Gå til innhold

Forskjellige dekk foran og bak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så et sted at de generelt anbefalte at en brukte samme dekk og dimensjon foran og bak på biler med 4x4. Noen som vet om det er krise å ha forskjellige dekkmerker. men samme dimensjoner på en Toyota rav4, 2001 modell?



Anonymous poster hash: 54a6a...3a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal etter loven ha dekk med samme egenskaper. Merke har ingenting med det å gjøre.

Hvordan vet jeg om de har det da?

Anonymous poster hash: 54a6a...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha forskjellige merker med følgende forskjeller foran og bak. Kravet er at det skal være like dekk/dimensjon PÅ SAMME AKSEL!

Bare ikke kjøp regummierte dekk(om det er å få kjøpt lengre) Da har du garantert trøbbel, pga av forskjellige stammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener er krise, men du setter en større belastning på drivknuter og differensialer som vil slite ut disse fortere og det er dyrere enn nye dekk.

To dekk av samme dimensjon fra forskjellig leverandør kan kanskje ha samme fysiske mål, men de vil garantert oppføre seg på forskjellige måter.

Om du har større dekk bak, da snakker vi bare millimeter forskjell i omkrets, og det er glatt ute vil du få en uhyre nervøs bil der bakenden på bilen vil prøve å kjøre forbi seg selv og du vil slite med å kjøre rett.

Dekk er ikke et sted å spare penger på bil, det handler om din egen og andres sikkerhet.



Anonymous poster hash: a7516...1c3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Endte opp med ulike dekkmerker.. Skulle egentlig kjøpe de som jeg har fra før (continental), men de er ikke å oppdrive før 11. mai. Og det er litt lenge å kjøre rundt med piggdekk. Så da ble det to Pirelli i stedet for. Han på bilbutikken mente det gikk fint så lenge det var to like på samme aksel, som en her også påpekte. Så får jeg heller holde meg til samme merke på vinterdekkene. :)



Anonymous poster hash: 54a6a...3a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Endte opp med ulike dekkmerker.. Skulle egentlig kjøpe de som jeg har fra før (continental), men de er ikke å oppdrive før 11. mai. Og det er litt lenge å kjøre rundt med piggdekk. Så da ble det to Pirelli i stedet for. Han på bilbutikken mente det gikk fint så lenge det var to like på samme aksel, som en her også påpekte. Så får jeg heller holde meg til samme merke på vinterdekkene. :)

Anonymous poster hash: 54a6a...3a2

Continental sitt billig merke er faktisk bedre enn continental. Minerva.

Anonymous poster hash: 59bfe...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...