Anonymous poster hash: 68828...b70 1
absinthia Skrevet 26. april 2015 #36 Skrevet 26. april 2015 (endret) De største gruppen med innvandrere er jo fra Polen, Sverige og Litauen og kommer hit nettopp fordi de har jobb her, etterpå tar de gjerne familiene hit og siden det ofte er voksne menn med kone og barn hjemme i f.eks Polen som kommer, følger det gjerne med 1-3 personer til. De som er bekymret for at vi tar inn en haug med folk som jobber innen service, bygningsarbeid, verftsindustri, fiskeoppdrett, mm, får neppe store problemer med å finne jobb om de vil søke på disse jobbene selv. Endret 26. april 2015 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #37 Skrevet 26. april 2015 De største gruppen med innvandrere er jo fra Polen, Sverige og Litauen og kommer hit nettopp fordi de har jobb her, etterpå tar de gjerne familiene hit og siden det ofte er voksne menn med kone og barn hjemme i f.eks Polen som kommer, følger det gjerne med 1-3 personer til. De som er bekymret for at vi tar inn en haug med folk som jobber innen service, bygningsarbeid, verftsindustri, fiskeoppdrett, mm, får neppe store problemer med å finne jobb om de vil søke på disse jobbene selv. Men en del av dem har altså fått problemer så det nytter ikke å feie det under teppet. Antallet servicejobber har ikke steget i takt med innvandringen, det er altså større konkurranse om disse jobbene nå og arbeidstilsynet har også avdekket sosial dumping i en del av dem. På sikt vil det virke kvelende for økonomien, for når en stadig større andel av befolkningen jobber i lavt betalte jobber med lite fritid vil de heller ikke ha hverken kjøpekraft eller tid til å bidra til å stimulere økonomien. Så nei, grensene må stenges nå. Anonymous poster hash: 47b11...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #38 Skrevet 26. april 2015 Det er forholdsvis mange høyt utdannede nordmenn som sliter med å få jobb også, jeg begynte å nærme meg tresifret antall skreddersydde søknader før jeg fikk en god jobb, selv om jeg hadde over ren B i snitt. Bare tull at Norge trenger "massevis av arbeidskraft" på alle fronter, det er knallhard konkurranse på det meste innen økonomi og teknologi f.eks. Hilsen sivøkAnonymous poster hash: b5356...c73 Dette kan jeg skrive under på! Av jobbene jeg søkte på var det ofte 300 søkere, og jeg rakk å pådra meg depresjon over å ha gått arbeidsledig i over et år før det ordnet seg med en helt ok jobb men slettes ikke drømmejobben - den kan man ikke satse alle kortene på lenger med dagens konkurranse. At brukere som Tvist regelrett juger for å få frem sitt poeng er patetisk og desperat. Er også en stor tråd her på forumet med smådesperate sjeler som ikke får jobb selv med gode karakterer og erfaring. Med den økte innvandringen vil det bare bli ENDA verre, og dette sviket mot eget folk blir støttet av "noble" nordmenn som sikkert sitter godt i det selv og ikke aner hva som skjer i samfunnet. Anonymous poster hash: 94c0e...f50 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå