AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Har kviet meg for å skrive dette, men jeg trenger svar. Skal prøve å gjøre det så kort som mulig. Var på fest forrige sommer, drakk altfor mye, og noe av det siste jeg husker er at en fyr tok meg nedentil. Jeg bryr meg (dessverre) ikke om sånne ting når jeg er full, så jeg reagerte ikke på det. Andre på festen har sagt at vi gikk på do sammen, og at han stønnet. Jeg klarte ikke å stå oppreist heller, så jeg lurer på om det kan være en voldtekt, da man ikke har sex med noen som ikke engang klarer å stå oppreist. Det siste jeg husker er at jeg hylgrein og skrek. Har sett han mange ganger i byen i ettertid, og da blir jeg redd og skammer meg. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 9c036...f50
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Det er umulig å vite. Anonymous poster hash: 18338...772
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 du sier at det siste du husker, var at du hylgrein og skreik. husker du hvorfor? Anonymous poster hash: ce8ec...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 du sier at det siste du husker, var at du hylgrein og skreik. husker du hvorfor? Anonymous poster hash: ce8ec...9a9 Jeg var i en depresjon, og i tillegg til alkohol så vil tro det var derfor. Anonymous poster hash: 9c036...f50
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg var i en depresjon, og i tillegg til alkohol så vil tro det var derfor. Anonymous poster hash: 9c036...f50 vil si at det er litt vanskelig å svare på... han var vel også full, så dømmekraften hans var nok også svekket. hvis du var for full til å stå oppreist, så vil jeg uansett si at han har gjort noe galt. synes det blir feil å si at det er voldtekt hvis dette faktisk var noe du ville inne på toalettet... uansett en forferdelig dum situasjon du har endt i. synd at du ikke husker noe. Mange gutter som blir anmelt for voldtekt av jenter som har gitt utrykk for at de vil når de var fulle, men har rett og slett vært så beruset at de ikke har vært i stand til å ta en skikkelig beslutning. kanskje du er redd for at du ikke vet hva som skjedde? Det er nok mange som vil kalle dette voldtekt, og mange vil ikke. vil si at dette er i en gråsone.. klarer ikke helt å bedømme ut i fra så få opplysninger håper du klarer å gå videre. Anonymous poster hash: ce8ec...9a9
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Ut fra det du skriver er det umulig å vite. Du kan forsøke å lufte tankene med en psykolog for å få hendelsen litt på avstand? Anonymous poster hash: cbccb...c23
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 All sex uten samtykke er voldtekt, er kvinnen her du, ute av stand til å gjøre rede for seg eller samtykke så er det voldtekt. Du trenger å få ting på plass, kontakt et voldtektsmottak der du bor, og få samtaler med kurator. De er vant til å snakke om og å setre disse tingene i perspektiv. (Koster ingenting, og finnes i alle landets fylker.)Anonymous poster hash: 35fb1...912
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #8 Skrevet 20. april 2015 Er det voldtekt om begge er stupfulle og ikke husker noen ting da?Anonymous poster hash: 9545f...0c4 3
Gjest Klaveret Skrevet 20. april 2015 #9 Skrevet 20. april 2015 Kun utfra det du skrev synes jeg ikke det høres ut som voldtekt. Du sier at du ikke bryr deg om å bli tatt i skrittet når du drikker og folk har sett dere gå sammen ut. Jeg tror heller situasjonen er en konsekvens av at du var full og dermed gjorde noe du i edru tilstand angrer på. Alkoholen har nok skylda - og alkoholinntaket ditt er det kun DU som styrer.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 All sex uten samtykke er voldtekt, er kvinnen her du, ute av stand til å gjøre rede for seg eller samtykke så er det voldtekt. Du trenger å få ting på plass, kontakt et voldtektsmottak der du bor, og få samtaler med kurator. De er vant til å snakke om og å setre disse tingene i perspektiv. (Koster ingenting, og finnes i alle landets fylker.)Anonymous poster hash: 35fb1...912 Tusen takk, jeg syns det blir HELT feil å ha sex med noen som ikke klarer å stå oppreist engang. Jeg er rimelig sikker på at han ikke var full, da det var en avslutningsfest og det var mange som ikke alkohol, og jeg tror ikke noen ville latt han drikke seg dritings på dems alkohol. Jeg husker at jeg ga han en øl ihvertfall, før han begynte å ta på meg. Jeg har behandlere å snakke med, men jeg føler at det er fullt og helt min egen feil, pga alkoholen. Hadde jeg prøvd å komme meg unna osv hadde det vært en "ordentlig" voldtekt føler jeg. Anonymous poster hash: 9c036...f50
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Klart dette er voldtekt. Hvor mye skal du fortrenge dette til noe annet ts? Gå til politiet. Anonymous poster hash: ef132...7bb
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Etter å ha tenkt litt på det: Jeg mener at dette ikke kan regnes som voldtekt. Da har størstedelen av landets kvinner, inkludert meg selv, blitt voldtatt. I stedet må man tre ut av offerrollen og innse at mange har gjort ting i fylla som de angrer på, men at livet går videre likevel. Jeg synes begrepet voldtekt bør begrenses til å favne dem som faktisk har blitt voldtatt. Ellers blir det utvannet, akkurat som mobbing har blitt. Mener ikke å være hard nå ts, men når du er sånn i tvil selv, så er det vel for en grunn. Du ble full og hadde muligens sex/klina med en du angrer på, og som du ikke ville hatt nærkontakt med i edru tilstand. Join the club.Anonymous poster hash: 18338...772 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Hva har merkelappen du setter på det å si for deg videre? Hvis du verken husker at det med sikkerhet skjedde noe (har du fysiske ting som tilsier at du ble penetrert eller lignende?) utover det du tillot (å bli tatt på nedentil), og du ikke er traumatisert, forstår jeg ikke helt hva det vil ha å si for deg å sette merkelapp på det. Å skulle anmelde noe du ikke er sikker (?) på at har skjedd, virker tvilsomt... Og for all del - unngå å drikke deg så drita at du ikke husker noe. Dersom det skulle skje (/har skjedd deg noe) i fylla, har du selvsagt ikke skylden, MEN, du har selv satt deg i en sårbar situasjon du i fremtiden kan unngå at blir like sårbar (ikke drikk så mye ffs)... Anonymous poster hash: 3892f...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Hva har merkelappen du setter på det å si for deg videre? Hvis du verken husker at det med sikkerhet skjedde noe (har du fysiske ting som tilsier at du ble penetrert eller lignende?) utover det du tillot (å bli tatt på nedentil), og du ikke er traumatisert, forstår jeg ikke helt hva det vil ha å si for deg å sette merkelapp på det. Å skulle anmelde noe du ikke er sikker (?) på at har skjedd, virker tvilsomt... Og for all del - unngå å drikke deg så drita at du ikke husker noe. Dersom det skulle skje (/har skjedd deg noe) i fylla, har du selvsagt ikke skylden, MEN, du har selv satt deg i en sårbar situasjon du i fremtiden kan unngå at blir like sårbar (ikke drikk så mye ffs)... Anonymous poster hash: 3892f...0c3 Det var en feil, jeg har ikke drukket siden forrige sommer. Jeg har hatt sex på fylla før, men jeg har aldri følt sånt over det før. Jeg går rundt og kverner på dette hele tiden. Og jeg kommer selvfølgelig ikke til å gå til politiet. Jeg ble så dårlig etter den hendelsen at jeg måtte legges inn, men jeg aner jo ikke om det har noen sammenheng.. Anonymous poster hash: 9c036...f50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå