Gå til innhold

Overstige 1500 kcal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: 2 brødskiver med én brunostskive (ferdigskivet) med 1 ss syltetøy og 2 skiver vassafór med agurk.

Lunsj: 1 go morgen zero (brinbær) + eple

Middag: 2 pizzabiter fra en medium pizza fra peppes

ls.jpg

Ca denne størrelsen på bitene (kanskje litt mindre, usikker).

Hvor mange kalorier tror du jeg kommer opp i dersom jeg lager 1,5 dl havregryn av 2 dl melk til kvelds?

Anonymous poster hash: 5d843...586
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gud, regn det ut selv.

Anonymous poster hash: a8ec2...2ef
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en kjøkkenvekt og litt oversikt.

Anonymous poster hash: af127...7e7
AnonymBruker
Skrevet

Men. Dersom du er så opptatt av kalorier, hvorfor spiser du ikke da også sunnere?

AnonymBruker
Skrevet

Men. Dersom du er så opptatt av kalorier, hvorfor spiser du ikke da også sunnere?

Fordi det var ikke jeg som bestemte middagen i dag.

Skrevet

Næringsinnhold i Peppes-produkter her. Resten får du regne ut selv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Næringsinnhold i Peppes-produkter her. Resten får du regne ut selv ;)

Takk :)

Skrevet

Det finnes apper for å regne ut sånt ;) my fitness pal har mange norske matvarer som brukere har lagt til.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det var ikke jeg som bestemte middagen i dag.

Verken frokosten din eller lunsjen din er spesielt bra. Til info.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Verken frokosten din eller lunsjen din er spesielt bra. Til info.

Hva er det som er galt med brødskiver nå da???

Anonymous poster hash: 310b5...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Verken frokosten din eller lunsjen din er spesielt bra. Til info. Anonymous poster hash: a8ec2...2ef

Tull. Den frokosten er helt fin den. Og ja, jeg HAR greie på det. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: 35c30...aef

AnonymBruker
Skrevet

Tull. Den frokosten er helt fin den. Og ja, jeg HAR greie på det. :)

Det er pålegget som er problemet.

Anonymous poster hash: af127...7e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Men brunost OG syltetøy og fett kjøttpålegg? Det blir ganske mange kalorier som heller burde puttes i lunsjen, som er aaaaaaaaaltfor liten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tull. Den frokosten er helt fin den. Og ja, jeg HAR greie på det. :)

Lunsjen er altfor liten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull. Den frokosten er helt fin den. Og ja, jeg HAR greie på det. :)Anonymous poster hash: 35c30...aef

Brunost er da ikke så sunt. Og vassafor, antar at det er fårepølse? Heller ikke så sunt. Vet ikke hvilket syltetøy du har brukt, noen inneholder maaasse sukker, andre er sukkerreduserte eller sukkerfri, så det har litt å si. Vet heller ikke hvilket brød du har brukt. Loff? Kneipp? Rug? Lavkarbo?

Anonymous poster hash: 0c66a...5b1

Skrevet (endret)

Hva er vassafor? Mener du vossakorv? Litt vanskelig å gi deg eksakte verdier, er lettere for deg selv som har innholdsdeklarasjonen til varene du har brukt. Og det må du jo lære deg å gjøre selv etterhvert uansett hvis du skal følge en diett med kalori restriksjoner. Uansett:

2 a 40g brødskiver = ca 140 kalorier

1 skive brunost= 80 ca

1 SS syltetøy= 25 kalorier

Agurk= 1 kcal

God morgen Y= 190 kalorier

Eple= 50 kalorier

2 Pizza stykker a 150g (utifra hva jeg har lest på nettet) = ca 800 kalorier. (Med rømmedressing vil denne være enda høyere)

Så 1286 kalorier, så må du legge til vossakorven.

1.5dl havregryn= 273 kcal

2dl lettmelk = 86 kcal

Uten vossakorv blir det da rundt 1645kcal med havregryn er jeg redd. Som du ser over er pizzastykkene det store synkehullet.

Endret av MinnisMus
Skrevet

Lunsjen er altfor liten.

Det bestemmer hun vel helt selv? Er da ingen regler for hvordan man skal disponere kaloriene!

Skrevet

Hva er vassafor? Mener du vossakorv? Litt vanskelig å gi deg eksakte verdier, er lettere for deg selv som har innholdsdeklarasjonen til varene du ha

Uten vossakorv blir det da rundt 1645kcal med havregryn er jeg redd. Som du ser over er pizzastykkene det store synkehullet.

Går ut fra at ts mener Vossafår. Såfremt hun ikke spiser det samme som sauene; da er det muligens Vossafor..

vossaf_r-91-g-denja.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg Lifesum-appen på mobilen og plott inn alt du spiser. Det krever litt jobb men etterhvert blir du veldig dreven på hvor mye kcal det er i de mest vanlige tingene du spiser. Hvis du betaler for Lifesum pro (eller hva den betalutgaven heter), lagres maten du spiser sånn at du kan hente frem retter du spiser ofte, og dermed slipper å plotte inn på nytt. Gratisutgaven "husker" tre matvarer/retter tilbake.

Jeg synes Lifesum er mye bedre enn MyFitnessPal, så jeg anbefaler den.

Som flere sier burde du nok være litt mer nøye på HVA du spiser istedet for bare hvor mye og hvor mange kcal det inneholder. Jo mer usunn mat, jo mer kcal inneholder den pr 100 gram og jo mindre kan du spise før du overstiger grensen din for antall kalorier.

Anonymous poster hash: a2630...f58
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vassafor? Mener du vossakorv? Litt vanskelig å gi deg eksakte verdier, er lettere for deg selv som har innholdsdeklarasjonen til varene du har brukt. Og det må du jo lære deg å gjøre selv etterhvert uansett hvis du skal følge en diett med kalori restriksjoner. Uansett:

2 a 40g brødskiver = ca 140 kalorier

1 skive brunost= 80 ca

1 SS syltetøy= 25 kalorier

Agurk= 1 kcal

God morgen Y= 190 kalorier

Eple= 50 kalorier

2 Pizza stykker a 150g (utifra hva jeg har lest på nettet) = ca 800 kalorier. (Med rømmedressing vil denne være enda høyere)

Så 1286 kalorier, så må du legge til vossakorven.

1.5dl havregryn= 273 kcal

2dl lettmelk = 86 kcal

WOW, så mye i 1 pizzastykke :grine: Vossafor (det er en slags salami)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...