Gå til innhold

mye hard hud under føttene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får fort mye hard hud under føttene. Tar fotbad 3-4x pr uke og besøker fotpleie hver 6.uke. misunner alle de med myke og glatte føtter...hvordan får jeg det?

Anonymous poster hash: 4ded2...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første kan du kjøpe noe som heter Babyfeet på apoteket, mannen min bruker den et par ganger i året, han får dype sprekker på hælene.

Jeg bor på Sørlandet, og her som så mange andre steder i Norge har vi svaberg-dypp føttene i havet og bruk svaberget som fil å skrap av huden. Jeg har gjort det i alle år og har naturlig babyfeet :)

Anonymous poster hash: da8d1...6f1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er vel få som har myke babyføtter uten å gjøre noe for å få dette. Bruk av sko/sokker riktig hjelper godt. Spør fotterapeuten om råd neste gang du er der.

AnonymBruker
Skrevet

For det første kan du kjøpe noe som heter Babyfeet på apoteket, mannen min bruker den et par ganger i året, han får dype sprekker på hælene.

Jeg bor på Sørlandet, og her som så mange andre steder i Norge har vi svaberg-dypp føttene i havet og bruk svaberget som fil å skrap av huden. Jeg har gjort det i alle år og har naturlig babyfeet :)

Anonymous poster hash: da8d1...6f1

BabyFOOT:) Men jeg bruker denne ved behov og er superfornøyd! Etter en 1-2 uker flasser det som bare det! Et tips bare om du velger den; ikke sitt med beina på en krakk, da får du ikke like god effekt. De må stå i gulvet. Og unngå å reise deg for du kommer til å slå deg fordærva... *klok av skade*

Anonymous poster hash: 78675...9ab

• Liker 2
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg har brukt babyfoot, og har fått et grusomt og kløende utslett på føttene som har vart i flere uker, så vær litt forsiktig med det!

Jeg sliter også med hard hud under føttene, fotfil nytter ikke, da blir jeg sittenfe i timesvis. Det som fungerer for meg er skikkelig grovt sandpapir, og file med dette. Men, det må gjøres minst en gang i uka for å holde det ved like.

AnonymBruker
Skrevet

Brukt kaffegrut av nytrukket kaffe i en plastpose og skrubb

bort all hard hud. Skyll av og gå til fotbad, med:

En dæsj salmiakk, en neve grovt salt og litt såpe

av ymse slag i et fotbad.

Tørk og ikke smør med noe.

Neste dag files alle rester av hård hud bort med

en god fotfil.

Mye billigere enn babyfoot, og fritt for kjemikalier og annet tull!

Anonymous poster hash: 45666...fc8

Skrevet

Jeg er fornøyd med babyfoot som andre her også nevner :) Prøv det først på ett lite område for å se om du reagerer på det slik som anvist i pakningen!

Skrevet

Babyfoot funket, ja, men etter kort tid var det like hardt igjen. Jeg har kjøpt elektronisk fotfil, og skal prøve den ei stund. Er litt redd for å file for mye, da gjør man problemet verre etter det jeg har hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Brukt kaffegrut av nytrukket kaffe i en plastpose og skrubb

bort all hard hud. Skyll av og gå til fotbad, med:

En dæsj SALMIAKK, en neve grovt salt og litt såpe

av ymse slag i et fotbad.

Tørk og ikke smør med noe.

Neste dag files alle rester av hård hud bort med

en god fotfil.

Mye billigere enn babyfoot, og FRITT FOR KJEMIKALIER og annet tull!Anonymous poster hash: 45666...fc8 [/]

Hehe

Slutt å gå barbent.

Anonymous poster hash: b3192...7f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel få som har myke babyføtter uten å gjøre noe for å få dette. Bruk av sko/sokker riktig hjelper godt. Spør fotterapeuten om råd neste gang du er der.

Så det er fordi man går for mye barfot at huden blir hard? Gir egentlig litt mening. Før gikk jeg ALLTID med sokker, nå går jeg mer barfot. Før hadde jeg aldri hard hud, det har jeg nå.

Anonymous poster hash: 2abea...da1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt babyfoot, og har fått et grusomt og kløende utslett på føttene som har vart i flere uker, så vær litt forsiktig med det!

Jeg sliter også med hard hud under føttene, fotfil nytter ikke, da blir jeg sittenfe i timesvis. Det som fungerer for meg er skikkelig grovt sandpapir, og file med dette. Men, det må gjøres minst en gang i uka for å holde det ved like.

Tips: Prøv alltid nye produkter på et lite område på kroppen først, vent 24t. Får du noe ubehag så la vær å bruk det:)

Så det er fordi man går for mye barfot at huden blir hard? Gir egentlig litt mening. Før gikk jeg ALLTID med sokker, nå går jeg mer barfot. Før hadde jeg aldri hard hud, det har jeg nå.

Anonymous poster hash: 2abea...da1

Kan nok få hard hud om en går barbeint ute i alle fall. Men dårlig skotøy, gener og generelt hvor mye du står og går er nok inne i bildet. Jeg har MASSE har hud, enda jeg bare daffer rundt i joggesko med masse demping og er helt avhengig av sokker og tøfler, selv på sommeren:\

Anonymous poster hash: 78675...9ab

AnonymBruker
Skrevet

bruker skalpell.

Anonymous poster hash: 34bc2...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...