Saltsild Skrevet 20. september 2015 #581 Skrevet 20. september 2015 Håper det var koselig på kino og du ser nok helt fantastisk ut som gravid!
Kake-Kari78 Skrevet 20. september 2015 #582 Skrevet 20. september 2015 (endret) Edit: slettet! Sorry, kom til å tenke på at du kanskje syntes det var dumt at jeg skrev det jeg skrev Endret 20. september 2015 av Ipanema
FruN Skrevet 20. september 2015 #583 Skrevet 20. september 2015 Ja, og apropos, jeg VET at du ser fantastisk ut som høygravid, jeg så deg jo faktisk på tv for noen uker siden En skikkelig flott dame er du, det er absolutt ingen grunn til at du skal føle deg verken gammel eller tjukk Nå ble jo jeg ikke nysgjerrig
juliane Skrevet 20. september 2015 Forfatter #585 Skrevet 20. september 2015 Her hadde det jammenmeg vært liv mens jeg satt i kinosalen og kneip igjen! Hvis noen fødte foran broren din lover jeg at det ikke var meg, Ipanema! Tv ja, det var ikke det nye nakendatingprogrammet akkurat! Jeg jobber med kommunikasjon og må av og til stille opp i media i jobbsammenheng, men tv er ikke akkurat hverdagskost. Ble tatt opp da jeg var 28 uker på vei eller noe da, så skal love at jeg har vokst litt siden da!
juliane Skrevet 21. september 2015 Forfatter #586 Skrevet 21. september 2015 I dag har jeg hatt besøk av en "venninne". Hun kom 11.30 og gikk 17.00, selv om jeg til og med hadde sagt på forhånd at jeg er trøtt og veldig gravid. Det vanlige hadde vel vært å bli i to-tre timer? Og av de 5,5 timene snakket hun i ett kjør om sine egne problemer i 5 av dem. Ikke det at jeg har noe voldsomt behov for å snakke om meg selv hele tiden, men når vi ikke har sett hverandre siden desember er det vel gjerne naturlig å snakke litt om hvordan jeg har der også? Fikk tre korte spm om baby da (type har dere bestemt navn), men fikk knapt begynt på svaret før hun var i gang med å fortelle om navnene til sine fremtidige barn... Gurimalla så sliten jeg ble...
Nautika Skrevet 21. september 2015 #587 Skrevet 21. september 2015 Blir sliten bare av tanken jeg! Syns besøk på over 5 timer er mer enn nok til vanlig også jeg
elvital Skrevet 21. september 2015 #588 Skrevet 21. september 2015 Hjelp! Tror nesten jeg hadde kastet henne ut. (men bare nesten da)
lille_frosk Skrevet 21. september 2015 #589 Skrevet 21. september 2015 Åh, sånne folk. Og så er det så vanskelig å si noe også, uten å virke som om man vil ha all oppmerksomheten selv!
juliane Skrevet 21. september 2015 Forfatter #590 Skrevet 21. september 2015 Neeeei?? Er det sant?? Da kjenner jeg sikkert en ekkel person som heter det! Jeg som aldri svarer i sånne tråder... Bruker å være forsiktig med å uttale meg om sånt, for det er så innmari personlig med navn, og folk kan bli såra. Så jeg sier sjelden noe om akkurat det egentlig. Unnskyld Det går heeelt fint altså, alle kan jo ikke like alle navn. Syntes egentlig det var litt morsomt siden navnet til lillebror kanskje er aller øverst på guttenavnlista mi, og så har vi tydeligvis helt ulik smak når det gjelder dette navnet. Sier jo litt om hvordan ulike assosiasjoner feks spiller inn på hvilke navn man liker og ikke liker. Det var forresten en ni år gammel tråd altså!
Trampe Skrevet 21. september 2015 #591 Skrevet 21. september 2015 Navn er så utrolig smak og behag. Men hvis det er en ni år gammel tråd kan jeg jo ha skiftet mening
blomst12 Skrevet 22. september 2015 #592 Skrevet 22. september 2015 Tror jeg henger mye på kg når jeg drømmer at du utførte ultralyd på meg inatt og at du sa at hun ikke lå med hodet ned!
juliane Skrevet 22. september 2015 Forfatter #593 Skrevet 22. september 2015 Tror jeg henger mye på kg når jeg drømmer at du utførte ultralyd på meg inatt og at du sa at hun ikke lå med hodet ned! UL-ekspert juliane til tjeneste! I dag har jeg vært på Storosenteret med venninna mi som har termin rett etter meg, og handlet inn de siste tingene (håper jeg) til fødebagen. Et par slippers, en svart stor joggebukse, en ammebh til og et par ammesingleter. Og en bukse i str 50 og to i 56, tar med begge størrelser på sykehuset i tilfelle. Hun er jo estimert til å bli helt gjennomsnittlig for noen uker siden, men siden vi er så høye begge to har jeg en mistanke om at hun fort er noen cm opp på 50-tallet, hvertfall hvis jeg går over termin.
