Rosa Sitron Skrevet 27. april 2015 #41 Skrevet 27. april 2015 Jeg liker ikke tanken på koldtbord til bryllup. Finner sjelden noe jeg liker, og om jeg liker det er det gjerne pyntet med noe jeg ikke tåler. Slik som tomat, agurk, osv.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #42 Skrevet 29. april 2015 Hadde ikke hatt koldtbord. Da hadde jeg ikke fått noe mat i meg. Var et styr med slep og kjole. Var så godt å sitte ned og bli servert mat. Så fikk alle som ville ha mer påfyll. Men med en enkel kjole og et egnet lokale så er det ingen problemer, men hver sin smak. Anonymous poster hash: d0dbe...88e
Pingting Skrevet 30. april 2015 #43 Skrevet 30. april 2015 (endret) Min generelle holdning til sånt er at god mat er god, kjip mat er kjip. altså, det er ikke noe ved koldtbord i seg selv som er spesielt bra eller dårlig, det avhenger av kvaliteten på maten og hvordan det organiseres/gjennomføres, akkurat som ved tallerkenservering. Det dere MÅ tenke på om dere skal ha koldtbord er at det krever mer plass enn tallerkenservering. Folk må kunne reise seg fra bordet og gå frem og tilbake uten å måtte hente frem ninja-skills, bordet som maten står på bør være stort nok til at det er plass til at endel kan forsyne seg samtidig (ellers går det treeeigt treeeigt), køen til matbordet bør ikke gå inn over området hvor folk sitter, og dere må ha nok serveringspersonale til å holde det delikat og sørge for påfyll. Jeg har vært i selskap flere ganger hvor jeg omtrent ikke har klart å reise meg for å hente mat, det har stått folk i kø bak stolen min sånn at jeg kronisk har hatt bakhodet fullt av andres albuer og/eller romper, og koldtbordet har etterhvert sett rimelig bomba ut. Det ødelegger endel av opplevelsen. Endret 30. april 2015 av Pingting 6
Alice123 Skrevet 30. april 2015 #44 Skrevet 30. april 2015 Min generelle holdning til sånt er at god mat er god, kjip mat er kjip. altså, det er ikke noe ved koldtbord i seg selv som er spesielt bra eller dårlig, det avhenger av kvaliteten på maten og hvordan det organiseres/gjennomføres, akkurat som ved tallerkenservering. Det dere MÅ tenke på om dere skal ha koldtbord er at det krever mer plass enn tallerkenservering. Folk må kunne reise seg fra bordet og gå frem og tilbake uten å måtte hente frem ninja-skills, bordet som maten står på bør være stort nok til at det er plass til at endel kan forsyne seg samtidig (ellers går det treeeigt treeeigt), køen til matbordet bør ikke gå inn over området hvor folk sitter, og dere må ha nok serveringspersonale til å holde det delikat og sørge for påfyll. Jeg har vært i selskap flere ganger hvor jeg omtrent ikke har klart å reise meg for å hente mat, det har stått folk i kø bak stolen min sånn at jeg kronisk har hatt bakhodet fullt av andres albuer og/eller romper, og koldtbordet har etterhvert sett rimelig bomba ut. Det ødelegger endel av opplevelsen. Dette er trådens beste svar og er alt du trenger å vite, TS. Vil legge til at det er viktig med mat som metter. Det skjer mye på en bryllupsdag og folk er sultne og trenger noe å gå på.
FantasDick Skrevet 30. april 2015 #45 Skrevet 30. april 2015 Synes koldtbord/buffet/tapas er supert - også i bryllup! Flere-rettere servert ved bordet er litt too much for oss, og så er vi litt kresne med allergier og intoleranser i familiene. Kommer litt an på hva du legger i koldtbord, da. Så noen tidligere i tråden nevnte noe om kalde kyllinglår og kjip salat; det er ikke min erfaring med et gjennomsnittlig koldtbord, men hey - jeg er kanskje bare bortskjemt.
Grønt blad Skrevet 1. mai 2015 #46 Skrevet 1. mai 2015 Koldtbord er absolutt ok i et bryllup selv om en del ikke synes det er fint nok.
