AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #21 Skrevet 21. april 2015 En liten "oppfølgertråd" til den forrige... Står nå igjen med tre "mellomnavn" (fornavn nr. 2) som jeg skal legge til; Ingvild Amelia Ingvild Olivia Ingvild Alice Vet selv at det er opp til meg, men klarer ikke å velge... trenger derfor litt hjelp fra noen på utsidenAnonymous poster hash: a6918...249 Ingvild Amelia, om jeg måtte velge. Anonymous poster hash: b5107...c97
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #22 Skrevet 21. april 2015 Ingvild Olivia Ingvild Marie om jeg fikk ta et helt annet Anonymous poster hash: 31bf3...f0d
Gjest Margit Spat Skrevet 21. april 2015 #23 Skrevet 21. april 2015 I utgangspunktet synes jeg Alice klinger best sammen med Ingvild, helt til jeg leste argumentet "navn som funker i utlandet". Siden du sa det, mener du at Alice skal uttales "Ællis", og ikke "Alise" her i Norge? I så fall: velg Olivia. Da har du i alle fall et navn nr 2 som har noenlunde lik uttale på norsk og "utenlandsk".
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #24 Skrevet 21. april 2015 Ingvild Mathea. Anonymous poster hash: c537c...eaf
Anonyym28 Skrevet 10. juni 2015 #25 Skrevet 10. juni 2015 I utgangspunktet synes jeg Alice klinger best sammen med Ingvild, helt til jeg leste argumentet "navn som funker i utlandet". Siden du sa det, mener du at Alice skal uttales "Ællis", og ikke "Alise" her i Norge? I så fall: velg Olivia. Da har du i alle fall et navn nr 2 som har noenlunde lik uttale på norsk og "utenlandsk". Beklager for sent svar, men tenkte å uttale det "på norsk" om det ble alice, altså "alise"
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #26 Skrevet 10. juni 2015 Hva er barn heter Sonja Louise Olsen-Haraldsen... Så er det to første navnene et FORNAVN og de to siste navnene et ETTERNAVN. Hvis du tar bort bindestreken så er Olsen et MELLOMNAVN.Anonymous poster hash: 7cf50...047
Skogkløver Skrevet 15. juni 2015 #27 Skrevet 15. juni 2015 Syns kombinasjonene var ganske forferdelig for å være helt ærlig. Hadde droppet hele mellomnavnet og kalt barnet Ingvild, deg er jo et nydelig navn! Men "Alise"? Du er klar over at ungen din er dømt til å ALLTID måtte stave navnet sitt hver eneste gang hun oppgir det til andre? "Nei ikke Alise med S, men med C! "
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå