Gå til innhold

Trenger dokumentasjon på reise.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger dokumentasjon på at jeg har vært i ett land hvor jeg ikke trengte å søke om visum. Jeg dro til flyplassen og fikk et stempel der. Har nå mistet det passet og fått et nytt, og har derfor ikke lenger stemplet som viser inn og utreise. Kvittering på flybillett har jeg også mistet, da dette er flere år siden og jeg ikke husker den gamle mailen min. Så det jeg lurer på er om den norske ambassaden i det landet får beskjed hver gang en norsk person kommer inn til dey aktuelle landet? Kan de grave dette frem, hvis de vil?

Anonymous poster hash: 291e8...b1a

Anonymous poster hash: bfa0f...f8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de kan grave dette fram, bare dukk opp der med fødselsnummer, eller en eller annen slags ID, så ordener det seg!

Anonymous poster hash: 2e41a...b35
Skrevet

Det er ikke noe automatikk i det så lenge det ikke er snakk om et land vi trenger visum i. Brukte du kort i dette landet kan du jo evt. prøve å grave frem gamle kontoutskrifter. :)

Skrevet

Nei, dette er ikke noe ambassaden har oversikt over. Hva er det dokumentasjonen skal brukes til?

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt tatt bare myndighetene i landet du var i som kan ha denne informasjonen. Fylte du ut papirer i det hele tatt da du reiste inn i landet. Du kan ta kontakt med ambassaden til det landet det gjelder, men jeg tviler på at de kan/vil/gidder å hjelpe deg.

Den norske ambassaden har heller ingen oversikt automatisk over nordmenn som oppholder seg i landet. Bare se for dere deg enorme pengesluket det ville vært. I noen land oppfordres nordmenn som er fast bosatt i landet til å registrere seg hos ambassaden, men dette er veldig individuelt.

Anonymous poster hash: 6b509...376

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...