Gå til innhold

Irritabel tarm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære sliter med irritabel tarm. Han har prøvd mange forskjellige typer tabeletter, men har aldri funnet noe som hjelper. Legen sier at det ikke finnes noe behandling mot det, så derfor spør jeg dere; er det noen som har funnet noen "mirakelkur" mot det? Synes det er synd at han skal gå rundt med kvalme/magesmerter hele tiden..

Anonymous poster hash: b6338...de2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

FODMAP & Cipralex

Anonymous poster hash: 0d8f1...a89

AnonymBruker
Skrevet

Fodmap ser ut til å gjøre susen for min del :)

Anonymous poster hash: 66226...0e6

Gjest January
Skrevet

FODMAP & Cipralex

Anonymous poster hash: 0d8f1...a89

Hva skal cipralex være godt for? Er ikke det mot depresjon?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal cipralex være godt for? Er ikke det mot depresjon?

Pågårnde forskning indikerer at irritabel tarm kan komme av mangel på signalstoffer i hjernen, som også kan forårsake depresjon. Antidepressiva kan dermed bedre symptomene på irritabel tarm.

Anonymous poster hash: 49eb7...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Pågårnde forskning indikerer at irritabel tarm kan komme av mangel på signalstoffer i hjernen, som også kan forårsake depresjon. Antidepressiva kan dermed bedre symptomene på irritabel tarm.Anonymous poster hash: 49eb7...6d0

Men det er vel trisykliske antidepressiva som Surmontil som kan hjelpe, ikke Cipralex? Jeg fikk Surmontil mot hypnagogi, og da var jeg brått bra av irritabel tarm samtidig. Går ikke på det nå lenger, men jeg er ikke så plaget av irritabel tarm som tidligere.

Anonymous poster hash: 60769...d03

AnonymBruker
Skrevet

Cipralex gjorde ikke bedre for meg iallfall.

Anonymous poster hash: 40b7b...e28
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble verre i magen rundt da jeg trappet opp på 20mg med cipralex. Nå kan dette selvsagt være helt tilfeldig. Magen har aldri blitt bedre etter det, da.

Anonymous poster hash: c4be3...47b
AnonymBruker
Skrevet

En bekjent har det, og det virker som at man bare må jobbe aktivt med å finne riktig type mat for seg selv. Finne ut hvilke matvarer man kanskje reagerer minst på...

Anonymous poster hash: 8a20c...abd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...