AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Skrevet 21. april 2015 Hvilke av dine svigerforeldre har du best kontakt med? Er bare nysgjerrig på en liten teori som går ut på at svigerdøttre oftest går best i lag med svigerfar, og svigersønner best med svigermor? Tar selvfølgelig dette fra egen erfaring, men hører at flere jenter opplever mer distanse fra sin svigermor enn sin svigerfar. Dette stemmer godt for meg, da jeg alltid har følt at min svigermor lettere aksepterte sine svigersønner enn vi som er hennes svigerdøttre. Min mann har 4 søsken. 2 brødre og 2 søstre. Alle (inkludert min mann) er gift, og denne "teorien" deler jeg med begge av min manns svigerinner. De føler at svigermor alltid har sett på de som en liten "trussel". Litt sånn at hun har fryktet at sine sønner vil f.eks flytte til svigerdøttrenes hjemmsted. Kvinner er kanskje generelt bedre til å holde nære kontakt med sin familie, og derfor har kanskje guttemødre lettere for å tenke at en svigerdatter vil føre sønnen lengre unna familien? Min manns svogere har veldig god kontakr med vår svigermor, men de føler mer at svigerfar er litt reserverte mot de. Kanskje ikke så mye nå etter flere år med barn sammen, men i begynnelsen kanskje. Svigerfar har alltid "elsket" meg, og har fra starten av fortalt hvor fint det er med en ekstra datter osv. Så, ligger det noe bak denne teorien/følelsene? Ikke misforstå, jeg er veldig glad i svigermor altså, og vi har et godt forhold. Bare litt moro å høre om flere kjenner seg igjen Mine svigerforeldre er forresten skilt. Har vært det lenge før jeg traff mannen min.Anonymous poster hash: 283b7...39b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Skrevet 21. april 2015 Haha stemmer faktisk veldig bra her. Jeg kommer veldig godt overens med svigerfar, mens mannen min kommer best overens med moren min. Anonymous poster hash: 94fc2...e3e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Hvilke av dine svigerforeldre har du best kontakt med? Er bare nysgjerrig på en liten teori som går ut på at svigerdøttre oftest går best i lag med svigerfar, og svigersønner best med svigermor? Tar selvfølgelig dette fra egen erfaring, men hører at flere jenter opplever mer distanse fra sin svigermor enn sin svigerfar. Dette stemmer godt for meg, da jeg alltid har følt at min svigermor lettere aksepterte sine svigersønner enn vi som er hennes svigerdøttre. Min mann har 4 søsken. 2 brødre og 2 søstre. Alle (inkludert min mann) er gift, og denne "teorien" deler jeg med begge av min manns svigerinner. De føler at svigermor alltid har sett på de som en liten "trussel". Litt sånn at hun har fryktet at sine sønner vil f.eks flytte til svigerdøttrenes hjemmsted. Kvinner er kanskje generelt bedre til å holde nære kontakt med sin familie, og derfor har kanskje guttemødre lettere for å tenke at en svigerdatter vil føre sønnen lengre unna familien? Min manns svogere har veldig god kontakr med vår svigermor, men de føler mer at svigerfar er litt reserverte mot de. Kanskje ikke så mye nå etter flere år med barn sammen, men i begynnelsen kanskje. Svigerfar har alltid "elsket" meg, og har fra starten av fortalt hvor fint det er med en ekstra datter osv. Så, ligger det noe bak denne teorien/følelsene? Ikke misforstå, jeg er veldig glad i svigermor altså, og vi har et godt forhold. Bare litt moro å høre om flere kjenner seg igjen Mine svigerforeldre er forresten skilt. Har vært det lenge før jeg traff mannen min.Anonymous poster hash: 283b7...39b Her kommer jeg best overens med min fantastiske svigermor og min mann kommer bedt overens med min far Anonymous poster hash: 09e3a...d7a
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Dette stemmer for oss også. Veldig glad i svigermor jeg også, og vi har ikke et dårlig forhold, men vi kommer ikke innpp hverandre på samme måte som jeg og svigerfar. Mannen min er veeeldig glad i min mor Snedige greier, men mulig det ligger noe i teorien din.
juliane Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Jeg kommer nok best overens med min svigermor, og hvis jeg skal tippe tror jeg nok mannen min ville valgt min pappa over min mamma.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Ikke i mitt tilfelle. Jeg har ikke noen god kontakt eller kjemi med noen av dem, men får best kontakt med svigermor. Hun er høflig når vi prater sammen (stort sett i allefall..). Svigerfar er frekk mot meg.Anonymous poster hash: b59e2...b1d
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #7 Skrevet 21. april 2015 Ikke i mitt tilfelle. Jeg har ikke noen god kontakt eller kjemi med noen av dem, men får best kontakt med svigermor. Hun er høflig når vi prater sammen (stort sett i allefall..). Svigerfar er frekk mot meg.Anonymous poster hash: b59e2...b1d Vet du hvorfor de oppfører seg sånn mot deg da? Er svigerfaren din virkelig frekk mot deg?
FantasDick Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Jeg kommer godt overens med begge to, men vi har nesten ikke kontakt med svigerfar da han jobber på sjø og bor et stykke unna oss. Svigermor bor noen minutter unna så vi har følgelig mer kontakt i hverdagen. Det samme gjelder for mine foreldre.. Min far bor 200 mil unna og samboeren min har bare møtt han én gang. Mamma bor i nærmeste by så hun møter vi mye oftere.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Vet du hvorfor de oppfører seg sånn mot deg da? Er svigerfaren din virkelig frekk mot deg? Ja, det er han Kjæresten min sier at de "er sære", de har veldig mye rart for seg. Så jeg tror bare det er mennesketypen, men jeg takler svigermor greit nok. Men ikke svigerfar, så holder meg unna ham. Men ingen liker ham, da. Vet ikke engang om svigermor liker ham Anonymous poster hash: b59e2...b1d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Jeg snakker ikke med noen av dem med mindre jeg må. Svigerfar er egentlig fantastisk, men det at han holder ut og utsetter sine barn for den kjerringa han er sammen med gjør at jeg mister litt respekt for han og prøver å holde meg unna begge. Svigermor er gal og mannen snakker så og si aldri med henne, men må forholde seg til henne på grunn av sin far. Han sier at dersom de hadde gått fra hverandre så hadde han kuttet moren sin tvert. Han snakker med begge mine foreldre, men er mest trygg på min mor. Det er egentlig mest naturlig også fordi min far stort sett er opptatt med seg og sitt så snakker lite med han selv.Anonymous poster hash: a6041...ecc
Gjest Sleeve Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Ja, det er han Kjæresten min sier at de "er sære", de har veldig mye rart for seg. Så jeg tror bare det er mennesketypen, men jeg takler svigermor greit nok. Men ikke svigerfar, så holder meg unna ham. Men ingen liker ham, da. Vet ikke engang om svigermor liker ham Anonymous poster hash: b59e2...b1d Kjenner til disse type mennesker, desverre... Noen er vanskelig å takle. Høres jo ut som om han er sånn mot flere, så det beste er vell, som du sier, å bare holde seg unna
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Jeg (kvinne) trives best sammen med svigermor. Svigerfar er hyggelig han også, men vi har liksom ikke så mye å snakke om. Anonymous poster hash: 9caa8...a21
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Stemmer ikke for min del.. Jeg har et bedre forhold til svigermor og liker henne best men mannen har nok et bedre forhold til min mor enn min far. Anonymous poster hash: 7c459...476
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Jeg kommer godt overens med begge to, men vil nok si at jeg har en tettere kontakt med svigermor. Jeg tror også min kjære ville valgt svigerfar. Han kommer også godt overens med begge. Anonymous poster hash: a4eff...71c
Celtic Heart Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Jeg kom ikke så godt overens med svigermor, hun er døde nå. Svigerfar kom jeg kjempegodt overens med, trodde jeg. Etter at svigermor døde hører vi aldri noe fra han lenger og det passer aldri at vi kommer på besøk. Min mann kommer ikke overens med moren min, men det er han ikke alene om. Faren min er ikke tilstede i vårt liv.
FruHudson Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Jeg (kvinne) trives best sammen med svigermor. Svigerfar er hyggelig han også, men vi har liksom ikke så mye å snakke om. Anonymous poster hash: 9caa8...a21 Akkurat sånn har jeg det med mine svigerforeldre også
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Men hva med dere som selv er svigermor/far til noen da? Liker du din svigerdatter/sønn?Anonymous poster hash: 283b7...39b
Kragebein Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 Kommer best overens med svigermor Samboeren min har ikke møtt foreldrene mine så veldig mange ganger, men så langt har han kommet best overens med min mor også.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 dette tror jeg kommer helt an på hva slags type mennesker svigerforeldrene er i utgangspunktet. Tror ikke det har så mye å si om det er svigerdatter eller svigersønn. Og noen har man bedre kontakt med uansett i hvilken relasjon man er i. Mine foreldre prater mest om seg og sitt og naboene så verken jeg eller sambo har så veldig god kontakt med de (jeg prater med mamma innimellom). Hans foreldre tenker også bare på seg og sitt og tar kontakt med oss kun når de trenger hjelp til noe... Jeg greier meg fint uten denne kontakten. Synd for ungene, men de er så store at de forstår hvorfor vi ser besteforeldrene lite. Anonymous poster hash: 966dc...f82
Gjest pandabjørnen Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 Nå er jeg mann, men svigerforeldrene har jeg litt så som så kontakt med, det er veldig bra kontakt med svigerfar når svigermor ikke er tilstede. Men når hun er tilstede så blir han veldig anspent og "trår omtrent på nåler" for ikke å si noe feil. Han er veldig underkuet og styrt av en veldig dominerende svigermor, som resten av familien der også er. Min kone har heldigvis begynt å ta igjen litt og si i fra til henne. Meg har svigermor forsøkt å kontrollere/styre en gang på en utrolig nedlatende tone og på en måte som gjorde at hun trodde hun kunne bestemme over de fleste, men det kunne hun ikke gitt. Er det noe hun vil så får hun spørre meg skikkelig (og da sier jeg ja), men ordre og kommandering fungerer ikke med meg, det får hun heller gjøre til de som gidder å bli kommandert og dominert. Min kone har veldig god kjemi og kontakt med mine foreldre, der koser hun seg og slapper av, men de er også på en helt annen måte. Og hun har like god kontakt med begge to, og flere enn en gang har hun sagt at hun ønsker at dette var slik hennes foreldre også var og oppførte seg, og det sier vel egentlig det meste om mine svigerforeldre (og da spes. svigermor).......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå