Gå til innhold

Jeg blir fort solbrent


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor var jeg på stranda i noen timer, smurte meg med solfaktor 30 mange ganger i løpet av strandturen. Men endte opp med 2.grads forbrenning!!! Brukte cosmica faktor 30.

Er jeg en som bare kan bruke sunblock? Hva slags sunblock er best?

Anonymous poster hash: 44411...a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor var jeg på stranda i noen timer, smurte meg med solfaktor 30 mange ganger i løpet av strandturen. Men endte opp med 2.grads forbrenning!!! Brukte cosmica faktor 30.

Er jeg en som bare kan bruke sunblock? Hva slags sunblock er best?

Anonymous poster hash: 44411...a4e

Dette lurer jeg også på. Samme skjedde meg. Under 2 timer i sola med faktor 50. 2. Grads solforbrenning. Merkelige er at det kun skjer på beina som jeg har en sykdom i.

Trodde jeg var den eneste som hadde det sånn. Ingen som skjønte hvordan det gikk ann på så kort tid :(

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Samme skjedde meg. Under 2 timer i sola med faktor 50. 2. Grads solforbrenning. Merkelige er at det kun skjer på beina som jeg har en sykdom i.

Trodde jeg var den eneste som hadde det sånn. Ingen som skjønte hvordan det gikk ann på så kort tid :(

Kan det være at du brukte en solkrem med oppgitt solfaktor 50, men at den egentlige faktoren var lavere? Ofte når de tester solkremer så finner ekspertene ut at den oppgitte solfaktoren ikke stemmer.

Anonymous poster hash: 44411...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha smurt deg med en gammel solkrem som har ligget mye i solen? Jeg gikk på den smellen for mange år siden, før dette var allmennkunnskap. Det ble 2. grads forbrenning med sår, blemmer og feber.



Anonymous poster hash: 17dea...1c0
Skrevet

Betakaroten kan hjelpe også.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha smurt deg med en gammel solkrem som har ligget mye i solen? Jeg gikk på den smellen for mange år siden, før dette var allmennkunnskap. Det ble 2. grads forbrenning med sår, blemmer og feber. Anonymous poster hash: 17dea...1c0

Morsomt at du spør, for solkremen var kjøpt på apotek dagen før. Smurte første gang 1 time før soleksponering. Og Cosmica faktor 30, skal jo faktisk være faktor 30?

Noen som vet om en god solkrem med faktor 40-50 som har den faktoren som oppgis?

Anonymous poster hash: 44411...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Betakaroten kan hjelpe også.

Er det sånn som gjør at man blir oransje? Kan man ta det i sv.skap?

Anonymous poster hash: 44411...a4e

Skrevet

Er det sånn som gjør at man blir oransje? Kan man ta det i sv.skap?

Anonymous poster hash: 44411...a4e

Nei, man blir vel ikke oransje. Om man kan ta det i svangerskap vet jeg ikke. Datteren min har tatt det et par år nå og ikke vært solbrent eller fått soleksem.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jeg blir veldig fort solbrent, og må smøre meg med faktor 50. Smører meg ca hver time (eller hver halvtime hvis jeg svetter mye), eller etter hvert bad. I tillegg dekker jeg meg til hvis jeg er steder med veldig sterk sol (bader med t-skjorte hvis jeg er i Asia for eksempel). Har ikke blitt solbrent på mange år ved å følge denne strenge rutinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...