Kake-Kari78 Skrevet 22. september 2015 #594 Skrevet 22. september 2015 Greit å ha litt i str 50 også, ja Til førstemann hadde jeg absolutt ikke noe i den minste størrelsen, siden både mamma og svigermor insisterte på at "det var bare tull", for alle babyer, bortsett fra premature gikk jo rett inn i str 56 Vel, det viste seg å ikke stemme (dvs, mine kom hhv 3 og 4 uker før termin, men var likevel 3,6 og 3,4 kg), eldstemann svømte i klær som var brettet opp på både armer og ben de første 2-3 ukene... Til lillesøster kjøpte jeg derfor litt i 50, og endte også med å kjøpe enda litt mer etter at hun var født. Og hun brukte det faktisk til hun var nesten 2 mnd.
juliane Skrevet 23. september 2015 Forfatter #595 Skrevet 23. september 2015 På vei: 39+0Igjen til termin: 9 dager (!)Neste kontroll: Jordmor på mandagInnkjøp: Mangler Newborn Set som er utsolgt fra leverandør. Kjøper brukt hvis jeg finner et i nærheten til en ok pris, men blir vel ikke brukt den første uka uansett. Ellers må vi da være i mål snart? Kjønn: Utålmodig: Jeg har vært utålmodig hele veien, men nå veksler jeg veldig mellom å ville ha henne ut og litt panikk over hva det er vi har gjort! Navn: Vi er vel 99% sikre på navnet, og har brukt det når vi snakker om henne noen uker nå. Fremdeles hemmelig for de aller fleste da!Vektøkning: 14 kilo sist jeg veide meg. Håper det ikke blir så mye mer nå altså!Vann i kroppen: Merker ingenting til vann i kroppen heldigvis. Melk i brystene: Ingenting. Nesten så jeg blir bekymret for at det betyr at jeg ikke kommer til å ha nok melk. Strekkmerker: Nei. Hodet ned: Hodet ned og festet!Tungt: Permisjon er gull, og formen er mye bedre enn den har vært på lenge!Kynnere: Har endel kynnere, særlig når jeg går. Er sjelden plagsomt, men hender jeg må stoppe og vente den ut før jeg går videre.Hodet festet: Jepp.Matkick: Egentlig ikke... Så lenge det er søtt er jeg fornøyd! Plager: Bekkenet er mye bedre (men ikke bra), og har hatt mindre halsbrann i det siste. Ikke noe å klage på nå altså! Hatt endel mensmurringer de siste dagene, men det går vel mer under modningstegn enn plager. Humør: Litt panikk innimellom, men har også begynt å kjede meg litt. Tror egentlig jeg er veldig klar altså! Høygravid: Ja.Fødselsforventninger: Har tenkt veldig lite på fødsel hele veien og gruer meg lite. Tenker at dette har folk fått til i alle år, så da skal jeg klare det også - selv om jeg er veldig klar over at det kommer til å være det vondeste jeg har opplevd. Selvfølgelig litt mer nervøs nå som der nærmer seg, men fokuserer mye mer på tiden etter fødsel.
blomst12 Skrevet 23. september 2015 #596 Skrevet 23. september 2015 Her går det unna! Angående den melka, jeg kan si deg at jeg kanskje hadde to dråper hele svangerskapet, men jordmødrene ble imponert over hvor mye melk jeg hadde kun timer etter fødsel. Så det trenger ikke bety noen ting.
Trampe Skrevet 23. september 2015 #597 Skrevet 23. september 2015 Jeg lakk heller ingenting under svangerskapet, men kunne sikkert feita opp to babyer med dette meieriet altså. Så det er null sammenheng der. Du er snart i mål!!!
juliane Skrevet 23. september 2015 Forfatter #598 Skrevet 23. september 2015 (endret) Her går det unna! Angående den melka, jeg kan si deg at jeg kanskje hadde to dråper hele svangerskapet, men jordmødrene ble imponert over hvor mye melk jeg hadde kun timer etter fødsel. Så det trenger ikke bety noen ting. Jeg lakk heller ingenting under svangerskapet, men kunne sikkert feita opp to babyer med dette meieriet altså. Så det er null sammenheng der. Du er snart i mål!!! Så godt å høre at det ikke har noen sammenheng! Leser jo her inne om folk som lekker og må bruke innlegg halve svangerskapet. Ikke det at det virker så fristende akkurat. På tide å stryke førstemann fra tippelista også. Den første som ryker er den overoptimistiske pappaen som nok ikke har gitt opp håpet om fødsel en av de nærmeste dagene. Det passer visst nemlig så innmari godt å være borte fra jobb de nærmeste par ukene. 23.09: A 27.09: FrøkenAnonym 28.09: ShiningStar 30.09: MissStiles 01.10: lille_frosk 02.10: OUL-termin 03.10: Menstermin, *lilly*, ipanema 04.10: elvital, FruN, Trampe 05.10 SkyBlue, blomst12, Popsilopp, kaffemor 06.10: Supramundane, Beccy87 07.10 BeKind, A4-livet 08.10: j86 10.10: juliane Endret 23. september 2015 av juliane
kaffemor Skrevet 23. september 2015 #599 Skrevet 23. september 2015 Jeg vil også tippe Jeg tipper 05.10
juliane Skrevet 24. september 2015 Forfatter #600 Skrevet 24. september 2015 Hva gjør dere andre med nattlys på soverommet? Tenker det er praktisk med noe svakt lys som gjør at jeg kan titte på henne uten å slå på full flombelysning, og ikke minst amme uten å nødvendigvis vekke pappaen som skal på jobb hver eneste gang. (Hvis jeg da får en baby som kun våkner for mat og sovner igjen uten at vi må stå opp. Har bestilt en sånn en. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå