Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

De får gutt, så hvis ikke det skjuler seg en hemmelighet i magen min blir det en av hver. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende med så tette søskenbarn da. Håper du blir først ute, du blir nok ikke mindre tålmodig hvis ho føder først!

Skrevet

Nei, hvis hun skal føde først får hun gjøre det nå i løpet av helga i så fall! Da hadde jeg nemlig kanskje turt å reise for å besøke dem på sykehuset hvis de kunne ta imot besøk. Nærmere termin blir det litt for langt, selv om jeg tross alt reiser til en fødeavdeling. ;) Det dumme med å bli tante og mamma samtidig er jo at det fort blir lenge til jeg får sett nevøen min, og at jeg nok ikke gleder meg like mye til å bli tante som jeg ellers ville gjort. Min egen baby overskygger liksom litt... :sjenert: Men blir SÅ koselig etter hvert da! :jepp:

Frisørtime nå, tør jeg å klippe meg til skuldrene tro?

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt. Søsteren til M fikk baby 5 mnd etter at E kom til verden. Hun har fortalt i etterkant at hun ikke gledet seg til å fortelle at de skulle ha barn mens jeg var gravid. Noe jeg skjønner. Vi var redde for at E skulle forsvinne litt i skyggen men moren til M er forelsket i E så null problem. I etterkant synes jeg det er gøy at E får noen på sin alder å leke med.

Hehe, godt spørsmål... Jeg tenkte på det selv men kler ikke så kort hår. Skulle ønske jeg gjorde det fordi E drar i håret mitt hele tiden.

Skrevet

Nei, hvis hun skal føde først får hun gjøre det nå i løpet av helga i så fall! Da hadde jeg nemlig kanskje turt å reise for å besøke dem på sykehuset hvis de kunne ta imot besøk. Nærmere termin blir det litt for langt, selv om jeg tross alt reiser til en fødeavdeling. ;) Det dumme med å bli tante og mamma samtidig er jo at det fort blir lenge til jeg får sett nevøen min, og at jeg nok ikke gleder meg like mye til å bli tante som jeg ellers ville gjort. Min egen baby overskygger liksom litt... :sjenert: Men blir SÅ koselig etter hvert da! :jepp:

Frisørtime nå, tør jeg å klippe meg til skuldrene tro?

Forstår absolutt det du sier! Virker som dere bor litt fra hverandre i tillegg!

Jeg klippa meg ganske mye her om dagen, syns det var så deilig og få det vekk! Og det gror jo fort ut igjen, mitt gjør hvertfall det. Jeg mista forøvrig mye hår da jeg amma sist, så greit at det ikke er så langt. Hehe

Skrevet

Vi bor et par-tre timers kjøring fra hverandre ja, hadde de bodd her i byen hadde det jo vært perfekt! :)

Jeg klippet meg en 10-15 cm, så det er ganske merkbart! Nå har jeg hår til litt nedenfor skuldrene, så kort på håret har jeg ikke vært siden jeg var 17 tror jeg. Ble veldig fornøyd da, og det virker som om A syntes det var greit også. ;) Greit å bli kvitt litt før ammehåret slår til, og greit med litt mer lettstelt hår nå! :jepp:

Skrevet

Vet dere hva jeg har gjort i dag? Jeg har byttet navn! :sjokk:

Det var faktisk litt skummelt å trykke på signeringsknappen, selv om jeg har vært veldig klar på at jeg skal bytte lenge. :sjenert: 

Jeg har aldri vært noe fan av etternavnet mitt. Mamma var alltid veldig opptatt av at vi skulle bruke begge etternavn da vi var små, og til sammen har mine tre navn en stavelse for mye til å flyte godt. Jeg har alltid identifisert meg mer med mellomnavnet mitt enn med etternavnet, og etter at jeg ble voksen har jeg nesten bare brukt mellomnavnet mitt når det ikke har vært viktig med korrekt navn. Hadde egentlig bestemt meg for å bytte når min bestemor døde, siden jeg tenkte hun nok ble litt lei seg for at jeg byttet. Men da hun plutselig døde for noen år siden syns jeg nok at det skjedde litt raskt. Dessuten var jeg nyforelsket og tenkte vel at det var dumt å bytte navn hvis jeg uansett skulle gifte meg i løpet av et par år. Akk, så ung og naiv, hadde enda ikke skjønt at jeg hadde funnet meg en lite gifteglad mann. ;)

Men nå skal lille frøkna i magen få mitt mellomnavn som etternavn, så da er det jo på tide at mammaen får ut fingern slik at jeg får samme etternavn som henne! :jepp: Har bare byttet om på etternavn og mellomnavn da, så nå er navnet mitt enda mer kronglete enn det var før. Men nå kan jeg jo bare droppe å bruke mellomnavnet. :)

Skrevet (endret)

Æsj, nå ble alt bare teit og kjipt her. :grine:

Barndomskamerater av A er i byen pga Oslo Maraton, og det har lenge vært planlagt at de skulle ut og spise i kveld. A har sagt at jeg sannsynligvis ikke kommer, men i går fant jeg ut at jeg nok orket å være med likevel. Men så tok Hormonella over da jeg i dag fant ut hvor gamle de nye kjærestene jeg ikke har hilst på enda er (hun ene er ni år yngre enn meg), og jeg har sittet her i hele dag og kjent meg gammel og tjukk og stygg. Og når det viste seg at de skal på Big Horn og ikke Fridays slik jeg trodde ble jeg helt på gråten. :sjenert: Er ikke kjempefan av Fridays akkurat, men maten smaker i alle fall godt. Big Horn syns jeg er pyton, og hvertfall som gravid. Dessuten hadde vi plutselig dårlig tid, så da sa jeg at jeg ikke ville være med uansett. Og så ble jeg lei meg fordi A bare sa det var greit (selv om han nok ble irritert) og ikke en eneste gang sa at han hadde LYST til at jeg skulle være med. Så nå sitter jeg alene i sofaen og sipper istedenfor, og føler meg både slem og kjip og irrasjonell i tillegg til tjukk og gammel... :trist:

Endret av juliane
Skrevet

Gratulerer med navnbytte. Fornøyd?

Føler med deg! Ingen god følelse. :klem:

Håper du allikevel får en noen lunde grei kveld hjemme.

Skrevet

Tjukk er du naturlig nok når du kan føde når som helst, men stygg og gammel er du garantert ikke!!! Jeg er eldre enn deg vettu, og jeg er ikke gammel ;) Håper du har greid å kose deg litt hjemme allikevel, selv om det ble teit. Ikke så lett for disse mannfolka å skjønne hvordan det er å være fanget i en stor tung kropp med en fødsel rett rundt hjørnet :kose:

Gratulerer med navnebytte! Hvordan føles det? Det tar kanskje tid å venne seg til det. Jeg bytta navn da jeg var 19, fjernet min fars etternavn og tok min mors pikenavn som etternavn. Jeg har aldri angret, og liker navnet så godt at jeg er slettes ikke sikker på om jeg kommer til å ta mannens navn om vi gifter oss en dag. Det er ikke like pent som mitt uansett ;) Min eldste har sin fars etternavn og min yngste har sin fars, så da kan jo jeg beholde mitt som begge har som mellomnavn.

Skrevet

Grattis med nytt navn da!  :blomst:

Ikke greit med hormoner som løper løpsk på den måten, du har min fulle medfølelse der. 

Det er vel ganske vanlig å føle seg stor, tung og ekkel på slutten. 

Heldigvis er det mye verre inni ditt eget hode enn hos alle andre. Og som Trampe sier så er det ikke lett for mannen å forstå hvor frustrerende det kan være eller å vite hva de skal si. 

Håper sofaen ble litt  bedre etter hver og at du hadde en fin kveld allikevel. ;) 

Skrevet

Går bra?

Finnes ingen stygge mennesker som heter Juliane, det er et nydelig navn det! :jepp:

Skrevet

Håper du føler deg litt bedre Juliane :klem: Skjønner det er mange hormoner som er i full rulle nå, og sånn er det vell for de fleste. Oktober er jo rett rundt hjørnet nå, så det er ikke lenge igjen nå :)

Og gratulerer med navnebytte ditt :nigo:

Jeg byttet navn når vi giftet oss. Tok hans etternavn og beholdte mitt som mellomnavn. Men det er merkelig å skrive et nytt etternavn, og det tar nok litt tid før det kommer helt av seg selv :fnise:

Skrevet

God kveld :) gratulerer med navnebytte! Jeg vil absolutt ikke ha mannens etternavn hvis vi noen gang gifter oss, han sitt etternavn er sååååå vanlig. Mitt derimot er ikke det. Men vi får se hva som skjer, syns jo det er koselig at alle har likt etternavn. M har hans navn, noe jeg angrer litt på nå da. Men men..

Håper du føler deg bedre og at du har hatt en fin helg! :hug:

Skrevet

Går bra?

Finnes ingen stygge mennesker som heter Juliane, det er et nydelig navn det! :jepp:

Jeg heter ikke Juliane på ordentlig da. ;) Apropos navn leste jeg gamle navnetråder her inne for en stund siden og fant ut at du ikke liker navnet lillemor i magen sannsynligvis får. :sjokk::fnise:

Har ikke fått godkjent søknaden min enda, så offisielt har jeg ikke byttet. Men det føles bra altså! Kommer sikkert til å skrive feil til å begynne med, men er så vant til å bare bruke mellomnavnet at jeg tror det skal gå ganske fort. :jepp:

Hadde vi giftet oss før barn tipper jeg det hadde endt opp med at jeg hadde tatt hans som mellomnavn og mitt mellomnavn som etternavn, altså samme kombinasjon som lille får nå. Hadde aldri tatt hans uten å ta med meg noe av mitt, akkurat som det er helt uaktuelt at barna mine skal ha et annet navn enn meg. Det skjønte han greit da, at den etternavnkampen var tapt i det vi ikke var gift da vi laget barn. ;)

Gikk bra i går altså, A kom hjem allerede før 22 fordi han kjedet seg uansett. Dessuten trøstet han meg med at han var 33 år og hadde måne. :ler::hjerte:

I dag har jeg sovet på sofaen to ganger, i to timer hver gang! Snakk om trøtting, selv om jeg ikke følte jeg sov så tungt. Nesten så jeg lurer litt på om kroppen driver med en siste hurtiglading. Skal se Bølgen nå straks, og mamma er helt sikker på at vannet mitt kommer til å gå i det bølgen slår mot land, så vi får se! :hoho: Men nei, ingen tegn til fødsel altså...

Skrevet

Jeg heter ikke Juliane på ordentlig da. ;) Apropos navn leste jeg gamle navnetråder her inne for en stund siden og fant ut at du ikke liker navnet lillemor i magen sannsynligvis får. :sjokk::fnise: .

Neeeei?? Er det sant?? Da kjenner jeg sikkert en ekkel person som heter det! Jeg som aldri svarer i sånne tråder... Bruker å være forsiktig med å uttale meg om sånt, for det er så innmari personlig med navn, og folk kan bli såra. Så jeg sier sjelden noe om akkurat det egentlig.

Unnskyld :sjenert:

Skrevet

Bra du fikk en bedre kveld enn fryktet! Men jeg skjønner deg godt altså, noen av mine kompiser har også damer som er syv-åtte år yngre enn meg, og jeg føler meg alltid så INNMARI gammel når jeg er sammen med de. Selv om guttene er like gamle som meg, og jeg tross alt ikke akkurat er mosegrodd enda! Hva syntes du om Bølgen?

Skrevet

Skal se Bølgen nå straks, og mamma er helt sikker på at vannet mitt kommer til å gå i det bølgen slår mot land, så vi får se! :hoho: Men nei, ingen tegn til fødsel altså...

Hehe, så du tør og orker å gå på kino? Kos deg med filmen!

Skrevet

Grattis med navnebytte!

Jeg slenger meg på de som føler med deg ang kjærester som er mye yngre. Ikke noe gøy å føle seg gammel og "fast". Selvom vi ikke er det!

Likte du Bølgen? Så den på kino for et par uker siden selv, synes den var ganske bra!

Skrevet

Hehe, broren min er og ser Bølgen i Oslo nå, sendte han en melding om å se opp for en dame i salen som muligens føder når filmen når sitt klimaks :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...