AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #1 Skrevet 23. april 2015 Jeg er sykepleier, og har søkt på jobb som saksbehandler. Jobben går ut på å vurdere behov ifht tildeling av kommunale tjenester (hjemmespl, etc). Jeg vil så inderlig sterkt ha denne jobben - klarer ikke helt å forklare hvorfor, men vet jeg vil stortrives i en slik jobb. "Problemet" er at jeg har erfaring fra sykehus, og ingen erfaring fra å jobbe på sykehjem, hjemmesykepleie osv. Det betyr jo absolutt ikke at jeg ikke er kvalifisert til jobben, men er jo redd andre med erfaring fra dette vil ha et fortrinn. Så; hva gjør jeg for å kapre "drømmejobben"? Hvordan overbevise på et evnt intervju? kan du i korte trekk si litt om jobben din? (på den måten kan jeg være bedre forbredt). Og bør jeg ringe å vise min interesse etter å ha sendt søknad? Og hva tjener man i en slik jobb? (tenker bare å være forbredt når de spør om lønnsforventninger) Håper noen kan være så snille å gi meg gode råd/innspill/fakta - jeg har så sinnsykt lyst på denne jobben!!! Anonymous poster hash: 15a1e...bbe
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Motivasjon er det aller viktigste stikkordet her. Du sier du har inderlig lyst på denne jobben, men kunsten er å sette ord på hvorfor du har så lyst på denne jobben, og hva som gjør at du kan gjøre en god jobb. Jeg jobber ikke med dette selv, så jeg kan ikke si eksakt hva jobben går ut på. Lønn er vanskelig å si noe om: stillingsbetegnelsen sier noe om lønnsplassering, men akkurat hvor saksbehandler ligger i landskapet vet jeg ikke. Fra dårligst til best i det kommunale er vel gjerne sekretær - førstesekretær - konsulent - førstekonsulent - rådgiver - seniorrådgiver. Med mindre det er en seniorrådgiverstilling vil du trolig ha mindre utbetalt per mnd enn en sykepleier med alle tillegg. Anonymous poster hash: a8683...eef 1