Gå til innhold

Høysensitiv

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg må nok jobbe med meg selv på hvordan jeg gir beskjeder og at jeg ikke blir frustrert.

Kan du gi eksempler på hvordan du gjorde det med din sønn? Hvor mange ganger måtte du gi samme beskjed?

Jeg tror jeg må legge inn litt ekstra tid på morgenene.Anonymous poster hash: 60b01...c35

Når det gjelder ukonsentrerte barn er det ofte greit å gå bort til dem og ta på dem ( legge hånden på skuldra, ta dem på armen e.l. ) når du vil ha oppmerksomhet. Ble bevisst på å bare gi en beskjed i gangen f.eks - putt matpakken i sekken! Og " Nå kan du ta med deg sekken til gangen" og når han hadde gått i gangen med sekken, ba jeg ham feks om å kle på ullklær og ga ham anerkjennelse med en gang han var ferdig, for så å be ham kle på seg resten. Dersom jeg bare hadde sagt " kle på deg og gå på skola! " , ville han svært ofte ha kledt på seg jakke utenpå t- skjorta, slik at han kom til å fryse, når han kom ut, kommet inn igjen med sko på, for å hente sekken, - matpakken ville ofte ligget igjen i gangen, fordi han hadde glemt å legge den i sekken.

Jeg ser at dette kan virke litt tungvint sånn i starten, men man blir i bedre humør av å bare innse at det er slik man må gjøre det, samt all smågnålingen en slutter med. - I dag er han forøvrig i full jobb med ting han bryr seg om å konsentrere seg for, tjener bedre enn meg og har en flott kjæreste.

Når jeg hadde blitt vant til å gi beskjeder på denne måten, trengte jeg ikke å repetere så mange ganger.

Endret av absinthia
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...