Gå til innhold

Jeg flytter til Alta om 2 dager.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips, har aldri vært der. Men vil ønske deg lykke til :tommel: Har aldri vært lengre nord enn Nord-Trøndelag, men har alltid hatt lyst til å dra til Nord-Norge :)

Skrevet

Det er dårlig sjanse for å se nordlyset nå og frem til august, altså...

• Liker 2
Skrevet

Alta koster mer enn det smaker, men det er vakkert der oppe.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nordlyset går du nok glipp av, - men derimot midnattssolen har du rimelig gode muligheter til å få med deg.

Du får det supert, jobb og kos deg :)

AnonymBruker
Skrevet

Alta...! Stakkars deg!

Anonymous poster hash: 7fa89...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke nordlys, men du får nyte midnattsol :) det er en liten by, men veldig koselig.

Sørg for å få med deg helleristningene. De er på UNESCOs verdensarvliste, og kan sees i bl.a. Hjemmeluft og Kåfjord. Og så er det nydelig der :)

Du kan jo prøve å bade i Lathari, på en av de veldig varme dagene.. ;p Ellers er det Nordlysbadet, hvor man kan bade og trene.

Ellers er det nært til Kautokeino og Karasjok. I Kautokeino kan du besøke Juhls Silver Gallery, som var den første sølvsmien i Finnmark. Spør gjerne de som jobber der om å få en guidet omvisning. Utrolig spennende historie! Mange nydelige smykker der. Mange muligheter for å få kjøpt samiske smykker, og pynteting og diverse ellers.

I karasjok er det jo muligheter å besøke Sametinget..også med guidet omvisning :P

Anonymous poster hash: 3b536...d52
  • Liker 1
Skrevet

Midnattssola er sjarmerende i ca et døgn for en søring.

Resten av tiden er det til å bli fullstendig gal av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Midnattssola er sjarmerende i ca et døgn for en søring.

Resten av tiden er det til å bli fullstendig gal av.

Å. Nå bor jeg i Norges sydligste by og har røtter her, og jeg skal si deg at det er vakkert å sitte på fjellet med hvitvin og mannen om natta i solskinn. Det kommer alltid til å fascinere meg! Jeg synes Nord-Troms og Finnmark er Norges vakreste landsdel :). Jeg skulle mer enn gjerne vært med i kofferten til kjærligbåttur!

Anonymous poster hash: 1ccbb...06f

• Liker 1
Skrevet

Å. Nå bor jeg i Norges sydligste by og har røtter her, og jeg skal si deg at det er vakkert å sitte på fjellet med hvitvin og mannen om natta i solskinn. Det kommer alltid til å fascinere meg! Jeg synes Nord-Troms og Finnmark er Norges vakreste landsdel :). Jeg skulle mer enn gjerne vært med i kofferten til kjærligbåttur! Anonymous poster hash: 1ccbb...06f

Nord-Norge har utvilsomt Norges vakreste natur,

men når du IKKE er på fjelltur eller sitter og ser på fjella

så er det ikke like idyllisk :ler:

Savner dog nordlendingers lynne :P

AnonymBruker
Skrevet

Nord-Norge har utvilsomt Norges vakreste natur,

men når du IKKE er på fjelltur eller sitter og ser på fjella

så er det ikke like idyllisk :ler:

Savner dog nordlendingers lynne :P

Menneskene, naturen, atmosfæren-jeg kårer Nord-Norge til Norges vakrest, med eller uten hvitvin :). Og jeg er ekte søring, de fleste nordmenn bor nord for meg :)

Anonymous poster hash: 1ccbb...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...