Gå til innhold

Mellomnavn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En liten "oppfølgertråd" til den forrige... Står nå igjen med tre "mellomnavn" (fornavn nr. 2) som jeg skal legge til;

Ingvild Amelia

Ingvild Olivia

Ingvild Alice

Vet selv at det er opp til meg, men klarer ikke å velge... trenger derfor litt hjelp fra noen på utsiden

Anonymous poster hash: a6918...249

Ingvild Amelia, om jeg måtte velge.

Anonymous poster hash: b5107...c97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingvild Olivia

Ingvild Marie om jeg fikk ta et helt annet :)

Anonymous poster hash: 31bf3...f0d
Gjest Margit Spat
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg Alice klinger best sammen med Ingvild, helt til jeg leste argumentet "navn som funker i utlandet". Siden du sa det, mener du at Alice skal uttales "Ællis", og ikke "Alise" her i Norge?

I så fall: velg Olivia. Da har du i alle fall et navn nr 2 som har noenlunde lik uttale på norsk og "utenlandsk".

AnonymBruker
Skrevet

Ingvild Mathea.

Anonymous poster hash: c537c...eaf
  • 1 måned senere...
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg Alice klinger best sammen med Ingvild, helt til jeg leste argumentet "navn som funker i utlandet". Siden du sa det, mener du at Alice skal uttales "Ællis", og ikke "Alise" her i Norge?

I så fall: velg Olivia. Da har du i alle fall et navn nr 2 som har noenlunde lik uttale på norsk og "utenlandsk".  

Beklager for sent svar, men tenkte å uttale det "på norsk" om det ble alice, altså "alise" :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er barn heter Sonja Louise Olsen-Haraldsen...

Så er det to første navnene et FORNAVN og de to siste navnene et ETTERNAVN.

Hvis du tar bort bindestreken så er Olsen et MELLOMNAVN.

Anonymous poster hash: 7cf50...047

Skrevet

Syns kombinasjonene var ganske forferdelig for å være helt ærlig. Hadde droppet hele mellomnavnet og kalt barnet Ingvild, deg er jo et nydelig navn!

Men "Alise"? Du er klar over at ungen din er dømt til å ALLTID måtte stave navnet sitt hver eneste gang hun oppgir det til andre?

"Nei ikke Alise med S, men med C! "

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...