AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Skrevet 22. april 2015 Jeg syns de er så ufattelig søte, har kjempelyst på minigris Men er jeg da nødt til å flytte på en gård med egen grisebinge, stor uteplass etc? Eller kan jeg ha minigris her jeg bor i blokk og behandle den som en hund, gå tur etc? Kan ikke så mye om griser egentlig, men har hørt at de skriker mye, stemmer det? Anonymous poster hash: d7fe1...4eb
Zidji Skrevet 23. april 2015 #2 Skrevet 23. april 2015 Herregud.... kan ikke folk bare la de gårdsdyrene få være i fred der de er 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #3 Skrevet 23. april 2015 Herregud.... kan ikke folk bare la de gårdsdyrene få være i fred der de er Men du.. det er ikke snakk om en vanlig gris! Jeg skjønner jo at de hører hjemme på en gård. Men har hørt om flere som har minigris inne, derfor spør jeg! Ro dæ ned Francoise! Anonymous poster hash: d7fe1...4eb 8
Gjest Pheel Skrevet 23. april 2015 #4 Skrevet 23. april 2015 (endret) Det kan du så lenge du er villig til å bruke mye tid på grisen, krever jo mindre å ha tomt der man bare kan sette ut han/henne. Men anbefaler deg virkelig å sette deg godt inn i dette med gris - for de er overhodet ikke i nærheten av å være en hund i grisedrakt. Arter veldig langt fra hverandre og med vidt forskjellige behov. Endret 23. april 2015 av Pheel 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 De SKRIKER MYE, tipper du får så mange klager at du må flytte. Dessuten bråker det når de går på gulvet. Tror heller ikke den vil trives i blokk akkurat; de skal ha tilgang på å gå fritt ute, i mange timer hver dag...Anonymous poster hash: ce32d...5ef 4
Fiolinisten Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Det lukter en del av å ha gris. De bråker også en del. En minigris kan veie opp til 80 kilo (Gjennomsnittet er dog 20-45 kg.) og de trenger mye plass. Det er flere som har gris inne, men de krever en del spesielt stell. Du kan gå tur med gris om den er vandt til å gå i bånd fra den er liten. Anbefaler at du leser deg opp på dette, da det virker som du ikke aner hvor mye en gris trenger og har behov for. 2
Neket Skrevet 23. april 2015 #7 Skrevet 23. april 2015 Jeg jobbet på en besøksgård der vi hadde tre omplasserte minigriser. Den ene kom fra enebolig og hadde gravd opp hele hagen der. Det er neppe særlig populært i fellesområdene rundt blokken? Avføringen deres lukter ikke akkurat blomster, og det er vel ikke plass til en grisebinge den kan kjøre fra seg i ala kattedo i leiligheten din? Og man vet aldri hvor store de blir. Den ene vi hadde var dobbel så stor som de to andre. Og de hadde bare av og på-knapp. Når de var på, var det roting, mattigging og grynting i ett. Alt ble veltet og undersøkt for evt spiselige saker. Det fantes ikke bunn i dem. Får de ikke nok trim vokser klovene deres for lange, og de får vondt for å bevege seg. 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #8 Skrevet 23. april 2015 Å ha gris som kjæledyr, og attpåtil i blokk = dyremishandling Anonymous poster hash: 0afdd...8a7 4
MissPierce Skrevet 23. april 2015 #9 Skrevet 23. april 2015 Skal du ha mini gris så må det være ekte Kanadisk minigris. Det er vel nesten bare disse i Norge som har det, og de har mye info om de. http://www.taspitir.no/minigris1/n_mindex.html Vet om to stk i Oslo. Den ene er ekte Kanadisk minigris, og veier 9kg som 5åring. Den andre er en blanding av ekte Kanadisk minigris og liten Swedish White. Hun er 17kg, og rundt 3år. Pleide å møte henne i parken da hun lekte med hundene der. Men i følge begge eierene er det mye jobb med de, og mye mer jobb enn med en hund for å få de både lydige og renslige. Fantastiake søte er de nå begge to ♥♥
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #10 Skrevet 23. april 2015 Kan man fly med minigris i kabinen? Anonymous poster hash: 0bad7...c61
Gjest Pheel Skrevet 23. april 2015 #11 Skrevet 23. april 2015 Kan man fly med minigris i kabinen? Anonymous poster hash: 0bad7...c61 Ikke en voksen hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #12 Skrevet 23. april 2015 Kan man fly med minigris i kabinen? Anonymous poster hash: 0bad7...c61 Nei. Kun hund og katt. ----- Anbefaler å lese dette innlegget, pluss kommentarer: http://grisebingen.ning.com/profiles/blogs/rlighet Anonymous poster hash: b3677...84e 1
Atea Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 En gris skal ikke bo i en blokk. Det er noe alle må skjønne vel??? 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 En gris skal ikke bo i en blokk. Det er noe alle må skjønne vel??? Må du være frekk? Jeg stilte et spørsmål fordi jeg lurte... jeez Anonymous poster hash: d7fe1...4eb
Atea Skrevet 23. april 2015 #15 Skrevet 23. april 2015 Må du være frekk? Jeg stilte et spørsmål fordi jeg lurte... jeez Anonymous poster hash: d7fe1...4eb Var jeg frekk, min mening er at man ikke kan ha en gris i en blokk. Du kan ha den i en by, hvis du har hage den kan rote i eller en bakgård. Den må ha et eget område utendørs.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #16 Skrevet 23. april 2015 De har behov for å grave og rulle seg i søle. De behøver ikke lukte vondt om de får vegetarisk kost. Men blokk og minigris er nok ikke kompatibelt. Hovene vil bråke mye, og om man ikke har hage, får de ikke utløp for graveinstinktet. Anonymous poster hash: bedba...0d8 1
Gjest Pheel Skrevet 23. april 2015 #17 Skrevet 23. april 2015 Ser ikke problemet så lenge man som sagt bruker mye tid, tilrettelegger og oppdaterer seg ang hvilke behov grisen har. Mange har høyaktive hunder og bor midt i byen som virkelig tilrettelegger for dem og, reiser ut til skogs flere timer om dagen etc. Det gjør det vanskeligere som og tidligere nevnt, men er man virkelig innstilt, så får man det til tenker nå jeg. De fleste har og balkong som man kunne ha tilrettelagt på en måte for grisen. Om det er populært for andre ang. evt. bråk og graving i fellesareal er jo derimot en annen sak som man jo måtte ha funnet en løsning på. Kjenner derimot selv noen som har gris i blokkleilighet, bruker mye tid på og har med grisen også på kontorjobb faktisk. Denne eieren drar forøvrig regelmessig til veterinæren for å klippe klovene. Jeg tror denne sosiale grisen har det helt aom plommen i egget tiltross for at den ikke lever et vanlig griseliv, jeg, da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå