AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Del Skrevet 21. april 2015 Skal til Rhodos snart, til Ixia. Reiser med et barn på 8 år, så kom gjerne med tips til ting som er gøy for barn også. Finnes det sånn "hop on - hop off" buss der? Leste noe om et lite tog man kan ta? Hva er verdt å få med seg av attraksjoner og severdigheter? Bra restauranter med god gresk mat? Shopping? Pris på taxi? o.s.v. Har allerede googlet og lest litt rundt omkring på blogger og reisesider, men det er alltids kjekt med flere tips fra folk som har vært der. Anonymous poster hash: f2a97...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 22. april 2015 #2 Del Skrevet 22. april 2015 Ixia er ganske nærme Rhodos by, sånn ca 10 minutter med lokal buss. De går veldig ofte hele dagen og er rimelige så det er enkelt å benytte seg av bussen. Selve Rhodos by er fin å vandre rundt i og da spesiellt den gamle delen. Av utflukter så kan man ta en tur til Lindos og gå opp til Akropolis. Det er mulighet for å sitte på esel opp og det kan kanskje være en artig opplevelse for hun på 8. Av restauranter så har jeg bare dumpet innom forskjellige i gamlebyen når jeg har vært sulten og det har alltid vært god mat. Personlig er jeg veldig glad i fersk Kalamari med gresk salat og Moussaka så jeg ender ofte opp med enten det ene eller det andre av dette , men alt av gresk mat som jeg har spist er veldig godt. Jeg har aldri vært der med barn så jeg vet ikke så mye om spesielle ting som er ok for de men det vet de sikkert noe om på hotellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #3 Del Skrevet 22. april 2015 Anbefaler å besøke badeland! Anonymous poster hash: 106f5...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Del Skrevet 22. april 2015 Finnes det sånn "hop on - hop off" buss der? Leste noe om et lite tog man kan ta? - Det er flere muligheter til å melde seg på sånne turistturer, både lokale og gjennom reiseselskaper. Jeg vet at du kan bli med på Apollo/Ving sine turer selv om du ikke reiser med dem. Hva er verdt å få med seg av attraksjoner og severdigheter? - Gamlebyen i Rhodos By, kanskje ikke noe særlig for barn i lengre tid. Men jeg anbefaler likevel å ta seg en tur inn, kanskje på kvelden for da er det ikke så varmt å gå der og mange koselige restauranter. Shopping? - I Rhodos By er det både kjente butikker og lokale turistbutikker. Her finner du alt fra Zara, Mango, H&M til de rareste "turistsjappene". Pris på taxi? - Jeg TROR at det ikke koster mer enn 150-200 å ta taxi fra Flyplassen til Rhodos by (som er 20 min), ellers vet jeg ikke. Hva er verdt å få med seg av attraksjoner og severdigheter? - Siden du reiser med barn anbefaler jeg å ta en tur til badeland, noe av det største som finnes i Europa (husk sokker, utrolig varmt "gulv"). Kan også nevne at jeg flere ganger har blitt anbefalt å dra til "Sommerfugldalen", dette kan jo kanskje være gøy for et barn på 8 år? Anonymous poster hash: 51f9f...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #5 Del Skrevet 23. april 2015 Takk for svar. Er det mulig å gå fra Ixia og til Rhodos by? Anonymous poster hash: f2a97...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 23. april 2015 #6 Del Skrevet 23. april 2015 Teknisk sett så kan man gå, men uten at du er en sånn maratonløper med en ekstra sprek datter så tror jeg nok du vil velge å gå på en av bussene som går omtrent hvert 15 minutt. Det er buss stopp med jevne mellomrom hele veien og det er godt skiltet når de kommer. Det er også billig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Del Skrevet 6. mai 2015 Tar gjerne imot flere tips. Anonymous poster hash: f2a97...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 7. mai 2015 #8 Del Skrevet 7. mai 2015 Det er litt langt å gå til rhodos by, men det går buss ganske ofte. Bare vær forberedt på at de fyller opp bussene opp rimlig bra, og en buss er aldri full før man står som sild i tønner Man må også kjøpe bilett på forhånd((ofte på kiosker osv ved bussstoppet). Lindos er veldig fint, men vet ikke hva en 8åring synes om det. Spørs nok litt på interessene, men vi synes det var kjekt å leie bil for å kjøre til blant annet lindos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 8. mai 2015 #9 Del Skrevet 8. mai 2015 Hvordan var det å kjøre bil der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 9. mai 2015 #10 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg satt bare på da, men det var egentlig helt greit. Litt mer aggresivt enn hjemme selfølgelig, men ikke helt ville tilstander. Vi kjørte over et fjell, og der var det nesten ingen biler å se. Kjørte også i litt mer traffikerte områder, men var egentlig aldri et problem. Eneste var vel at bilen hadde en litt vel liten motor, så det gikk ikke så fort opp fjellet med fem mennesker i bilen akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRaeder Skrevet 13. mai 2015 #11 Del Skrevet 13. mai 2015 Lindos er nydelig, men i motsetning til resten av øya så er det ikke særlig med vind der, og det blir fort veldig varmt. Spesielt for en 8-åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå