Gå til innhold

Gener som har spilt dere et puss

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen jeg vet om. Far er hvit med brunt hår, mor er afrikansk (av den mellommørke varianten) med svart afro. Sønnen har en helt nydelig farge, ser ut som han er lett solbrun med en lysebrun liten afro. Han er så nydelig. Husker ikke øyenfargen hans.

Anonymous poster hash: cd35b...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste i avisen for en stund siden om tvillinger, hvor den ene hadde nordisk utseende og den andre hadde afrikansk utseende :-o Ellers har jeg også lest om et afrikansk ( tror jeg det var) par som fikk en baby med lys hud. Skikkelig lys.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste i avisen for en stund siden om tvillinger, hvor den ene hadde nordisk utseende og den andre hadde afrikansk utseende :-o Ellers har jeg også lest om et afrikansk ( tror jeg det var) par som fikk en baby med lys hud. Skikkelig lys.

Jeg leste også om tvillinger med det utseendet du nevner, men i dette tilfellet så var det faktisk to fedre involvert! Toeggede så klart. Litt off-topic, men ganske utrolig :)

Anonymous poster hash: 878f3...7ac

Skrevet

Jeg leste også om tvillinger med det utseendet du nevner, men i dette tilfellet så var det faktisk to fedre involvert! Toeggede så klart. Litt off-topic, men ganske utrolig :)

Anonymous poster hash: 878f3...7ac

To fedre? Det visste jeg ikke. Og jeg visste ikke at det gikk ann :-O Vet det går på katter, men mennedker? Nei, det visste jeg ikke.

Gjest nicecar
Skrevet

Dette er et velkjent fenomen rundt middelhavet. Har en venninne som er fra nord-afrika som har 2 søsken som ser ut som typisk arabere og to som er mørkeblonde. Hennes mor ser ut som en typisk spansk dame, mens faren ser ut som han er mulatt -> og denne mulatte faren har igjen helt hvite foreldre. Utrolig fascinerende. Må nok ha vært en og en annen viking som havarerte rundt middelhavet en gang for flere hundre år tilbake for å si det sånn ;)

Skrevet

Faren min, farfar og min fars søskenbarn er hakket inntil identiske, både utseendemessig, høyde og stemme.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke to med blå øyne kunne få barn med brune øyne? Eller har ting endret seg siden jeg hadde naturfag:)

Ikke noe spesielt her, men datteren vår er helt blond og blåøyd. Jeg har mørkebrunt hår og mannen mørk kommunefarge.

Anonymous poster hash: ede06...f2d

Haha oops :) fyren burde ta en farskapstest :)

Anonymous poster hash: ddd27...9b7

Skrevet (endret)

Trodde ikke to med blå øyne kunne få barn med brune øyne? Eller har ting endret seg siden jeg hadde naturfag:)

Ikke noe spesielt her, men datteren vår er helt blond og blåøyd. Jeg har mørkebrunt hår og mannen mørk kommunefarge.

Anonymous poster hash: ede06...f2d

Hvis man har forfedre som har blå, brune eller grønne øyne så er det en sjanse for at man kan få barn med disse øyenfargene (selv om begge foreldrene har samme farge), samme med hudfarge, dersom du har en mørkhudet 'forfader' et eller annet sted, så kan du få ett barn med mørk hud. Sjansen er ikke stor, men den er der!

Endret av Gwynevere
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner et tvillingpar der den ene tvillingen har gylden hud, brune øyne og nesten svart hår. Den andre har blågrønne øyne, lys blondt hår og lys hud. Begge foreldrene har mellomblondt/lysbrunt hår og blå øyne.

Anonymous poster hash: 0166f...d75
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn ble det ofte kommentert hvor lik jeg var faren min. Har ikke tall på hvormange ganger jeg har hørt noen si til ham at "Hun der kan du vertfall ikke lyve deg unna." Forsåvidt koselig det, men altså, jeg er adoptert... :-p

Anonymous poster hash: a4b9c...76a
  • Liker 3
Skrevet

Da jeg var barn ble det ofte kommentert hvor lik jeg var faren min. Har ikke tall på hvormange ganger jeg har hørt noen si til ham at "Hun der kan du vertfall ikke lyve deg unna." Forsåvidt koselig det, men altså, jeg er adoptert... :-p

Ja,den var søøt ;)

Skrevet

Det vi lærte på ungdomsskolen var grovt forenklet jallabiologiAnonymous poster hash: dba2a...9b6

Haha, word. Blir rett og slett flau av å tenke tilbake på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søstrene mine har en norsk mor og en søramerikansk far. Jeg og den ene søsteren min har svart hår, brune øyne og mørk hud, mens den andre søsteren min er lys brunette med grønne øyne og lys hud. Ikke så veldig rart siden mamma er norsk, men litt morsomt likevel :)

Anonymous poster hash: 9d342...5d9

Skrevet

Min sønn (som liten) var helt sykt lik min eks. Godt at BF og X aldri traff hverandre, for da hadde jeg fått trøbbel!

Og nei, jeg hadde ikke sett på dette som en morsomhet hvis X faktisk var faren... :)

Skrevet

Foreldrene mine, bror, fettere, kusiner alle sammen blå øyner, jeg fikk grønne. Det kommer fra min fars mormor fra Irland.

AnonymBruker
Skrevet

Vi får høre det samme om sønnen min og samboeren min. Samboeren min er ikke faren

Anonymous poster hash: c406b...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...