AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Skrevet 19. april 2015 Hei! Jeg mener ofte ser man en god oppskrift på Internett når man sitter på data, andre ganger står man på butikken og skulle gjerne hatt en rask ide på å hva å spise,tenk så fint å ha alt samlet på et sted? Noe forslag? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: f5122...46c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #2 Skrevet 19. april 2015 Henger dem inni kjøkkenskapene. Begynner å bli mye der, ja. Anonymous poster hash: 689ca...1e0
FantasDick Skrevet 19. april 2015 #3 Skrevet 19. april 2015 Jeg har de fleste i hodet, men hvis jeg ikke husker hele oppskriften så søker jeg den bare opp (har funnet 99% av oppskriftene på nettet likevel).
Gjest Honeyblossom Skrevet 19. april 2015 #4 Skrevet 19. april 2015 Du kan jo ta bilde av oppskriftene dine og legge dem i et nytt album på tlf din? Da har du dem tilgjengelig overalt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #6 Skrevet 19. april 2015 Jeg bruker Pinterest Hvordan lagrer du ting fra andre internettsider enn pinterest? Anonymous poster hash: f5122...46c
venus_ Skrevet 19. april 2015 #7 Skrevet 19. april 2015 Lagrer den som bokmerke som er sortert i forskjellige mapper. Om det blir til at jeg bruker den ofte printer jeg ut eller skriver den ned i en bok.
leonie Skrevet 19. april 2015 #8 Skrevet 19. april 2015 Jeg har laget meg en notatbok i One Note (Microsoft Office). Det fungerer kjempebra! Legger inn oppskriftene på PC, men det finnes en app slik at man kan få opp oppskriftene på mobil eller nettbrett 3
Skriblerier Skrevet 19. april 2015 #9 Skrevet 19. april 2015 Hvordan lagrer du ting fra andre internettsider enn pinterest? Anonymous poster hash: f5122...46c Pinterest fungerer slik at du 'pinner' andre internettsider inn i et pin-bibliotek. Enten så har nettsidene en Pinterestknapp (som f.eks. Godt.no) eller så kan du legge inn en egen link selv. Det er ikke vanskelig. Krever dog at du har nett når du er i butikken/hjemme, og med mindre du er god til å lage forskjellige mapper for type kjøtt, matrett osv. kan det fort bli uoversiktelig (jeg snakker av erfaring...) Kan også anbefale Evernote, som jeg bruker i organiseringen av masteroppgaven min. Laster du ned Evernotes klippe-utvidelse i Chrome/andre nettlesere(?) kan du klippe ut hele artikler og sende disse til Evernote-kontoen din uten spesielt mye styr. Veldig enkelt å forstå, og du trenger ikke nett for å hente opp oppskriftene ved senere anledning siden de lagres i Evernotes app automatisk om du laster ned denne Du kan også sette inn bokmerker og søke etter relevante ord veldig lett i Evernote. Om dette høres ut som noe for deg anbefaler jeg deg å ta en titt på denne blogposten som forklarer dette mye bedre enn det jeg gjør: http://iheartplanners.com/2012/12/03/how-to-organize-your-recipes-quickly-and-easily/ I Evernote kan du også skrive inn dine egne oppskrifter. Vil si Evernote er lettere å organisere enn Pinterest, men jeg har enda ikke flyttet meg selv over dit fordi jeg har Evernote litt i halsen akkurat nå mtp masteroppgaven...
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Pinterest fungerer slik at du 'pinner' andre internettsider inn i et pin-bibliotek. Enten så har nettsidene en Pinterestknapp (som f.eks. Godt.no) eller så kan du legge inn en egen link selv. Det er ikke vanskelig. Krever dog at du har nett når du er i butikken/hjemme, og med mindre du er god til å lage forskjellige mapper for type kjøtt, matrett osv. kan det fort bli uoversiktelig (jeg snakker av erfaring...) Kan også anbefale Evernote, som jeg bruker i organiseringen av masteroppgaven min. Laster du ned Evernotes klippe-utvidelse i Chrome/andre nettlesere(?) kan du klippe ut hele artikler og sende disse til Evernote-kontoen din uten spesielt mye styr. Veldig enkelt å forstå, og du trenger ikke nett for å hente opp oppskriftene ved senere anledning siden de lagres i Evernotes app automatisk om du laster ned denne Du kan også sette inn bokmerker og søke etter relevante ord veldig lett i Evernote. Om dette høres ut som noe for deg anbefaler jeg deg å ta en titt på denne blogposten som forklarer dette mye bedre enn det jeg gjør: http://iheartplanners.com/2012/12/03/how-to-organize-your-recipes-quickly-and-easily/ I Evernote kan du også skrive inn dine egne oppskrifter. Vil si Evernote er lettere å organisere enn Pinterest, men jeg har enda ikke flyttet meg selv over dit fordi jeg har Evernote litt i halsen akkurat nå mtp masteroppgaven... Dette høres bra ut, jeg skal se om jeg ikke kan prøve meg frem Anonymous poster hash: f5122...46c
Fresi Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Jeg bruker Pinterest, Dropbox og Evernote. I tillegg bokmerker jeg en del matblogger. Evernote og Dropbox er genialt når man står i butikken uten å ha planlagt først. Pinterest er dødsgøy, men blir fort uoversiktlig som nevnt over.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå