AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Har trent tre ganger i uka i to mnd nå, men ser ingen forbedringer verken på vekta eller med målebånd. Var helt utrent før jeg begynte. Veier 65 kg og er 168 cm høy. Har en fettprosent på ca 35. Kan noen som har peiling vær så snill å hjelpe meg? Mister motet snart. - hvor mye skal jeg spise (kcal) - kan noen sette opp en plan for meg?? Trener styrketrening på apparater, men har ikke økt styrken i det hele tatt på to mnd, selv om jeg prøver å få i meg over 100 g proteiner hver dag og virkelig bruker alle kreftene jeg har.. Trener cardio og styrke hver gang jeg trener.. Jobber med å forbedre kondisjonen, men forbrenner ca 200-250 kcal på mølla..Anonymous poster hash: d1582...464
Gjest Saxofon Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Du forklarer vel problemet i ditt siste avsnitt. Du må øke vekt og fart. Hopp på elipsemaskinen og kjør på tungt program, kutt ut maskiner og bruk løsvekter, prøv romaskin osv. Enten så spiser du for mye eller så trener du ikke hardt nok. Som regel er det så enkelt som det 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Du forklarer vel problemet i ditt siste avsnitt. Du må øke vekt og fart. Hopp på elipsemaskinen og kjør på tungt program, kutt ut maskiner og bruk løsvekter, prøv romaskin osv. Enten så spiser du for mye eller så trener du ikke hardt nok. Som regel er det så enkelt som det Følger et løpeprogram, så jeg blir stadig i bedre form, og kan løpe fortere og mer. Nå løper jeg ca 3-4 km hver gang. Styrkeprogrammet har jeg fått av PT, nen synes det er vanskelig å begynne på frivekter. Viktig å huske på å trene noe man liker, og ikke begynne for hardt pga motivasjon. Jeg presser meg hver eneste trening, så usikker på om jeg skal/klarer ta i hardere. Jeg liker ikke spinning og elipse, men derimot å jogge liker jeg. Det er også viktig å variere, og tenker derfor på noen gruppetimer. Og jeg bruker også romaskin de gangene jeg trener (10 minutter). Anonymous poster hash: d1582...464
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Og når det kommer til kosthold spiser jeg ca 1400 kcal hver dag.. Anonymous poster hash: d1582...464
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg ville også droppet maskinene og gårr over til "løsvekt" og noe ala fitness med vekter.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Det har kanskje blitt litt bedre plass i linningen på buksene dine? - cm er ofte en bedre målemetode enn kilo.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Jeg ville også droppet maskinene og gårr over til "løsvekt" og noe ala fitness med vekter. Det tenker jeg også, men hvor skal jeg begynne?Anonymous poster hash: d1582...464
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Det har kanskje blitt litt bedre plass i linningen på buksene dine? - cm er ofte en bedre målemetode enn kilo. Nei jeg bruker også målebånd. Jeg gikk forresten opp 15 kg på ett år, så jeg prøver nå å komme meg dit jeg var for ett år siden. Har få bukser som passer, og drømmer om å komme inn i mine gamle bukser ..Anonymous poster hash: d1582...464
Gjest Lille-pus Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Nei jeg bruker også målebånd. Jeg gikk forresten opp 15 kg på ett år, så jeg prøver nå å komme meg dit jeg var for ett år siden. Har få bukser som passer, og drømmer om å komme inn i mine gamle bukser ..Anonymous poster hash: d1582...464 Vet du hvor mange kcal du spiser per dag? Både de dagene du trener og de dagene du ikke trener? Det er viktig at du får i deg det du trenger, men alikevel ligger med et passende underskudd i forhold til bare å opprettholde vekten dersom du skal gå ned.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #10 Skrevet 20. april 2015 Vet du hvor mange kcal du spiser per dag? Både de dagene du trener og de dagene du ikke trener? Det er viktig at du får i deg det du trenger, men alikevel ligger med et passende underskudd i forhold til bare å opprettholde vekten dersom du skal gå ned. Spiser ca 1400 kcal hver dag, men synes det er vanskelig å finne ut hvor mye jeg skal spise, så jeg spiser nok, men ikke for mye. Har tenkt litt på lavkarbo, noen medhold erfaringer? Anonymous poster hash: d1582...464
globalagogo Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 1400 kcal og så trener du styrke..? Syns det var lite jeg, men...
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 1400 kcal og så trener du styrke..? Syns det var lite jeg, men... Hvor mye mer bør man spise de dagene man trener styrke da? Anonymous poster hash: 7c12b...3e1
Charlie. Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Hvor mye mer bør man spise de dagene man trener styrke da?Anonymous poster hash: 7c12b...3e1 Husk at det er mellom treningene musklene bygges. Hvis du spiser så få kalorier vil du ikke ha noe utbytte av styrketreningen, så det er ikke overraskende at du ikke blir sterkere. Nå vet jeg ikke hva slags mat du spiser eller hvor aktiv du er utenom trening, men skriver likevel noen tips ut fra hva jeg tror: - Beveg deg mer mellom treningene. Grunnen til at folk har høy fettprosent i dag skyldes først og fremst at de sitter for mye stille, ikke at de trener for lite. - Spis mer mat, og spis når du er sulten. Men unngå drittmat ala McDonalds. - Ikke tren cardio og styrke på samme treningsøkt. Du vil ha mye bedre utbytte av å trene 6 ganger i uka (3 dager med cardio og 3 dager med styrke). - Slå fra deg tanken om lavkarbo. Du vil trenge energien fra karbohydrater når du trener, og for å gidde å være aktiv. - Drikk mye vann. Drikk heller utvannet juice enn brus.
