Gå til innhold

Er det mange menn som ikke bryr seg om prevensjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann som overhodet ikke bryr seg om å bruke prevensjon. Har lenge ønsket meg barn, og tenkte at da vil jeg jo kunne få et barn ganske enkelt og greit. Men selv om vi gjør det uten prevensjon så blir jeg ikke gravid..

Jeg tror at enten er jeg steril eller er han steril. Men er det vanlig at menn tar slike sjanser? Hvilke erfaring har dere?



Anonymous poster hash: 2deeb...d04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror faktisk det er relativt vanlig. Men har han spurt deg om du bruker prevensjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende samboer spurte meg før vi hadde sex om jeg gikk på p-pille. Dette har jeg erfaring fra tidligere også. Føler ofte menn er ganske nervøse for å gjøre noen gravid jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende samboer spurte meg før vi hadde sex om jeg gikk på p-pille. Dette har jeg erfaring fra tidligere også. Føler ofte menn er ganske nervøse for å gjøre noen gravid jeg :fnise:

Ja, dette var helt uvanlig. Han virker ikke redd ut til å gjøre meg gravid i det hele tatt. Så han kjører på, og spør meg overhodet ikke om noe prevensjon. Derfor begynte jeg å tenke at han gjerne var steril... Og har ikke hatt troen på at det er levende sædceller i sæden hans. Og på grunn av at han ikke har barn fra et 12 års langt forhold. Men det kan jo være mulig at han kan få barn... Er pinlig å spørre nå... etter 9 måneder uten prevensjon....

Anonymous poster hash: 2deeb...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann bryr seg ikke, og nå tror du det er vanlig for mange menn?



Anonymous poster hash: 86232...dc3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann bryr seg ikke, og nå tror du det er vanlig for mange menn?

Anonymous poster hash: 86232...dc3

så menn bryr seg ikke om prevensjon? Jeg har opplevd før at de tidligere partnere jeg har hatt har vært livredd for at jeg skal bli gravid. De passet på hele tiden, men ... det kan jo være at du har rett.

Anonymous poster hash: 2deeb...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min personlige erfaring er at menn er livredde for at jeg skal bli gravid. Men å faktisk spørre om jeg f.eks går på p-piller spør de gjerne om etterpå :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så menn bryr seg ikke om prevensjon? Jeg har opplevd før at de tidligere partnere jeg har hatt har vært livredd for at jeg skal bli gravid. De passet på hele tiden, men ... det kan jo være at du har rett.

Anonymous poster hash: 2deeb...d04

Poenget var vel at det faktum at du har møtt en mann som av en eller annen grunn ikke bryr seg om prevensjon ikke tilsier at mange menn gir faen i det. Kanskje er han her uvanlig, kanskje er han steril (noe han nok burde sagt fra om for å forklare hvorfor han ikke bryr seg, men det forklarer i hvert fall manglende bekymring fra hans side), kanskje er det noe annet.

Jeg bryr meg, i hvert fall, og jeg tror utvilsomt det er vanlig at også vi menn bryr oss om hvorvidt vi risikerer å få barn eller ikke. Aldri hørt noen kamerater si noe annet, og jeg kunne aldri i verden hatt sex med en dame uten å enten bruke prevensjon selv eller få bekreftet (og da måtte det vært en partner jeg stolte på) at hun bruker prevensjon. Barn skal jeg ha i et fast forhold fordi vi ønsker oss barn, det er selvsagt ikke verdt det å ta sjansen uten videre. Tror nok det er denne mannen som er et av unntakene.

Anonymous poster hash: e0484...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel at det faktum at du har møtt en mann som av en eller annen grunn ikke bryr seg om prevensjon ikke tilsier at mange menn gir faen i det. Kanskje er han her uvanlig, kanskje er han steril (noe han nok burde sagt fra om for å forklare hvorfor han ikke bryr seg, men det forklarer i hvert fall manglende bekymring fra hans side), kanskje er det noe annet.

Jeg bryr meg, i hvert fall, og jeg tror utvilsomt det er vanlig at også vi menn bryr oss om hvorvidt vi risikerer å få barn eller ikke. Aldri hørt noen kamerater si noe annet, og jeg kunne aldri i verden hatt sex med en dame uten å enten bruke prevensjon selv eller få bekreftet (og da måtte det vært en partner jeg stolte på) at hun bruker prevensjon. Barn skal jeg ha i et fast forhold fordi vi ønsker oss barn, det er selvsagt ikke verdt det å ta sjansen uten videre. Tror nok det er denne mannen som er et av unntakene.

Anonymous poster hash: e0484...66e

Jeg mistenker at han kanskje er steril. Han fortalte meg at han hadde problemer å få tømt blæren en stund, og i den forbindelse måtte legene undersøke prostataen. Og han måtte ta en operasjon, men det var ikke noe galt med prostataen sa han.

Men jeg skjønner ingenting. Han får utløsning men sæden hans er ganske tynn og ligner ikke vanlig sæd... Jeg har som oftest opplevd at menn bryr seg om prevensjon. Men kan godt være mulig at han er steril. Han vet at jeg ønsker barn og at jeg ikke bruker noe.

Anonymous poster hash: 2deeb...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige erfaring er at menn er livredde for at jeg skal bli gravid. Men å faktisk spørre om jeg f.eks går på p-piller spør de gjerne om etterpå :P

Har samme erfaring som deg.

Anonymous poster hash: 16192...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem av mine syv menn har vært veldig flinke på prevensjon, alltid sørget for å ha kondomer og tatt det på seg helt automatisk uten at noen av oss enser det eller trenger å spørre om det.
Det kaller jeg voksne, ordentlige menn! :)

En måtte jeg be om å bruke kondom, heldigvis så hadde jeg noen ekstra. (han hadde også sikkert, men sa han ikke hadde for å få slippe) Men jeg hadde en som ikke brydde seg overhodet, jeg sa at jeg ville bruke det fordi jeg ikke gikk på p-piller, da spurte han hvorfor ikke? Jeg sa at jeg vil ikke messe opp hormonbalansen i kroppen min og menstruasjon som er noe av det mest naturlige ved en kvinne. Da begynte han å klage om at jeg fikk gjøre en innsats selv om jeg ikke ville bruke kondom, for kondom det var sååå kjipt osv.
Etter en stund, noen uker, ble jeg gravid og sa se dette skjer da. Det var traumatisk for meg å ta abort og jeg ville ikke se han igjen. Senere fant jeg ut at han kun hadde ligget med 1 person før meg, og det virker som at det er de guttene med minst erfaring som har forestillinger over hvor kjipt det er med kondom, for ingen av de eldre erfarne mennene jeg har vært med har brydd seg om det.



Anonymous poster hash: 28407...bf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Altså brydde seg om at det var så anderledes eller "kjipt" å bruke kondom. For de var det like selvfølge å bruke som for meg.



Anonymous poster hash: 28407...bf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...