Gå til innhold

Brukket arm?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere! På mandag i gymtimen min hadde vi badmington som aktivitet. Det må ha vært ett eller annet jeg har gjort som muligens har skadet armen min. Jeg er bare en tenåring og de fleste vet at de klager på alt og da er det egt ikke noe vits å spørre foreldrene mine. Jeg har ingen andre symptomer på at den kanskje er brukket enn ann jeg kan bruke den, har ikke altfor vondt og litt hevelse. Jeg klare eks ikke å trykke ned på såpedispenseren for da gjør det vondt som bare F. Noen som er erfarne?:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har en traume mot armen (fall, slag ol) så er det LITE trolig det er en fraktur.

Mest sannsynlig er det muskulært eller en sene som har fått seg en strekk etc.

Sett på en støttebandasje og vent 2-3 dager (bruk armen til smertegrensen) og hvis det ikke går over så oppsøk lege.

Anonymous poster hash: 66c4b...804
AnonymBruker
Skrevet

Gå og snakk med helsesøster på skolen, eller få en lege til å se på armen.

Barn og unge under 16 år betaler ikke hos legen. Er dette en skoleskade og du er over 16 år skal du heller ikke betale.

Anonymous poster hash: 39138...368

Skrevet

Med mindre du har en traume mot armen (fall, slag ol) så er det LITE trolig det er en fraktur.

Mest sannsynlig er det muskulært eller en sene som har fått seg en strekk etc.

Sett på en støttebandasje og vent 2-3 dager (bruk armen til smertegrensen) og hvis det ikke går over så oppsøk lege.

Anonymous poster hash: 66c4b...804

Det var ikke akkurat ett fall, men når jeg skulle sette meg ned merket jeg et lite kakk i armen pem..

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! På mandag i gymtimen min hadde vi badmington som aktivitet. Det må ha vært ett eller annet jeg har gjort som muligens har skadet armen min. Jeg er bare en tenåring og de fleste vet at de klager på alt og da er det egt ikke noe vits å spørre foreldrene mine. Jeg har ingen andre symptomer på at den kanskje er brukket enn ann jeg kan bruke den, har ikke altfor vondt og litt hevelse. Jeg klare eks ikke å trykke ned på såpedispenseren for da gjør det vondt som bare F. Noen som er erfarne? :)

Gå nå til legen istedet for å spørre her inne. Kg er ikke rette stedet å spørre. Det er kun røntgen som kan bekrefte/avkrefte et brudd.

Anonymous poster hash: d72b6...de9

Skrevet

Tror du bør snakke med helsepersonell istedenfor å spørre på KG :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...