Gjest O___o Skrevet 2. mai 2015 #47 Skrevet 2. mai 2015 (endret) KOLDTBORD <3 På den måten slipper jeg å måtte spise mat jeg verken tåler eller liker slipper kald suppe ihjelkokt laks/torsk seigt kjøtt ekkel uidentifiserbar mat som ikke får plass i servietten + jeg får spise den mengden og i det tempoet jeg selv vil + og jeg slipper å måtte planlegge når jeg kan tisse i mellom hvilke taler i mellom hvilke retter. ( Nei. Jeg er ikke 4 år, selv om det kanskje virker sånn ) Endret 2. mai 2015 av O___o 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #48 Skrevet 2. mai 2015 Fryktelig godt poeng det med å slippe å planlegge tissing! Jeg har overaktig blære og må gjerne på do rundt hver halvtime, av og til oftere. Sånn sett er koldtbord veldig fint, for de andre gjestene legger tydelgivis veeeeeldig merke til det når jeg går til og fra bordet, og jeg får masse stygge blikk. Da liker jeg koldtbord bedre (pluss at koldtbord er alltid god mat, blir alltid mett og fornøyd da!) Anonymous poster hash: c464d...1dc
venus_ Skrevet 2. mai 2015 #49 Skrevet 2. mai 2015 Hadde blitt skuffet av å bli servert koldtbord i bryllup. Koldtbord er lunsj og ikke middag i mine øyne. Foretrekker tallerkenservering i slike sammenkomster, men om du vil gå for mat på buffet hadde jeg valgt tapas. 2
lykkelige.meg Skrevet 3. mai 2015 #50 Skrevet 3. mai 2015 Jeg lurer på om alle dere som mener koldtbord ikke passer til bryllup kun har fått servert kjedelige koldtbord med få ting å velge i? Har selv både dårlige og gode erfaringer med koldtbord, som også med treretters. Drømmer ennå om koldtbordet vi fikk i en barnedåp. Det var så mye godt å velge i at de færreste fikk smakt på alt de ville, fordi det ikke var plass i magen. Så fremt det er et gjennomtenkt koldtbord må det jo være fint å bli servert?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #51 Skrevet 3. mai 2015 Jeg lurer på om alle dere som mener koldtbord ikke passer til bryllup kun har fått servert kjedelige koldtbord med få ting å velge i? Har selv både dårlige og gode erfaringer med koldtbord, som også med treretters. Drømmer ennå om koldtbordet vi fikk i en barnedåp. Det var så mye godt å velge i at de færreste fikk smakt på alt de ville, fordi det ikke var plass i magen.Så fremt det er et gjennomtenkt koldtbord må det jo være fint å bli servert? Det er det som er poenget, koldtbord blir ikke servert. For meg er det en latmannsløsning for folk som ikke gidder å bruke penger på servitører. Anonymous poster hash: 1f07d...896 2
Alice123 Skrevet 3. mai 2015 #52 Skrevet 3. mai 2015 Det er det som er poenget, koldtbord blir ikke servert. For meg er det en latmannsløsning for folk som ikke gidder å bruke penger på servitører. Anonymous poster hash: 1f07d...896 Man må jo ha servitører som fyller på tomme fat. Men ikke like mange som ved bordservering, riktignok.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #53 Skrevet 3. mai 2015 Det er det som er poenget, koldtbord blir ikke servert. For meg er det en latmannsløsning for folk som ikke gidder å bruke penger på servitører. Anonymous poster hash: 1f07d...896 Vel vi skal ha koldtbord, og skal uansett bruke 10.000 kr på servitører. Og maten hadde vi fått til halve prisen dersom vi hadde gått for treretters. Så ditt argument om at det er fordi man ikke vil bruke penger gjelder ikke for oss :-)Anonymous poster hash: fe9ae...e5b
Blosa Skrevet 3. mai 2015 #54 Skrevet 3. mai 2015 Her går det heller ikke på pengene eller servitører. Vi skal selvfølgelig ha servitører som rydder fat, så skal vi ha kokker som sørger for at "koldtbordet" ser bra ut og blir fylt på. Skal ha 2 stasjoner+ ett bord med suppe og brød for at ikke køen blir for stor. Vi skal ha mest kjøtt, ulike poteter og annet tilbehør med sauser, så ikke det klassiske koldtbordet. Ønsker å ha det løst og ledig under maten og at alle skal få noe de liker 😉 Gjestene får ta det de får 😝 om de ikke blir fornøyd så får de sende en klage 😂
Gjest Woo-Hoo! Skrevet 3. mai 2015 #55 Skrevet 3. mai 2015 (endret) hei! Vi skal gifte oss sommeren 2016, og lurer litt på maten. Min kommende mann er kresen, vi har mange kresne i familiene, jeg tåler ikke melk, det er en med diabetes og to med cøliaki. Jeg tenker da at det letteste er koldtbord, og jeg personlig syns det er veldig godt. Men er det kjedelig å få det som mat i et bryllup? Han som er vår kontaktperson i forhold til lokale og mat kikket veldig rart på meg når jeg nevnte koldtbord, og fikk med meg hjem en oversikt over deres treretters middager.. Hehe! Selvfølgelig er det helt greit. Og veldig mange av gjestene foretrekker nok det. Det er nok ikke fint nok for mange av de fisefine bertene her inne, men who cares, du slipper å være gift med dem. Jeg hadde blitt superglad for å komme i et bryllup med koldtbord. Endret 3. mai 2015 av Woo-Hoo!
Gjest Woo-Hoo! Skrevet 3. mai 2015 #56 Skrevet 3. mai 2015 Det er det som er poenget, koldtbord blir ikke servert. For meg er det en latmannsløsning for folk som ikke gidder å bruke penger på servitører. Anonymous poster hash: 1f07d...896 Fint av deg å gjøre bryllup til en status ting. Dessverre er det blitt sånn... din kommentar er bare et bevis på det. Bryllup handler om kjærlighet mellom to mennesker, ikke lommeboken deres. For en tullekommentar !
Grønt blad Skrevet 3. mai 2015 #57 Skrevet 3. mai 2015 Her går det heller ikke på pengene eller servitører. Vi skal selvfølgelig ha servitører som rydder fat, så skal vi ha kokker som sørger for at "koldtbordet" ser bra ut og blir fylt på. Skal ha 2 stasjoner+ ett bord med suppe og brød for at ikke køen blir for stor. Vi skal ha mest kjøtt, ulike poteter og annet tilbehør med sauser, så ikke det klassiske koldtbordet. Ønsker å ha det løst og ledig under maten og at alle skal få noe de liker 😉 Gjestene får ta det de får 😝 om de ikke blir fornøyd så får de sende en klage 😂 Ut fra det du skriver her, høres det ut som dere skal ha en flott buffet (koldtbord er i utgangspunktet kald). Jeg er ikke så glad i et klassisk koldtbord, men hadde gjerne kommet i ditt bryllup med maten du beskriver her! Buffet vil aldri bli like "fint" som servering ved bord, men det kan bli minst like vellykket.
venus_ Skrevet 3. mai 2015 #58 Skrevet 3. mai 2015 Her går det heller ikke på pengene eller servitører. Vi skal selvfølgelig ha servitører som rydder fat, så skal vi ha kokker som sørger for at "koldtbordet" ser bra ut og blir fylt på. Skal ha 2 stasjoner+ ett bord med suppe og brød for at ikke køen blir for stor. Vi skal ha mest kjøtt, ulike poteter og annet tilbehør med sauser, så ikke det klassiske koldtbordet. Ønsker å ha det løst og ledig under maten og at alle skal få noe de liker Gjestene får ta det de får om de ikke blir fornøyd så får de sende en klage Dette kalles buffet, ikke koldtbord. Koldtbord er hovedsaklig kalde retter som skinke, røykalaks, eggerøre, waldorfsalat osv. 1
altflyter Skrevet 3. mai 2015 #59 Skrevet 3. mai 2015 Jeg ville ikke hatt koldtbord, men det er deres bryllup, og er fri til å gjøre som dere vil. Dere kan jo også be folk om å melde fra om allergier på forhånd, så kan heller de allergiske få egen mat Det er litt styr med koldtbord med mange gjester og å stå i kø i finstasen. Dessuten kan det fort bli stress med tanke på taler under maten.. Litt dumt om det blir mye vandring og uro i et bryllup 1
Auri Skrevet 3. mai 2015 #60 Skrevet 3. mai 2015 Det er det som er poenget, koldtbord blir ikke servert. For meg er det en latmannsløsning for folk som ikke gidder å bruke penger på servitører. Anonymous poster hash: 1f07d...896 Nå er det ikke alle som gifter seg som har kjempemasse penger heller da... For oss ble det tapas fordi det var det rimeligste; vi hadde ikke råd til en treretters. Er tydeligvis blitt en greie at for at et bryllup skal være "godt nok" må brudeparet gjøre seg til gjeldsslaver, for gjestene skal jo ikke betale en krone selv, og det skal være treretters og fri bar og nattmat og det ene med det andre... Trodde det dreide seg om å feire kjærligheten jeg, ikke hvor fancy servitørene er?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå