Gå til innhold

Er speltlumper sunt?

Fremhevede innlegg

Gjest Sanne__
Skrevet (endret)

Lager ofte wraps derfor lurer jeg på om speltlomper er sunne?

Endret av Sanne__
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Definer sunt.

Anonymous poster hash: ec290...567
  • Liker 1
Gjest Sanne__
Skrevet

Definer sunt.

Anonymous poster hash: ec290...567

Når disse inneholder feks salat,ulike grønnsaker,kylling,philadelphiaost og lignende lurer jeg på om de kan anses som et fullverdig ernæringsmessig riktig måltid.

AnonymBruker
Skrevet

Lumpe............................ :fnise:

Anonymous poster hash: ba5f4...288
  • Liker 3
Skrevet

Det er hovedsaklig poteter og mel, definitivt mest poteter i hvertfall. Så de er akkurat like sunne som vanlige lomper. De er bare litt dyrere, litt tørrere og smaker litt kjipere.

Om de blir et fullverdig måltid har alt med hva du fyller dem med.

Skrevet

Dette har jeg lurt på også av og til........ser jo alle sånne fitnessfolk og treningsgururer som spiser speltlomper til det tyter ut ørene på de. Så lurer på hva er forskjellen på speltlomper og vanlige lomper.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg lurt på også av og til........ser jo alle sånne fitnessfolk og treningsgururer som spiser speltlomper til det tyter ut ørene på de. Så lurer på hva er forskjellen på speltlomper og vanlige lomper.

Speltmel og hvetemel. Men hovedingrediensen er like fullt potet i begge. Ca likt kaloriinnhold og ca likt karbo/protein.

Anonymous poster hash: 9c8f7...9c0

Skrevet

Speltmel og hvetemel. Men hovedingrediensen er like fullt potet i begge. Ca likt kaloriinnhold og ca likt karbo/protein.

Anonymous poster hash: 9c8f7...9c0

Jeg skjønner at det er speltmel i de kontra hvetemel, men sånn egentlig så er det jo et fett om man spiser vanlige lomper kontra speltlomper når det er like mye kalorier og karbo i de?

Skrevet (endret)

Jeg lurte faktisk også på dette en dag, og måtte også google for å finne ut av dette viktige mysteriet.

Det har visst vært en aldri så liten speltlompe-skandale. Før var Buer sine speltlomper merket med betydelig færre kalorier enn alle andre lomper, så kalori-tellerne heiv seg på dem. Men det var feilmerking, og nå er kalori-innholdet skrudd opp.

Så da er det vel ikke så veldig annerledes enn andre lomper, tror jeg.

http://www.dagbladet.no/2013/04/29/tema/helse/bramat/trening/tester/26870112/

Endret av Cuntzilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...