juliane Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter #1522 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis noen lurer på hva jeg driver med for tiden (siden jeg åpenbart ikke skriver i dagboka mi), så er svaret at jeg gjør alt jeg kan for å få T til å slutte å gråte. Uten hell.
Beccy87 Skrevet 6. oktober 2017 #1523 Skrevet 6. oktober 2017 22 timer siden, juliane skrev: Hvis noen lurer på hva jeg driver med for tiden (siden jeg åpenbart ikke skriver i dagboka mi), så er svaret at jeg gjør alt jeg kan for å få T til å slutte å gråte. Uten hell. Er det kolikk som er på gang eller er tar du fortsatt medisiner hun reagerer på?
Frøken Smilla Skrevet 6. oktober 2017 #1524 Skrevet 6. oktober 2017 På 5.10.2017 den 21.36, juliane skrev: Hvis noen lurer på hva jeg driver med for tiden (siden jeg åpenbart ikke skriver i dagboka mi), så er svaret at jeg gjør alt jeg kan for å få T til å slutte å gråte. Uten hell. Jeg føler så med deg -been there, done that! Hold ut, det går over.
juliane Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter #1525 Skrevet 8. oktober 2017 På 6.10.2017 den 19.49, Beccy87 skrev: Er det kolikk som er på gang eller er tar du fortsatt medisiner hun reagerer på? Trodde en stund det var kolikk, men etter en telefon til helsesøster på fredag og masse googling etterpå tror jeg nå det må være stille refluks. Skal til legen på tirsdag, så får vi se. Er bare redd det kommer til å ta fryktelig lang tid med venting på time hos barnelege osv før hun evt får noe medisin eller annen hjelp. Og hun har det jo så vondt, kan ikke fortsette å ha det sånn! Dessuten blir jeg jo litt bekymret for både motorisk og mental utvikling når hun bare hyler og bæres. Det er kun litt om morgenen hun er fornøyd lenge nok til at vi får pratet litt sammen og jeg får noen smil, og hun ligger jo aldri og spreller for seg selv. Har ikke tatt frem babygym engang. Fra i går kuttet jeg all melk fra kostholdet mitt, for å se om det kan hjelpe. Håper så inderlig at det gjør at hun blir bedre, selv om det blir utfordrende å holde meg helt melkefri utover "testperioden". På 6.10.2017 den 22.40, Frøken Smilla skrev: Jeg føler så med deg -been there, done that! Hold ut, det går over. Takk!
Frøken Smilla Skrevet 8. oktober 2017 #1526 Skrevet 8. oktober 2017 11 timer siden, juliane skrev: Trodde en stund det var kolikk, men etter en telefon til helsesøster på fredag og masse googling etterpå tror jeg nå det må være stille refluks. Skal til legen på tirsdag, så får vi se. Er bare redd det kommer til å ta fryktelig lang tid med venting på time hos barnelege osv før hun evt får noe medisin eller annen hjelp. Og hun har det jo så vondt, kan ikke fortsette å ha det sånn! Dessuten blir jeg jo litt bekymret for både motorisk og mental utvikling når hun bare hyler og bæres. Det er kun litt om morgenen hun er fornøyd lenge nok til at vi får pratet litt sammen og jeg får noen smil, og hun ligger jo aldri og spreller for seg selv. Har ikke tatt frem babygym engang. Fra i går kuttet jeg all melk fra kostholdet mitt, for å se om det kan hjelpe. Håper så inderlig at det gjør at hun blir bedre, selv om det blir utfordrende å holde meg helt melkefri utover "testperioden". Takk! Jeg tenkte faktisk på stille refluks da jeg leste det du skrev sist. Jeg har to(!) refluksbarn selv, pm meg gjerne om du trenger råd, tips til lege etc. (Og du, det med motorisk og mental utvikling går helt fint! 😊) Stor, medfølende klem ❤️
Beccy87 Skrevet 9. oktober 2017 #1527 Skrevet 9. oktober 2017 Lykke til hos legen da! Krysser fingrene for at dere slipper milelange ventelister og får hjelp raskt!
juliane Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #1528 Skrevet 9. oktober 2017 Krysser fingrene her også! Har faktisk hatt en ganske bra dag i dag, hun har til og med vært våken og smilt flere ganger i mer enn fem minutter. Håper virkelig at det kan være et resultat av et par dager uten melk og ikke bare en tilfeldighet! Var innom Bæreglede og prøvde litt forskjellig i dag, og endte med å kjøpe en ergobaby adapt. Kjøpte en caboo før fødsel, men hun spenner seg sånn når hun hyler at det er helt umulig å få henne oppi. Har en ergobaby 360 også, men det nyfødtinnlegget er jo også bare å glemme. Satser på adapten blir bedre, funket hvertfall veldig bra på første forsøk! Hun roet seg og sovnet, og jeg fikk både tatt oppvasken og danset til Dovregubbens hall med storesøster.
juliane Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter #1530 Skrevet 14. oktober 2017 Det gikk sånn passe hos legen. Fastlegen min må være syk, for nå kom vi til han tulle-vikaren jeg var hos i svangerskapet igjen. Han hadde jo virkelig ikke peiling, så takk og pris for at jeg hadde brukt helga på å lese meg opp. Så jeg fortalte hva jeg trodde feilet henne og hvorfor, og han googlet litt. Fikk henvisning til barnelege (jeg fortalte hvilken jeg ville til og han skrev at mor og helsesøster tror hun har refluks, ikke et ord om hva han selv trodde ), og har fått time der 16.11. Fikk jo dessverre ikke teste medisiner i mellomtiden siden han ikke hadde peiling. Syns det er fryktelig lenge til vi har time, men fordelen er jo hvertfall at jeg har fått testet ut melkefritt lenge nok til å kunne si noe om det hjelper eller ikke. Hvis jeg ikke er like idiot som i dag da, da jeg sleiket av lokket til yoghurten til S uten å tenke meg om. Syns kanskje jeg har sett en bitteliten bedring den siste uka, men om det er kostholdet eller noe annet vet jeg jo ikke.. Det var det jeg rakk å skrive før jeg må frem med puppen igjen.
Beccy87 Skrevet 14. oktober 2017 #1531 Skrevet 14. oktober 2017 Det var lenge til ja, kjempe frustrerende da! Kan du ringe inn og mase litt kanskje? Si at du kan komme på kort varsel dersom de får en avbestilling? Synes jeg har lest i div termingrupper ol. at folk har hatt suksess med det..
juliane Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter #1532 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg ringte allerede dagen etter at henvisningen ble sendt, og da ble jeg forespeilet time i desember. Så de har nok allerede pushet oss litt frem. Men fordelen er jo hvertfall at jeg har fått testet melkefritt lenge nok på forhånd til at prosessen forhåpentligvis går litt fortere når vi først kommer inn. Fikk en telefon fra sjefen min i dag, hun har sagt opp jobben. Jeg var ganske forberedt på at det kom til å skje snart, men trist er det uansett, vi går godt overens. Og veldig dårlig timing at det skjer akkurat nå når jeg ikke er der og får påvirket prosessen. Sjefen mente en prosjektleder i en annen avdeling har lyst på den, og det er fullstendig krise. Han har ingen forståelse for mine arbeidsoppgaver og null sosiale antenner. Men dessverre står han høyt i kurs hos adm.dir pga spesialkompetansen han har.
juliane Skrevet 24. oktober 2017 Forfatter #1533 Skrevet 24. oktober 2017 Hurra! Barnelegen hadde fått en avlysning, så nå har vi fått time der i morgen! Håper så inderlig at vi får medisiner hvis det er refluks, eller at hun finner ut av det hvis det er noe annet som feiler henne! 1
juliane Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #1535 Skrevet 25. oktober 2017 Det første legen sa til meg da vi kom i dag var at hun måtte beklage, men jeg hadde fått feil time. De som hadde avlyst skulle bare ha en kjapp kontroll, mens nye pasienter får mye mer tid. Så vi fikk bare se hva vi rakk denne gangen. Men det viste seg å ikke være noe problem, T fikk full score på refluks, det var bare check check check på alt hun spurte om. Så nå har hun fått medisin, og jeg krysser fingrene for at vi ser en bedring i løpet av noen dager! S ble sendt hjem fra bhg i dag da, men hun virker jo ikke syk. De ringte meg og sa hun hadde feber, men da A hentet henne hadde hun visst bare hatt 37,5. Hun er hes, men hoster ikke og det virker ikke som om hun har vondt. Må jeg liksom holde henne hjemme i morgen nå bare for syns skyld?
A4-livet Skrevet 25. oktober 2017 #1536 Skrevet 25. oktober 2017 Så bra hun fikk medisiner! Da håper jeg dere ser en forbedring raskt. Jeg ville ikke holdt S hjemme i morgen. Vi har opplevd det samme og sa bare at han var frisk da vi leverte dagen etter. Igjen som sa noe på det
Beccy87 Skrevet 25. oktober 2017 #1537 Skrevet 25. oktober 2017 Så bra dere fikk medisiner! Håper dere ser bedring raskt. Og jeg hadde sendt i barnehagen i morgen om hun ikke ble verre over natten.
juliane Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter #1538 Skrevet 25. oktober 2017 Jeg håper ikke jeg jinxer noe nå, men jeg ser faktisk bedring allerede. Hun har ikke skreket så mye som vanlig i dag, hun har smilt og prata i flere omganger og hun har nå for andre gang i dag sovna stille og rolig på fanget mitt - uten at det er en kollaps etter å ha skreket seg tom. Tar ingenting for gitt, men måtte felle en bitteliten gledeståre... 3
Frøken Smilla Skrevet 27. oktober 2017 #1539 Skrevet 27. oktober 2017 Så godt å høre at dere fikk hjelp så kjapt! Hva slags medisin fikk dere?
MissStiles Skrevet 21. desember 2017 #1540 Skrevet 21. desember 2017 Hvordan går det med dere? Klar for juleferie? God jul!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå