Gå til innhold

Anmelde sovevoldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke du er helt klar over hvor dyktige rettsmedisinerne er. I dag finner de lett fiber fra klær, hudceller, hår etc selv om du bruker kondom. Så å skulle totalt nekte enhver omgang med en person ville være selvskudd.

Uansett er ikke dette tilfellet i denne saken. De aller fleste voldtektsmenn bruker frivillig sex-kortet. Fordi da er det ikke opptil vitenskapen og laboratoriet å finne bevis, men istedet en masse indisier.

Ts har en veldig bra sak her. Det at han var klinkende edru mens hun var tilnærmet bevisstløs. Alt bekreftet av vitner. Uten vitner hadde hun ikke hatt en sjans i en rettsak.

Anonymous poster hash: 0f2c1...e0e

Som jeg sa, jeg aner ikke hvordan en overgriper tenker, men du vet vist mye om hvordan de fleste tenker.

Å finne hår, hud osv ville vel vært helt normalt her siden TS sier hun måtte bli dratt inn/ut av bilen, samt hun har vært i bilen hvor slike ting også vil være, så tviler på at slike funn ville hjulpet mye da det kunne kommet herfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk om TS har ledet han an? Hun var så snydens at hun ikke eide kontroll, hva vet hun vel om hva hun har sagt og gjort? Hvis det ikke er snakk om en voldtekt så syns jeg veldig synd på mannen, tenk å bli dømt på et slik grunnlag?! Har han forgrepet seg på henne så er han jo en slask...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg aner ikke hvordan en overgriper tenker, men du vet vist mye om hvordan de fleste tenker.

Å finne hår, hud osv ville vel vært helt normalt her siden TS sier hun måtte bli dratt inn/ut av bilen, samt hun har vært i bilen hvor slike ting også vil være, så tviler på at slike funn ville hjulpet mye da det kunne kommet herfra?

Det er også snakk om et laken. Om ikke de fant sæd så fant de sikkert noe annet. Regner med overgriperen ikke falt opp i sengen av seg selv.

Anonymous poster hash: 0f2c1...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også snakk om et laken. Om ikke de fant sæd så fant de sikkert noe annet. Regner med overgriperen ikke falt opp i sengen av seg selv.

Anonymous poster hash: 0f2c1...e0e

???

Det spiller ingen rolle hva de finner. Han har jo sagt at de har hatt sex.

Anonymous poster hash: 18412...825

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sa vi hadde sex på Facebook til ei venninne og lakenet mitt er inne til analyse.

Ts

Anonymous poster hash: 68187...bc3

Da gjenstår to ting: Bevise hvilken tilstand du var i, og sannsynliggjøre at dette ikke var frivillig.

Anonymous poster hash: b2c99...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om TS har ledet han an? Hun var så snydens at hun ikke eide kontroll, hva vet hun vel om hva hun har sagt og gjort? Hvis det ikke er snakk om en voldtekt så syns jeg veldig synd på mannen, tenk å bli dømt på et slik grunnlag?! Har han forgrepet seg på henne så er han jo en slask...

Du mener altså det er greit av en edru person å ha sex med noen som er så snydens at de ikke eier kontroll? Så lenge den som ikke eier kontroll, jeg gjentar, ikke eier kontroll, sier eller gjør noe som kan tolkes som å lede an, så fritar det den edru personen for alt ansvar og gir ham frikort til å kjøre på? Du synes virkelig ikke det påligger den edrue personen, som faktisk er den som har kontroll i situasjonen, et ansvar for å la være? Holy crap, er altså menn så fullstendig styrt av sine drifter at de mister all hjernefunksjon når det kiler litt i nøttene så bør de jo faktisk ikke få gå fritt rundt i samfunnet.

Anonymous poster hash: 706cf...9c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om TS har ledet han an? Hun var så snydens at hun ikke eide kontroll, hva vet hun vel om hva hun har sagt og gjort? Hvis det ikke er snakk om en voldtekt så syns jeg veldig synd på mannen, tenk å bli dømt på et slik grunnlag?! Har han forgrepet seg på henne så er han jo en slask...

Du mener altså det er greit av en edru person å ha sex med noen som er så snydens at de ikke eier kontroll? Så lenge den som ikke eier kontroll, jeg gjentar, ikke eier kontroll, sier eller gjør noe som kan tolkes som å lede an, så fritar det den edru personen for alt ansvar og gir ham frikort til å kjøre på? Du synes virkelig ikke det påligger den edrue personen, som faktisk er den som har kontroll i situasjonen, et ansvar for å la være? Holy crap, er altså menn så fullstendig styrt av sine drifter at de mister all hjernefunksjon når det kiler litt i nøttene så bør de jo faktisk ikke få gå fritt rundt i samfunnet.

Anonymous poster hash: 706cf...9c7

????

Anonymous poster hash: 18412...825

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt sykt hvor mye makt jenter har når det kommer til voldtekt. Hva om hun har ledet han an når hun var så beruset og det var det hun ville når hun var beruset? Så skal en person bli satt i fengsel i flere år pga falsk voldtekt. Samme hvor beruset du var så skjønner ikke jeg hvordan han plutselig kom helt inn til soverommet ditt og opp i senga de, når han skulle bare kjøre deg hjem?

Utrolig hvor lett det er for jenter og anmelde slike ting. Og sist jeg sjekket så er det 18års aldersgrense på alkohol.



