AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Føler fb bare er tull. På fb har alle perfekte liv, og det legges bare ut skrytebilder av alt mulig. Det hele følels bare så falskt og smiskete. Folk fisker hele tiden etter komplimenter, og har behov for ros fordi de har gått en halvtimes tur i marka. Har sluttet helt å henge der, og de ordentlige vennene finner man ikke på fb, de har man tlfkontakt med daglig. Så hvorfor er dere lei av fb, eller hvorfor liker dere det? Tror dere verden hadde vært en bedre plass uten fb? Anonymous poster hash: a1c41...129 4
Gjest smilejenta Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Er ikke lei av facebook, fordi jeg ikke har facebook. Kanskje du skal prøve det samme?
Hardy_Poteter Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Jeg har personlig kontakt med vennene mine jeg. Orker ikke sitte å skravle så mye i telefonen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Har ikke FB Like greit. Anonymous poster hash: 1d829...8be
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Bruker fb til å holde kontakten med bekjente/venner i andre land, og er praktisk til invitasjoner etc. Bryr meg pent lite om noen bruker det til å skryte litt av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Er ikke lei av fb selvom jeg ikke er voldsomt aktiv. Jeg bruker det til mye praktisk. Jeg har faktisk et liv utenom fb og lar meg hverken engasjere/provosere av at folk legger ut "glansbilder" på fb som du kaller det. Jeg er voksen nok til å forstå at de har dårlige dager, de er voksene nok til å forstå at jeg både vet og forstår at de har dårlige dager. Who cares? Jeg vil ikke se noen usminket "bakside", det inspirerer meg ikke, det motiverer meg ikke, jeg bare bryr meg ikke. Det er bare Facebook! Slutt å ta det så seriøst! Anonymous poster hash: 203f3...c9a 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Er ikke lei av facebook, fordi jeg ikke har facebook. Kanskje du skal prøve det samme? Hvor gammel er du? Har vurdert å melde meg helt ut ja. Skjønner ikke vitsen egentlig. Er det flere som har meldt seg ut?Anonymous poster hash: a1c41...129
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Jeg sitter likssom med følelsen av at de som henger mye på fb, ofte ikke har ordentlige gode venner ellers. Ikke alle men mange. Så prøver de å få oppmerksomhet pga de sliter med å finne et nettverk utenom fb.Anonymous poster hash: a1c41...129 1
Majott Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Jeg bruker ikke så mye tid på fb, og det er også sjelden jeg oppdaterer status eller kommenterer noe særlig. Så jeg kan ikke si at jeg er så lei, ettersom jeg ikke er så opptatt av fb i det hele tatt. Jeg bruker fb mest til å være aktiv i grupper (hobby og interesser). Dessuten sitter jeg i styret i en klubb, og styremedlemmene kommuniserer mye gjennom gruppe i fb. Liker fb fordi jeg igjen har fått kontakt med mange tidligere venner fra skole- og ungdomstid, og mer kontakt med den store slekta mi som er spredt utover hele landet. Har også mange venner som bor langt unna, og fb er en fin måte å holde kontakt med dem på. Vennene som bor rundt her, har jeg mest tlf-kontakt med. For meg er fb praktisk til det jeg nevner ovenfor. Klart en blir litt lei av mange statuser som går igjen, men det er jo bare å scrolle forbi. Eller la være å bruke fb så mye. Jeg er innom fb max en gang om dagen, som oftest et kort besøk, men om det har skjedd noe interessant i gruppene, bruker jeg mer tid.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Legg ned facebooken din. Har ikke facebook, trenger det ikke, og syns det er ganske stakkarslig å bli dårlig av et nettsted som ikke engang trenger å ha noen relevans for deg om du bare ikke bruker det. Det er nok mange som vil bli dårlig av å ikke ha facebook, noe som er enda tristere. Der har du jo en grunn til å føle deg bedre ved å klare deg uten. Anonymous poster hash: 96075...889 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Jeg forstår ikke hvordan folk kan irritere seg over en såkalt "glansbilde-fasade" på Facebook. Hvordan påvirker det deg at en bekjent tar bilde av at han hygger seg på en strand i sør-spania feks? Eller at noen legger ut resultatet av en fantastisk middag de har disket opp? Eller utsikten fra hotellrommet i New York? Hvorfor er det noe å være lei/irritert over? Tror jeg må ha en ytterst normal bekjentskapskrets for jeg blir ikke provosert av noe som jeg opplever som kvalmende skrytete. Noen folk er kleine oversatte men da sletter jeg de eller ler høyt, logger ut og har glemt hele greia etter 3 sek...Anonymous poster hash: 203f3...c9a 4
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Jeg forstår ikke hvordan folk kan irritere seg over en såkalt "glansbilde-fasade" på Facebook. Hvordan påvirker det deg at en bekjent tar bilde av at han hygger seg på en strand i sør-spania feks? Eller at noen legger ut resultatet av en fantastisk middag de har disket opp? Eller utsikten fra hotellrommet i New York? Hvorfor er det noe å være lei/irritert over? Tror jeg må ha en ytterst normal bekjentskapskrets for jeg blir ikke provosert av noe som jeg opplever som kvalmende skrytete. Noen folk er kleine oversatte men da sletter jeg de eller ler høyt, logger ut og har glemt hele greia etter 3 sek...Anonymous poster hash: 203f3...c9a Så enig i det du skriver!
Gjest Jon Are Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Det kan skape så mye sjalusi og fortvilelse at denne nettsiden burde vært stengt. Har den selv, men bare fordi kjæresten min ønsket det. Har vært bort i mange ting der som har kunnet ødelegge forholdet. jeg er ikke aktiv i det hele tatt. Godtar aldri jentevenner jeg ikke kjenner godt og trykker aldri liker på bilder til andre jenter. Jeg skjønner godt at facebook kan være grusomt for noen spm måler seg opp mot andre. Som ex narkoman, er det lenge siden jeg sluttet å sammenligne meg med de normale, så for meg stikker det ikke like dypt som hos mange andre kanskje. Jeg tenker hvis jeg tar et bilde,hvorfor må jeg dele det med andre. Det er mitt minne og jeg legger det på bilder på pc, ikke på facebook. med hilsen fra : jon are
Gjest smilejenta Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Hvor gammel er du? Har vurdert å melde meg helt ut ja. Skjønner ikke vitsen egentlig. Er det flere som har meldt seg ut?Anonymous poster hash: a1c41...129 Er i begynnelsen av 20åra :-) husker jeg stresset en del med notifications osv, men nå tenker jeg ikke over det i det hele tatt. Synes det er deilig å slippe å tenke på det :-)
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Bruker fb til skolesammenheng og det fungerer flott, men er ikke der inne for å poste ting eller chatte når jeg kjeder meg. Synes heller mer voksne mennesker er dem som setter lista høyt med alle statusoppdateringene sine Ikke rart folk går lei etter de har sett et viss antall babybilder, dagens middag eller treningsøkt. Anonymous poster hash: 4a33a...ab0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Det kan skape så mye sjalusi og fortvilelse at denne nettsiden burde vært stengt. Har den selv, men bare fordi kjæresten min ønsket det. Har vært bort i mange ting der som har kunnet ødelegge forholdet. jeg er ikke aktiv i det hele tatt. Godtar aldri jentevenner jeg ikke kjenner godt og trykker aldri liker på bilder til andre jenter. Jeg skjønner godt at facebook kan være grusomt for noen spm måler seg opp mot andre. Som ex narkoman, er det lenge siden jeg sluttet å sammenligne meg med de normale, så for meg stikker det ikke like dypt som hos mange andre kanskje. Jeg tenker hvis jeg tar et bilde,hvorfor må jeg dele det med andre. Det er mitt minne og jeg legger det på bilder på pc, ikke på facebook. med hilsen fra : jon are Nå ja, de som opplever fb som et stort problem mtp sjalusi er gjerne folk som i utgangspunktet er usikre på seg selv og partneren sin og som i tillegg har dårlig kommunikasjon i forholdet. Og de folkene der hadde gjerne blitt sjalu og usikre av andre ting som skjer utenfor fb helt uavhengig av fb...så fb er vel ikke akkurat problemetAnonymous poster hash: 203f3...c9a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Alle som hater facebook har et sosial problem.. Facebook bruker de folk, men mange "bruker" facebook og ikke motsatt. Mitt forsvar er salg/kjøp, for eksempel så har finn.no mye mindre aktivitet etter facebook grupper ble populært. Poster bilder, statuser, meh det ser jeg ikke vitsen med.. Hvem faen vil fortelle sånt over et virtuelt vegg? Den virkelige tyven i samfunnet er dessverre telefon som har funksjoner som "apps", uansett hvor mange av mine venner påstår de ikke er avhengig, vil de fordeom ikke kvitte seg med smart-telefonen. Faen får noen hyklere Anonymous poster hash: 32353...7ba
makkapakka Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 sjelden jeg bruker det til annet en spill, eller informason om aktivitetsgrupper og er litt sur at dette er kanalen for enkelte aktivitetsgrupper, ellers hadde jeg logget ut for lenge siden
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 Jeg har facebook men slettet appen på tlf og det føles SÅ befriende. Før var det så lett å gå inn der hvis jeg ventet på bussen eller noe. Dessuten merket jeg at ble lei meg av å lese om alle som har mann og barn da jeg har veldig komplekser for at jeg aldri kommer til å få det. Anonymous poster hash: 8689b...6e9
Florence Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 Jeg bor selv i utlandet og har venner over hele verden, så Facebook (og Messenger) brukes flittig til å holde kontakten med venner. Jeg legger sjelden ut noe selv, men synes det er koselig å se venners oppdateringer og bilder fordi jeg ser de så sjelden. Så jeg er ikke lei. Enda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå