Gå til innhold

vanskelig sjef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har en vanskelig situasjon, og håper noen har noen gode råd. Skal prøve å fatte meg i korthet.

Jeg er en student og har jobbet i en butikk en liten stund nå. Hadde prøvejobb i februar, og begynte ordentlig i mars. Den 15. april skulle jeg få lønn, men den kom ikke. I går, 9 dager etterpå så ringte jeg sjefen som "unnskyldte" seg veldig kort spurte om personnr osv (som hun hadde fått fra før) og sa hun skulle "sende det over", jeg forstod det som at jeg skulle ha pengene på konto i dag.

10 dager har nå gått og jeg er like fattig. Ringte sjefen og var høflig og hyggelig som alltid mot henne og spurte hvordan situasjonen var. Hun ble skikkelig sinna og la ut om at hun hadde drevet butikken i x antall år og at jeg ikke skulle stille spørsmål ved at hun greier å utbetale lønn. Hun sa også at hvis jeg var sånn så kunne jeg finne meg en annen jobb". Jeg ville bare høre hvorfor jeg ikke ble lønnet enda.

Vil legge til:

Fikk ikke arbeidskontrakt før 2 mnd.

Jobbet 2 dager "prøvejobb" (opplæring) og blir ikke lønnet for det.

Kommer til å si opp, men hva skal jeg legge til grunn? Kommer til å få en rævva attest..



Anonymous poster hash: a6a10...61f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym2233

Lønn har du krav på uansett, også for opplæring.

Så dette må du sørge for å undersøke, når lønnen kommer, at det stemmer overens med x antallet timer du har jobbet.

Til neste gang, sørg for å ha en kontrakt snarest mulig.

Du trenger ikke å oppgi en grunn, holder med en enkel oppsigelse. Når det gjelder attest, har hun ikke lov til å skrive noe "kjipt".

Attesten skal uansett inneholde det obligatoriske som din arbeidstid der og oppgaver.

Å bruke henne sOm referanse derimot er en annen sak... Der bør du vurdere om du skal droppe henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn har du krav på uansett, også for opplæring.

Så dette må du sørge for å undersøke, når lønnen kommer, at det stemmer overens med x antallet timer du har jobbet.

Til neste gang, sørg for å ha en kontrakt snarest mulig.

Du trenger ikke å oppgi en grunn, holder med en enkel oppsigelse. Når det gjelder attest, har hun ikke lov til å skrive noe "kjipt".

Attesten skal uansett inneholde det obligatoriske som din arbeidstid der og oppgaver.

Å bruke henne sOm referanse derimot er en annen sak... Der bør du vurdere om du skal droppe henne :)

Takk for svar! Ja, jeg må jo ha lønnen min:/ Jeg maste veldig etter kontrakt, men sjefen bare unnskyldte det hele tiden med at hun var syk, at hun reiste osv. Dårlige unnskyldninger!

Skal aldri finne på å bruke henne som referanse, men jeg har faktisk opplevd tidligere at arbeidsgiver har ringt tidligere sjef uten å ha spurt meg eller at han sto som referanse. Synes det er veldig rart!

Anonymous poster hash: a6a10...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...