Gå til innhold

I skapet til en ekte husmor...

Fremhevede innlegg

Skrevet
En ekte husmor må vel ha en saftkoker?!?

Piglet

.. og da kom husmorstempelet frem i gjen... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En syltepresse hører med i ett ekte husmorhjem så man kan lage sylte, okserull og bayonneskinke til Jul.

Skrevet
En syltepresse hører med i ett ekte husmorhjem så man kan lage sylte' date=' okserull og bayonneskinke til Jul.[/quote']

Det har jeg også.

Leder jeg så langt ?

Skrevet

Jeg regner meg som en ekte husmor, og er glad i bake og lage mat, men jeg eier faktisk ikke en kjevle. Bruker en tom brusflaske. Det var det der med å huske å kjøpe det, da. :oops:

Skrevet

Lese gjennom sidene for å se hva jeg har:

Kaketine.

Thats it. Men jeg har masse annet bra kjøkkenutstyr da.

Ser også mandelkvern som en ordentlig husmorting selv om jeg ikke har det.

Kaffekvern har jeg ikke. Har tre butikker et steinkast unna som maler kaffe til meg som jeg kan servere gjestene mine. Liker ikke kaffe selv.

Jeg har nemlig aldri skjønt meg på folk som liker kaffe og har sånne billig kaffetraktere som aldri blir renset og hvor kjelen er ekkel og brun på innsiden. :kvalm:

Om man er glad i kaffe så burde man invistere i noe ordentlig å lage kaffe i (har selv presskanne. Billig å bra). Ingen har til dags dato måtte gå fra hus å hjem for å kjøpe kaffe som smaker ekstra godt eller en ordentlig kaffetrakter. For jeg vil tro at kaffe kan smake forskjellig etter hva slags kaffe det er og hvordan den blir servert.

Skrevet
Er det noen som har kaffekvern?

JA! Men den er svært lite husmoraktig, en stilig elektrisk sak i stål... Min mann fikk den i julegave av meg et år (han elsker god kaffe) og vi kjøper ofte ukvernete kaffebønner som vi kverner i passelig mengde når vi vil ha ekstra god kaffe. Nydelig lukt! Genial til vår gamle espressokanne satt rett på ovnen, presskanne eller vår Krupps kaffemaskin.

Ellers har jeg en skikkelig rosemalt KAKETINE med navnet mitt og alt, tradisjon i familien at man får en sånn til konfirmasjonen. Min er brukt to ganger tror jeg, når jeg har bakt kake og tatt med til andre på 17.mai...

Så har jeg et FORKLE med halvnaken kvinnekropp på, alltid like morsomt når vi venter gjester og jeg eller mannen holder på på kjøkkenet..

Skrevet

Hmmm

- saftkoker har jeg,

- takke har jeg

- kaketine har jeg

- men syltepresse har jeg ikke

:-(

Men en ekte husmor har naturligvis noen gode produkter fra tupperware (med livstidsgaranti)

... for ikke å snakke om krumkakejern

Skrevet

Bare for å ha sagt det:

En ekte husmor bruker da ikke sukkerkulør.

Og forøvrig har jeg alt som er nevnt, uten kaffekvern da.

Og kan plusse på hjortesalt og 35% eddik.

Skrevet
Takke! Det er vel bare skikkelige husmødre som har det. Mormor har ihvertfall! :D

:danse: Har det jeg! Skikkelig husmor mao :roll:

Skrevet

Har jo masse av de andre husmortingene også:

- Sukkerkulør (jadda, bruner saus, men bruker den til min supergode viden kjente sopp- og fløtesaus)

- Kaketine

- Fiskekjele

- Kjøttkvern

- Forklær i mange varianter

- Jerngryte

- Kjevler; vanlig, marmor og rutete til lefsebakst

- Saftkoker (ripssaft er bare nyyydelig)

- Hjortesalt

- 35% eddik

Jaja, tydligvis på vei til ei god husmor...

Skrevet
Er det noen som har kaffekvern?

Ja! Elektrisk sådan.

Skrevet

Jeg har vafffeljern,kjevle,kaketine,krumkakejern.

Ikke jerngryte og ikke takke.

Koldbruna

Skrevet

Her i huset er mannen kokk så vi har det meste og litt for mye på kjøkkenet :roll:

Takka står oppe hos bestemor pga strømuttaket og der baker jeg hvert år før jul.

sukkerkuløren er sjelden han bruker men av og til gir det litt ekstra piff .

Jeg holder meg til baking og greier meg ikke uten mitt hjemmebakte brød!

Ellers har vi krydderskap m masse spesialkrydder og litt hjemmelaget. kaffepressa mangler vi da men kaffetrakteren blir rensa minst hver 14 dag :wink:

littebitt husmor og mye husfar tendenser her i huset ja :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...