Gå til innhold

Jurist, mer utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet jurist, men har ganske dårlige karakterer. Har noen gode karakterer også, men gikk gjennom en vanskelig periode i livet og rotet til mye. Ikke noe å gjøre med det nå, men jeg ønsker å bygge på med fag som gjør det lettere for meg å få en god jobb med grei lønn. Bør jeg ta noen enkeltemner, økonomi, ledelse. Noen tips?

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noen tanker om hva som kan være lurt?

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen tanker om hva som kan være lurt?

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Økonomi, regnskap eller revisjon er gode kombinasjoner med juss.

Anonymous poster hash: 28a3b...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulvepopcorn

Økonomi, regnskap eller revisjon er gode kombinasjoner med juss.

Anonymous poster hash: 28a3b...602

Enig med deg, dette er fag som kan gi deg spennende jobber og utviklingsmuligheter. Ellers kan du kanskje se litt på hva du er interessert i - f.eks. ta barnevern om du vil jobbe med det, noe landbruksrettet om du vil jobbe med det etc. Velg litt ut fra interesse også, ikke bare "plikt" :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta opp de eksamenene (riktig?) du har dårlig karakter i?

Ellers støtter jeg forslaget om forskjellige ting innen økonomi, det er en grei kombinasjon med juss. Eiendomsmegler kan også være noe. Det kommer helt an på hva du liker og har lyst til å jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta opp de eksamenene (riktig?) du har dårlig karakter i?

Ellers støtter jeg forslaget om forskjellige ting innen økonomi, det er en grei kombinasjon med juss. Eiendomsmegler kan også være noe. Det kommer helt an på hva du liker og har lyst til å jobbe med

Jeg er ferdigutdannet og i jobb, så det er dessverre for sent.

Jeg har tenkt litt på økonomi fordi mange, men er usikker på hva, hvor og hvilke jobber jeg da kan søke på. Jeg er som sagt i full jobb, så en mastergrad eller studie med mye obligatorisk undervisning er ikke aktuelt. Jeg har fleksibel arbeidstid og kan få studiedager, så kan følge noe undervisning.

TS

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ferdigutdannet og i jobb, så det er dessverre for sent.

Jeg har tenkt litt på økonomi fordi mange, men er usikker på hva, hvor og hvilke jobber jeg da kan søke på. Jeg er som sagt i full jobb, så en mastergrad eller studie med mye obligatorisk undervisning er ikke aktuelt. Jeg har fleksibel arbeidstid og kan få studiedager, så kan følge noe undervisning.

TS

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Hva er problemet hvis du er i full jobb?

Anonymous poster hash: 4195b...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet hvis du er i full jobb?

Anonymous poster hash: 4195b...816

At jeg gjerne vil ha en jobb som er mer utfordrende, bedre lønnet og med mulighet for videreutvikling. Jobben jeg nå er helt grei, men den krever ikke at jeg er jurist, selv om det er en fordel, og det finnes ingen muligheter for videreutvikling. Det var det jeg fikk med mitt utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Hestnes hadde ikke gode karakterer og Erling Kagge dysleksi. Start ditt eget!

Anonymous poster hash: c53dc...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulvepopcorn

Arne Hestnes hadde ikke gode karakterer og Erling Kagge dysleksi. Start ditt eget!

Anonymous poster hash: c53dc...824

Det er ikke bare enkelt hvis man ikke først har fått starte hos noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg gjerne vil ha en jobb som er mer utfordrende, bedre lønnet og med mulighet for videreutvikling. Jobben jeg nå er helt grei, men den krever ikke at jeg er jurist, selv om det er en fordel, og det finnes ingen muligheter for videreutvikling. Det var det jeg fikk med mitt utgangspunkt.

Anonymous poster hash: 4810f...04c

Hvis det er utdanningen din som faktisk holder deg igjen for bedre jobber, så tviler jeg litt på at klattvis påfyll av enkeltfag åpner så mange dører hvis du i tillegg har en lite relevant jobb nå. Vanskelig å half-asse seg til topps...

Anonymous poster hash: 06196...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe slikt: http://www.bi.edu/executive-education/master-programmes/executive-mba/overview/

Eller har du vurdert å ta en LLM i utlandet? Mener du kan gjøre det selv om du er ferdig med jussen, og dermed på selvstendig grunnlag. Det er jo som en master, men du kan spesialisere deg innenfor noe annet og får samtidig et internasjonalt perspektiv.

Hvis du er interessert i økonomi, mener jeg at du ved NHH får noen fordeler når du er jurist fra før, men jeg fant det ikke helt nå. https://www.nhh.no/no/studietilbud/master-i-regnskap-og-revisjon.aspx

Ellers er det visst populært med en master i økonomi og filosofi om dagen. Det tilbyr de visst i København.

Men det viktige er jo hva du interesserer deg for: er det økonomi du syns er spennende, eller er det kanskje mer rettsosiologiene områder? Eller kanskje du syns språk er spennende? Det meste kan kombineres med jus etter min mening, så tenk litt over hva du ønsker å jobbe med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er utdanningen din som faktisk holder deg igjen for bedre jobber, så tviler jeg litt på at klattvis påfyll av enkeltfag åpner så mange dører hvis du i tillegg har en lite relevant jobb nå. Vanskelig å half-asse seg til topps...

Anonymous poster hash: 06196...f8e

Enig i denne, selv om jeg kanskje ikke ville formulert det akkurat slik. Da har du større sjanse ved å få en jobb der du kan vise deg fram og deretter klatre internt, og evt få andre jobber basert på denne erfaringen. I din situasjon ville jeg ikke tatt slike enkeltfag med mindre de var direkte relevante for en konkret retning du ønsker.

Anonymous poster hash: f2524...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i denne, selv om jeg kanskje ikke ville formulert det akkurat slik. Da har du større sjanse ved å få en jobb der du kan vise deg fram og deretter klatre internt, og evt få andre jobber basert på denne erfaringen. I din situasjon ville jeg ikke tatt slike enkeltfag med mindre de var direkte relevante for en konkret retning du ønsker.

Anonymous poster hash: f2524...b77

Meg over her, var ikke meningen å bli anonym. Hva slags jobb har du i dag, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...