Gå til innhold

Strøk på oppkjøring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde oppkjøring på mandag og strøk. Sensor fortalte at kjøremåten min ikke er trafikksikker i forhold til bestemmelsene. Fair enough, men kjørelæreren min er ikke enig. Han mener at jeg er en av de flinkeste elevene og at jeg ikke trenger flere timer. Han ble overrasket over at jeg strøk, men sa at jeg ikke vil trenge mer enn en dobbeltime før ny oppkjøring.

Jeg kjører jo tydeligvis ikke bra nok ettersom sensor mener jeg ikke er trafikksikker i det hele tatt. Hun sa jeg hadde for stor fart inn mot rundkjøring.

Jeg vil jo ta flere kjøretimer, men blir så overrasket over at kjørelærer mener jeg ikke burde det.

Noen som har opplevd lignende? Skjønner ikke. Det var også Kjørelærer som pushet meg til å bestille oppkjøring.

Anonymous poster hash: e9161...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje du var nervøs under oppkjøringen og dermed kjørte noe ulikt enn under kjøretimer?

Anonymous poster hash: 39883...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da hadde jeg faktisk kontaktet en annen kjøreskole! Alle kan ha en dårlig dag, men hvis du ikke synes du kjørte noe annerledes med sensor som med kjørelærer, så er det jo noe galt med kjøringen din

Anonymous poster hash: 4f166...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en anerkjent kjøreskole i Oslo og eieren av den. Sensor kjente til min kjørelærer.

Jeg var nervøs og merket selv at jeg var litt vinglete på veien samt dette med farten inn mot rundkjøring. Følte likevel at jeg hadde kontroll (men jeg er ikke sensor, hehe)

Anser meg selv som en relativt sympatisk sjåfør så ble litt overrasket at hun sa jeg ikke var trafikksikker :( Men blir enda mer overrasket over at kjørelæreren min sier det motsatte og ber meg kun ta en kjøretime før oppkjøring neste gang. Er det noe gevinst for han? Jeg vil jo ha flere timer ettersom jeg tydeligvis ikke er god nok sjåfør og ikke har noen andre å kjøre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken trafikkstasjon?

Anonymous poster hash: a706c...a87

Billingstad :-) Var en til som strøk som begynte å kjefte på sensor og klikke ved siden av meg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Forresten, har ny oppkjøring i mai. Noen som vet om det koster det samme eller er det tillegg dersom man stryker første gang? Betalte 980,- før prøven og totalt 4500,- til kjøreskolen (kjørte fra 7.30-9.30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor melder du deg ikke til oppkjøring i Alta? Kun 7% som stryker der.

Billingstad trafikkstasjon ligger på stryktoppen i landet.

http://www.budstikka.no/Asker_og_B_rum_p__stryktoppen-5-55-49034.html

Og hun skal liksom betale for flybillett fra Oslo og tilbake i tillegg til avgiftene for oppkjøringen? Wow, that logic!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette avhenger veldig av sensor også. Da jeg hadde oppkjøring hadde jeg alt for mye fart inn mot kryss hvor det er vikeplikt, fordi jeg glemte meg litt av. Jeg nevte dette for sensor ettterpå, og han var enig i at fartev var litt høy. Men - han sa også at ejg hadde klart å stoppe, selv om det hadde blitt litt bråstopp, og derfor var det greit.

Andre sensorer hadde nok ikke godtatt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, har ny oppkjøring i mai. Noen som vet om det koster det samme eller er det tillegg dersom man stryker første gang? Betalte 980,- før prøven og totalt 4500,- til kjøreskolen (kjørte fra 7.30-9.30)

Det koster det samme ja - leie av bil og gebyr til veistasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hun skal liksom betale for flybillett fra Oslo og tilbake i tillegg til avgiftene for oppkjøringen? Wow, that logic!

Tja..om du vil være tilnærmet sikker på å bestå er det en grei deal. Ikke alle som gidder å vente en mnd til for så igjen å stryke.. Thats logic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk selv på det på oppkjøring nr 2. Kjørelærer syntes ikke jeg trengte flere kjøretimer og jeg stod på den tredje oppkjøringen, uten å ha kjøretimer mellom. Hos meg var det mye nervøsitet inne i bildet, ettersom jeg allerede hadde strøket en gang (da var jeg ikke klar selv ser jeg i etterkant), og det førte nok til at sensor fikk inntrykket av at jeg ikke var trygg nok på meg selv til å være i trafikken. På oppkjøring nummer tre fikk sensoren meg til å slappe godt av, og da stod jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja..om du vil være tilnærmet sikker på å bestå er det en grei deal. Ikke alle som gidder å vente en mnd til for så igjen å stryke.. Thats logic!

Så du er fast bestemt på at TS kommer til å stryke på neste oppkjøring du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så du er fast bestemt på at TS kommer til å stryke på neste oppkjøring du da?

Ofte stryker de både 2 og 3 ganger. Slettes ikke usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svarte du korrekt på sikkerhetsspørsmålet da?

Tror egentlig du bare trenger flere timer eller øvelseskjøre mer hjemme. Bli mer sikker i trafikken og med kjøringen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Svarte du korrekt på sikkerhetsspørsmålet da?

Tror egentlig du bare trenger flere timer eller øvelseskjøre mer hjemme. Bli mer sikker i trafikken og med kjøringen din

Svarte mer enn bra nok på sikkerhetsspørsmålet. Dessuten har ikke det noe å si såvidt jeg vet. Problemet er det at kjørelæreren min mener jeg er veldig flink og ikke trenger noen flere timer. Han skjønte ikke at jeg kunne stryke. Sensor mener derimot at jeg ikke er trafikksikker. Var ikke noe spesielt hun nevnte utenom litt stor fart inn mot rundkjøring, men det var selve helheten av kjøringen. Tenker å ta et par timer hos en annen kjøreskole for å sjekke med de. Litt vanskelig å skjønne noe av dette når kjørelærer og sensor er helt uenige. Noen som har gode kjøreskoler i Oslo å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var ikke noe spesielt hun nevnte utenom litt stor fart inn mot rundkjøring

Hvis du ikke må stoppe og derfor må ned i 1., skal du ligge i 2. gir inn i rundkjøring. Da gir vel lavt tempo seg selv :klo:

Anonymous poster hash: 410ac...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme skjedde meg. Jeg strøk og kjørelærer var veldig overrasket. Mange blir nervøse under oppkjøring og gjør feil på grunn av det, selv om de kjører helt fint med lærer og foreldre. Meld deg opp til ny oppkjøring, ta en dobbelttime og se an behovet etter det :) Jeg var også nervøs for om jeg ville være en sikker sjåfør etter bare en dobbelttime etter stryk, men det mente sensor at jeg var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke må stoppe og derfor må ned i 1., skal du ligge i 2. gir inn i rundkjøring. Da gir vel lavt tempo seg selv :klo:

Anonymous poster hash: 410ac...6e7

Ja, men vi kom til en ganske stor rundkjøring med mye plass og det var ingen på venstre side for meg så jeg slapp gassen og fortsatte i 3 gir for å slippe å bytte gir. Skulle ha holdt 2 gir. Var mye slurvefeil.. Jeg tror jeg kan kjøre. Skjønner ikke hvorfor kjørelæreren min ba meg ta oopkjøring nå hvis jeg ikke er trafikksikker. Jeg har aldri mast på å ta oppkjøring heller, har sagt at jeg vil kjøre opp når jeg er 100% klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...