AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Jeg presser sammen kjevene/tennene hver natt, tidvis gnisser jeg også tenner, og jeg lurer på om det kan være årsaken til den stadig mer plagsomme hodepinen jeg har. Det er verst i venstre halvdel av hodet/ansiktet, og det er "tilfeldigvis" også den siden hvor jeg har mest klikkelyder fra kjeven. Har smerter rundt/i ørene, rundt/bak øynene, i pannen, i tinningen, i bakhodet og midt på siden av hodet. Smertene varierer; noen ganger verker det (omtrent som tannpine f.eks.), noen ganger stråler det, noen ganger trykker/presser det og en og annen gang dunker det også. Er det noen flere som har disse plagene? Anonymous poster hash: b5ad5...4ba
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Jeg presser sammen kjevene/tennene hver natt, tidvis gnisser jeg også tenner, og jeg lurer på om det kan være årsaken til den stadig mer plagsomme hodepinen jeg har. Det er verst i venstre halvdel av hodet/ansiktet, og det er "tilfeldigvis" også den siden hvor jeg har mest klikkelyder fra kjeven. Har smerter rundt/i ørene, rundt/bak øynene, i pannen, i tinningen, i bakhodet og midt på siden av hodet. Smertene varierer; noen ganger verker det (omtrent som tannpine f.eks.), noen ganger stråler det, noen ganger trykker/presser det og en og annen gang dunker det også. Er det noen flere som har disse plagene?Anonymous poster hash: b5ad5...4ba Ja,jeg har det samme. Hodepinen og klikkingen forsvant når jeg fikk en høy(7mm),hard tannskinne tilpasset hos tannlegen etter jeg var hos kjevespesialist Anonymous poster hash: 1e4eb...816
Gjest Lille-pus Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Jeg synes du skal ta dette opp med tannlegen din. Det kan høres ut som det ikke er umulig at det er en sammenheng mellom kjeveproblemene og hodepinen. Jeg gnisset også tenner, og våknet som regel veldig sliten i kjeveleddene... nevnte det for tannlegen som da tok en skikkelig grundig undersøkelse og sendte meg sporenstreks til sin gode kollega kjeveortopeden. Enden på visen var kort fortalt at en operasjon fikk endret vinkelen på overkjeven min. - og nix mer slitne kjeveledd. Nix mer gnissing av tenner. Hver dag sender jeg en takknemlig tanke til tannlegen min. Jeg sier ikke at årsaken er den samme, eller at den ikke er det, men ta det opp med tannlegen din for det høres ut som det kan være en sammenheng, og da er tannlegen den beste ressursperson til å starte prosessen med å finne ut av hva som eventuelt kan gjøres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå