AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #1 Skrevet 20. april 2015 Dere som har katt: Griper dere inn om dere ser katten er i slosskamp med en annen katt? Jeg har en kastrert mons som ofte havner i konfrontasjoner.Når dette skjer blir han rasende om jeg prøver å løfte ham opp og ta ham med inn.Han er ellers en veldig kjærlig og kosete pus,men jeg tør ikke gripe inn når han sloss,da han har bitt meg til blods flere ganger. Problemet er jo at disse slosskampene ofte ender med bittsår som det går betennelse i,og vi ender opp med dyre besøk hos veterinær og ofte antibiotika. Dette på tross av at jeg renser sår så fort jeg ser dem. Så,hva gjør dere andre katteeiere i situasjoner som dette? Anonymous poster hash: 7de91...27f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #2 Skrevet 20. april 2015 Nå har ikke min vært i noen alvorlige slåsskamper så vidt jeg vet, men det var en ukastrert type som kom og ville vise seg frem. Så da bare løp jeg mot de og trampet og ropte litt. Da stakk den andre katten. Nå har min katt blitt litt eldre og det virker som han takler den andre katten fint selv. Anonymous poster hash: 4bdea...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Blør du når katta biter? Jeg skjønner kloring og sånt, men har aldri fått biteskader av kattene mine (og de liker å bite hånda mi ofte for lek). Men tilbake til spørsmålet. Det beste er å jage bort den andre katten. For hvis du løfter katten din inn så tydes det på at området er i den andre kattas territorium (du og katten din aksepterer at den andre katten får være dominant). Hvis du derimot jager den vekk, så er det din flokk (deg, katta di, og evt flere) som eier territoriumet. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener med dette, men poenget er at du må "stand your ground" og jage den fiendtlige katten bort.Anonymous poster hash: a692d...60d 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Blør du når katta biter? Jeg skjønner kloring og sånt, men har aldri fått biteskader av kattene mine (og de liker å bite hånda mi ofte for lek). Men tilbake til spørsmålet. Det beste er å jage bort den andre katten. For hvis du løfter katten din inn så tydes det på at området er i den andre kattas territorium (du og katten din aksepterer at den andre katten får være dominant). Hvis du derimot jager den vekk, så er det din flokk (deg, katta di, og evt flere) som eier territoriumet. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener med dette, men poenget er at du må "stand your ground" og jage den fiendtlige katten bort.Anonymous poster hash: a692d...60d Ja,skjønner hva du vil fram til.Smart tips:) Har tenkt litt på at han kanskje føler seg umyndiggjort når jeg har prøvd å bære han inn.Det hadde sikkert jeg følt selv også Ja han biter som en liten hund,skikkelig hardt Han er en ganske stor hannkatt på 6-7kg.Jeg klarer ikke løsne bittet når han først biter seg fast.Ellers er han en skikkelig kosepus. Anonymous poster hash: 7de91...27f
Brimi Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Jeg jager bort den andre katten. Men om mine to sloss lar jeg de holde på. Spørs litt hvor hardt det går for seg, men de trenger å si ifra selv. 1
Minya Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Som regel er det mye skrik og lite ull i "slosskampene" kattene våre kommer i så jeg har ikke måttet gå imellom eller jage bort nabokattene. Men begynner de å krangle så pelsen fyker seg i mellom når de er inne, så roper jeg "GI SEG!", eller klapper hendene sammen skikkelig hardt en gang. Da roer de seg som regel med det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Prøv å kast et pledd eller stort håndkle over han, og bær han inn.Anonymous poster hash: 6886e...95d
Ms.Sommerfugl Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Jeg har faktisk gått så langt som å kaste litt grus mot kattens vei. Har aldri truffet den, men den blir skremt nok til å stikke av til sitt eget område (som er på tvers av gata...) Har bært inn pus et par ganger, da har han egentlig bare frest til meg. Men ser jo det er dumt når jeg leser det AB#3 skriver. Neste gang blir det heller å skremme den andre katten vekk.
Pinkee Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Jeg jager den fremmede katten, her er det min pus som bor
skruf Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Jeg har faktisk ved noen tilfeller sendt ut bikkja.......ei stor og "skummel" bernerfrøken som egentlig er ganske glad i katter og bruker ikke å jage på de. Katten vår og bikkja er bestevenner, så katten vår blir stående mens inntrengeren piler avgårde. Ganske effektivt, det har vært lite slåsskamper her i de siste årene. Det er forresten bare gammelkatta som slåss og forsvarer territoriet sitt her. Sønnen hennes på 2 år er litt pinglete og lar mamsen ordne opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå