AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Jeg og samboeren min skal studere i USA i sommer, og har bestilt oss time på den amerikanske ambassaden i Oslo for å søke om studentvisum. Vi synes visumsøknadsprosessen var skikkelig rotete, og er litt bekymret for at vi skal gjøre noen feil. Så for å være sikker på at alt blir så rett som mulig: Hva må vi ha med på intervjuet? Vi har tatt passbilder hos fotograf som vi tar med oss. I tillegg tar vi med oss visumsøknadene som vi har skrevet ut. Skal vi ta med oss arbeidskontrakter, og må de da i så fall oversettes? Hva mer må vi huske? Setter pris på gode råd om noen har vært på et slikt intervju tidligere Anonymous poster hash: 14404...4ae
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Skrevet 22. april 2015 Hvorfor skal dere ha med arbeidskontrakter (og mener du "attester") om dere skal søke studentvisum? Jeg hadde selv F1-visum på videregående, og det eneste jeg kan huske at jeg hadde med var passbilder i en viss størrelse, passet mitt, penger til å betale for greiene og noen dokumenter jeg hadde fylt ut på forhånd om jeg ikke husker feil. Anonymous poster hash: 91679...46b
Hu i byen Skrevet 22. april 2015 #3 Skrevet 22. april 2015 Ta med alt av papirer fra skolen dere skal gå på, kvitteringer på betalte gebyrer og så må dere ta med dokumentasjon på at dere har nok midler til å finansiere oppholdet deres. De jeg kjenner som har vært gjennom mølla sier at intervjuet er fort gjort i forhold til papirbunken som skal ordnes først. Tror ikke dere trenger noe fra arbeidsgiver, men mindre det er at denne betaler for oppholdet og dermed er en del av å dokumenterer finansieringa :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå