Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoho: I kveld er det ikke jentekveld S, da er det mammakveld! ;)  Hun er nyvaksinert da, så det spørs. Blir vel fort ett av to, enten sover hun som en stein eller så blir det våkentid og sutring. Krysser fingrene for det første!

5mnd-kontroll på helsestasjonen i dag, og alt sto bra til. Fikk skryt av helsesøster for å være kvikk og blid og der hun skulle motorisk, og hun har strukket seg til 66 cm og 7820 gram. Ganske imponert over den vekta, for for tre uker siden veide hun under 7100 da vi var på sykehuset. (Måtte veie henne før og etter hun tok pupp for å se hvor mye hun fikk i seg.) Skal si all den nattammingen har hatt effekt! 

Ellers var vi en tur på Barnas Hus der de hadde 25% på alle varer i dag. A bare ler og sier at de ALLTID har tilbud på barnebutikkene, mens jeg mener det sjelden er tilbud på det jeg trenger akkurat når jeg trenger det. :P Så nå var jeg litt forutseende og kjøpte baby set til tripp trappen, selv om det vel er et par måneder til hun har vokst ut av newbornsetet sitt. Blir jo jammenmeg dyrt nok med selve baby set, pute og seler, og så kjøpte jeg matbrettet i tillegg - så 25% kom godt med! Fikk også kjøpt med meg et par ullbodyer og en sånn puslespill-lekematte. Har vært på utkikk etter sånn matte en stund, nå har hun bare hatt babygymen til å ligge på på gulvet, og det må være greit å av og til kunne ligge på en matte uten de flyvende lekene som forstyrrer hele tiden. ;) Ikke minst for å ligge på magen tenker jeg, nå er hun blitt veldig mye flinkere på magen og strekker seg etter leker både foran og på siden, og flytter seg til og med litt i sirkel. Da er det greit å ha stor og god plass! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til med vaksine-kvelden! Jeg var og veide B i dag, og han veide faktisk nøyaktig det samme, som S :ler: 

Skrevet
25 minutter siden, Androide skrev:

Lykke til med vaksine-kvelden! Jeg var og veide B i dag, og han veide faktisk nøyaktig det samme, som S :ler: 

Vekt-tvillinger! :5: Tipper han er en del lengre enn henne da? Hun er nemlig ei lita tønne, når sant skal sies. :ler: 

Skrevet

Hvordan gikk natta? Håper at hun sov som en stein.

Skrevet

Å nei! Hvordan greide vi å gå glipp av 25%! Vi skulle jo også kjøpe sete/bøyle osv til Tripp Trappen! :dry:

Skrevet
14 timer siden, MissStiles skrev:

Hvordan gikk natta? Håper at hun sov som en stein.

Hun sutra og stressa veldig i det jeg la henne, men så sovnet hun som en stein og sov helt til 2 før hun skulle ha mat. (Og så var det 4, 6, 7 og 8...) I dag er pappaen hjemme, og etter lydene fra soverommet å dømme går det sånn passe. ;)

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Å nei! Hvordan greide vi å gå glipp av 25%! Vi skulle jo også kjøpe sete/bøyle osv til Tripp Trappen! :dry:

Å, det var kjipt! Du er medlem i kundeklubben? Syns de spammer meg med mailer og sms-er om alle tilbudene jeg, men er jo greit å ikke gå glipp av noe. Er jo for dumt å kjøpe noe på fullpris når man vet det kommer tilbud med jevne mellomrom. 

Skrevet

I dag tror jeg det er en viss fare for at S slikket i seg litt av sin egen bæsj... :sjenert: Hun hadde en kjempebæsjebleie der mesteparten av en eller annen grunn foran i bleia, såpass at vi faktisk hadde lekkasje rett nedenfor navlen. That´s a first! Akkurat der hendene til S naturlig havner når de strekkes nedover mao... Og når de hendene ikke strekkes ned er de jo som regel i munnen. Gjorde så godt jeg kunne for å holde hendene hennes unna med en hånd mens jeg fjernet bleie og bæsj med den andre, men er redd jeg ikke lyktes 100%. :bond: Jaja, min mamma spiste bæsjen sin da hun var to (og uttalte visstnok med ansiktet fullt av bæsj: "Gødt detta!" :hoho:  ), og hun overlevde da greit...

Har ryddet i kommoden hennes i dag, fjernet ganske mange klær i strl 62 som har blitt for små, og vasket alt jeg ikke hadde vasket enda i 68 og 74. Så nå er alt i 68 flyttet opp i hovedskuffen og alt i 74 på plass i skuffen for neste størrelse. ;) Tror vi har bomma litt da, har kjøpt endel kortermede bodyer i 74 fordi vi tenkte hun kom til å bruke det midt på sommeren. Men siden hun allerede passer fint i 68 er det vel ikke så innmari lenge før hun bruker 74 heller. 

Skrevet

Vår rekord er bæsj mellom skulderbladene! :sprettoy:
Vi har en liten leke som 'bor' på stellebordet, nettopp for å holde hender og munn opptatt når vi skifter bleiene. Klok av erfaring der da Larven har gjort akkurat det samme, heldigvis fikk jeg stoppet ham før han puttet hendene i munnen. Og av en eller annen grunn er det nå kjempe stas å få lov til å klemme seg selv på tissen når bleia er av! :fnise:

Skrevet

Vi har forresten bestilt mat fra marked.no for første gang, og det skal vi jammenmeg fortsette med! Utrolig deilig å kunne sitte sammen i sofaen og bestille mat i ro og mak, og bare hente på vei hjem fra jobb for A. Kan få levert på døra også, men det koster litt ekstra da. Vi har kun dyre småbutikker ala Bunnpris og Joker her vi bor, så selv om det koster litt mer enn Rema og Kiwi tror jeg ikke vi kommer til å bruke noe mer penger enn vi gjør i dag, faktisk. 

Vi bestilte ingredienser til noen av oppskriftene de hadde der inne (da kommer handlelista opp automatisk), så i dag har A disket opp med chili con carne til meg. :jepp: Tror det må være omtrent første gangen han har laget mat helt fra bunnen uten hjelp av noe som helt fra Toro eller Uncle Bens. :fnise: 

Skrevet

Den feilen har jeg også gjort med noen av klærne til E. I str 74 og 80 hadde vi plutselig noen tynne bukser og kortermede bodyer. Litt kjipt men det er ikke alltid lett å vite. Noen størrelser bruker de små lengre og andre hopper nesten over en størrelse. 

Vi har sånne wallstickers over stellebordet + at hun har en sånn dukke av noe slag som pleier å underholde henne litt mens vi skifter bleie. 

Skrevet

Leke til stellebordet er notert, takk for tips! Har ikke hatt bruk for det tidligere siden hun er blid som en lerke når vi skifter, og vi bruker tiden på å prate og tulle og smile til hverandre - men får vi flere sånne bleier der all bæsjen havner foran trenger vi noe å holde hendene opptatt med ja. :P Bæsj til langt oppover ryggen har vi også hatt (ikke minst midt under julemiddagen, da hun endelig bæsja etter sju dager), men den er heldigvis litt ute av rekkevidde. :fnise: 

I dag har vi hatt en liten photoshoot og fått bestilt invitasjoner til velkomstfesten. Krysser fingrene for at de kommer senest onsdag, for torsdag skal vi på hytta til svigers. Da er det greit å kunne ta med seg deres invitasjon og et par andre de skal få lov til å levere for oss. :) Nå som dato er satt og lokale bestilt har jeg fått festen ut av halsen igjen og begynner å glede meg. Koser meg med å planlegge pynting og kakebaking, hun er jo halvt sunnmøring, så da kan vi ikke være gnitne på kakene har jeg skjønt! ;) 

Skrevet

Kakebordet er jo det aller viktigste med hele festen! :opplyser:
- Hilsen Sunnmøringen

Skrevet

Vår er en rolig bæsjer, han fyller heller et par-tre bleier med en times mellomrom i stedet for å eksplodere i en og samme bleie, liksom. Husker enda da storebror monsterbæsjet, og hadde bæsj opp til navlen på forsida, og i håret på baksida. Da tok mammaen fram kameraet :lol: (men jeg la det ikke ut på facebook altsååå)

Skrevet

:hoho: Bæsjebleiekatastrofer ja ... Det er sånn som det kanskje ikke er innafor å fortelle om i konfirmasjonstalen? :fnise: Kakebordet er kjempeviktig!! Krysser fingrene for at invitasjonene kommer i tide :nigo: Ha en fin ukesstart, Juliane!

Skrevet

Kom gjerne med tips til kakebordet, jenter! :jepp: Gjerne noe som kan bakes et par dager før og ikke tar opp plass i kjøleskapet. :P 

Om hun ikke får høre historien om utbæsjet vippestol midt under julemiddagen i konfirmasjonen vil jeg nok tro det blir tatt opp under hver eneste julemiddag til hun minst fyller 30. :fnise:

Vi vurderer sydentur med S i midten av mai, er det noen av dere som har vært på ferie med babyene enda? Noen tips og erfaringer?

Skrevet

Jeg skal bake havrecookies til lillemors dåp :jepp: Oppskrift på passionforbaking.com :jepp: (oat meal cookies) Det er det og oppskrift på noen innmari gode M&M-cookies :lur: Putt de i en tett beholder av noe slag, så holder de seg greit et par dager. Har ihvertfall funka for meg :) 

Skrevet

Suksess terte er i alle fall min ultimate favoritt (men jeg har ikke prøvd å bake den selv så har ingen oppskrift å dele), den kan jo fryses så jeg vet ikke om det teller som 'ikke tar opp plass i kjøleskapet' :P  

Også vet jeg at mange lager banankaker slik at den lille også kan få smake på uten å få i seg så mye sukker osv... :jepp:

Muffins med artige dekorasjoner 
Cake-pops 

Skrevet

Vi skal på sydentur med mini i neste mnd, gir en oppdatering på det etterpå  :-) Vil tro at det skal gå helt fint, men er litt bekymret for flyreise, sol, bakterier og alt mulig.. Hva da overbeskyttende mamma? :roll:

Har i grunnen ikke noen gode tips til kaker som ikke tar opp plass, men de fleste kaker kan jo lages på forhånd og fryses ned. Sjokoladekaker og ostekaker er det ivertfall ikke et problem med. Et godt tips er jo å delegere kakebaking så godt du kan, det blir nok å henge fingrene i for deg uansett!

Skrevet

Vi var på sydenferie da jr var 6 mnd, gikk veldig fint. Men om dere skal ha leiebil må dere ta med eget sete. Det setet vi fikk vi kjempedårlig og jr som vanligvis elsket bil satt bare og hylte :(

Ville bakt kaker man kan fryse. Om topping ikke kan fryses kan jo den bare lages dagen før eller samme dagen. I helga hadde vi gulrotkake, sjokoladekake og ostekake. Var 20 stk. Går jo også an å ha en kremkake, muffins og f.eks oreokake også. 

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å dra på sydenferie med baby, så jeg skal i alle fall få med meg andres tips og råd - om jeg ikke har så mye å komme med selv! :fnise: 

Kaker som kan fryses er genialt, som A4-livet sier. Gulrotkake er jo veldig lettvint, det samme er "min" brownies med bringebærkrem/"fromage"-topping (den er også laktose- og glutenfri, om det er et poeng). Kransekake kan lages/kjøpes i forveien og trenger ikke stå kaldt, samme med fyrstekake, kjeks og muffins (kan i alle fall stå et døgn i romtemp vil jeg tro?). Og så er det jo lov å spørre folk om de vil bake ... Jeg elsker å bake for folk selv, blir alltid glad for å bli spurt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...