Anonymous poster hash: 75101...fcf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke hvor jeg skulle poste dette, så flytt om nødvendig.

Ble sovevoldtatt av en bekjent som kjørte meg hjem fra fest på fredag. Han var klin edru, jeg var så full at jeg ikke klarte å gå. Han forgrep seg på meg enten etter at jeg ble helt bevisstløs eller sovnet. Orker ikke fortelle hele historien, så spørr om dere lurer på noe.

Dro ikke på voldtektsmottaket før tirsdag da jeg var redd for å si ifra og tenkte ikke så mye på det da jeg prøvde å gå videre.

Det jeg er i tvil om nå er om jeg skal anmelde. Jeg skal i møte med advokaten min over helgen. Aner ikke hva jeg skal gjøre, noen som har råd, erfaringer eller lignende? Hvis det blir rettsak blir det nok veldig tøft for meg og det kommer til å bli en tung tid fremover. Jeg er forresten 17 år... Får ikke sove om nettene og kommer meg ikke på skolen.

Anonymous poster hash: 68187...bc3

Jeg vet konkret om en gutt som ble dømt for dette.

Jeg anbefaler deg på det sterkest å anmelde forholdet og ta imot den hjelpen som følger med!

:blomst:

Anonymous poster hash: f9a31...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

????

Anonymous poster hash: 18412...825

Hva var det du ikke skjønte?

Anonymous poster hash: 706cf...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten er edru og jenta sørpe full så er det voldtekt uansett hvor mye jenta måtte ha tigget om sex.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten er edru og jenta sørpe full så er det voldtekt uansett hvor mye jenta måtte ha tigget om sex.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gutten er edru og jenta sørpe full så er det voldtekt uansett hvor mye jenta måtte ha tigget om sex.

Bullshit!

Anonymous poster hash: 18412...825

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bevis for sex er ikke bevis for voldtekt. Sjansen for at han blir dømt er forsvinnende liten, at du i tillegg ventet med å gå på voldtekamottaket og drakk deg snydens før du var 18 bidrar heller ikke til din sak. Folk her kan skrike anmeld til de bli lilla i ansiktet, faktum er at du ikke husker noe og dermed heller ikke vet hva som har sjedd. Det du mener å ikke ha gjort i edru tilstand kan du godt ha gjort i fylla. For øvrig er dette en samtale du burde ha med foreldrene dine fremfor folk på kg.

Anonymous poster hash: 625f7...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kom han seg inn til deg i ettertid? Det var jo flere i bilen og du skrev at han kom tilbake til deg etter at de andre var kjørt hjem? Eller satt de andre i bilen og ventet mens dette pågikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du bør anmelde. Det er mange grunner til det. Om du anmelder kan det hjelpe på din egen selvfølelse, spesielt om retten kommer fram til at det faktisk var galt av ham. Det vil også gi gutten og andre et viktig signal.

Det er ikke greit å ha sex med noen som ikke er i stand til å samtykke. I tilfeller der begge er dritings er det mer flytende grenser for hva som er voldtekt, siden ingen av dem er i stand til å tenke konsekvenser. I denne saken har derimot den ene vært dritings og den andre vært helt edru. En edru person har et ansvar i slike situasjoner, et ansvar for å tenke ikke bare "er dette noe jeg vil?", men også "er dette noe den andre parten ville ønsket om h*n var edru?". Dersom den edru parten er i tvil er det bedre å vente til den andre er i stand til å tenke selv, slik at det ikke oppstår situasjoner der den andre føler seg misbrukt i en sårbar situasjon.

Du sier at det ikke virker som om han har gjort noe galt. Det gjør det ekstra viktig å anmelde, for det betyr at han ikke er klar over hva det betyr å gi samtykke, og at han ikke er klar over at han har et ansvar når han er edru og den andre parten er nesten bevistløs. Det betyr at han kan gjøre dette igjen om ingen gir ham klar beskjed. I tillegg er det sannsynlig at deler av omgangskretsen heller ikke er klar over ansvaret, og slik vil en dom gi er sterkt signal om hva som faktisk er greit.

Selv om det ikke blir nok beviser til en dom vil en anmeldelse i det minste være et lite signal, og kanskje kan det få noen til å endre holdning.

Jeg mener altså at du skal anmelde både for din egen del, men også for å hindre at det samme skjer flere ganger med deg salv eller andre jenter.



Anonymous poster hash: 00d10...a68
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om TS har ledet han an? Hun var så snydens at hun ikke eide kontroll, hva vet hun vel om hva hun har sagt og gjort? Hvis det ikke er snakk om en voldtekt så syns jeg veldig synd på mannen, tenk å bli dømt på et slik grunnlag?! Har han forgrepet seg på henne så er han jo en slask...

Hvilke oppegående mann takker ja til å ligge med ei dame som ikke kan uttale navnet sitt engang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke oppegående mann takker ja til å ligge med ei dame som ikke kan uttale navnet sitt engang?!

Det er jo det som er poenget mitt. Hva faen vet du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er poenget mitt. Hva faen vet du om det?

Sura.

Du skriver at tenk om ts har ledet han an? Med mindre du var ironisk syns jeg det du skriver er tragisk. Om hun har ledet han an så burde han være voksen nok til å avvise henne. Nettopp for å unngå slike situasjoner.

Det kalles utnytting, ferdig med det.

Husk å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...