Gjest Runforit Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Og når det kommer til kosthold spiser jeg ca 1400 kcal hver dag.. Anonymous poster hash: d1582...464 1400 kcal? Inkludert trening? Da spiser du alt for lite. Du må spise mer de dagene du trener. Ville lagt meg på 1500 kcal på treningsfrie dager og 2000 på dager du trener. Ville splittet opp styrke og kardio. 3 steintunge økter med fullkroppsprogram i uka og 2 kardioøkter; en intervall og en litt lengre og roligere økt. Da vil du se forskjell på målbåndet innen 6 uker garantert.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 1400 kcal? Inkludert trening? Da spiser du alt for lite. Du må spise mer de dagene du trener. Ville lagt meg på 1500 kcal på treningsfrie dager og 2000 på dager du trener. Ville splittet opp styrke og kardio. 3 steintunge økter med fullkroppsprogram i uka og 2 kardioøkter; en intervall og en litt lengre og roligere økt. Da vil du se forskjell på målbåndet innen 6 uker garantert. Men lifesum app sier jeg burde spise 1200-1300 kcal for å gå ned i vekt. Er bare livredd for å spise for mye. Skal jeg spise 2000 kcal 5 dager i uka da??Anonymous poster hash: d1582...464
Supraspinatus Skrevet 21. april 2015 #16 Skrevet 21. april 2015 Du blir ikke sterkere skriver du. Hvordan vet du det? Øker du vektene, eller regner du bare med at det blir lettere når du er blitt sterkere? Om det er sistnevnte er det ikke rart du står på stedet hvil. Du må tvinge frem økning. Øk motstanden. Gjør det 1 gang i uken på alle øvelser. Fordelen med frivekter fremfor maskiner er at frivekter lar deg øke med mindre motstand per økning. I tillegg er det så og si kun store baseøvelser som involverer flere muskelgrupper. Det blir derfor lettere å ha progresjon.
Charlie. Skrevet 21. april 2015 #17 Skrevet 21. april 2015 Men lifesum app sier jeg burde spise 1200-1300 kcal for å gå ned i vekt. Er bare livredd for å spise for mye. Skal jeg spise 2000 kcal 5 dager i uka da??Anonymous poster hash: d1582...464 Lifesum app er et salgsprodukt, lagd for at kundene (betalerne) skal gå ned raskt i vekt. Selgerne driter langt i om kundene øker i vekt etter at slankekuren er over. For 1200-1300 kcal er en slankekur, og slankekurer fungerer som kjent aldri. En slankekur vil alltid ha motsatt effekt. Å følge et lavkaloriprogram er det beste man kan gjøre for å øke fettprosenten. 1
Gjest Runforit Skrevet 21. april 2015 #18 Skrevet 21. april 2015 Men lifesum app sier jeg burde spise 1200-1300 kcal for å gå ned i vekt. Er bare livredd for å spise for mye. Skal jeg spise 2000 kcal 5 dager i uka da??Anonymous poster hash: d1582...464 Om du trener 5 ganger i uka; JA! Du kan ikke bygge muskler uten å gi musklene næring til å bygge seg opp. Når du trener så tærer du ned musklene for å så la dem bygge seg opp igjen, men uten nok mat så har de ikke noe å bygge seg opp på
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #19 Skrevet 21. april 2015 Men lifesum app sier jeg burde spise 1200-1300 kcal for å gå ned i vekt. Er bare livredd for å spise for mye. Skal jeg spise 2000 kcal 5 dager i uka da??Anonymous poster hash: d1582...464 Du kan stille inn hvor mange kalorier du skal spise selv. På mine innstillinger.. Den har nok satt 1300 kalorier fordi du har skrevet inn at du vil ha en vektnedgang på ca 1 kg i uka? Hvertfall sånn den har regnet på min. Uansett så kan du endre på det. Anonymous poster hash: 7c12b...3e1
Gjest Lille-pus Skrevet 21. april 2015 #20 Skrevet 21. april 2015 Men lifesum app sier jeg burde spise 1200-1300 kcal for å gå ned i vekt. Er bare livredd for å spise for mye. Skal jeg spise 2000 kcal 5 dager i uka da??Anonymous poster hash: d1582...464 - men hvor mange kilo har du lagt inn at du skal gå ned da? Jeg mistenker at de 1200 - 1300 kcal per dag er 'standard' svaret fra akkurat den app'en. At du er 'livredd for å spise for mye' synes jeg er et signal du bør tenke skikkelig igjennom.... for når fokus endres fra å bygge en velfungerende kropp i god form til å bli et fokus på skrekken for å spise noe, da er man kommet alt for langt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå