Gå til innhold

Sykdom - kroppstemperatur 35 grader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt som har vært syk de siste dagene. Blod i bleia, crp på 90 og høy feber på fredag. Ikke utslag på urinstix på fredag.

Noen timer feberfri i går før den plutselig var på 40,5 igjen (fra ingen feber til 40,5 på en halvtime). var 35 grader i går kveld, og tok kontakt og dro på legevakt. Crp var sunket til 70. Og fikk beskjed om at det var virus infeksjon. Fikk aldri et skikkelig svar på det med den lave temperaturen. Er det noe som kan komme ved sykdom på samme måte som feber?

Følte meg rimelig dum der jeg gikk fra legevakta med et barn med bare en virusinfeksjon.

Anonymous poster hash: d41fe...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hva som feiler sønnen din, men crp på 90 tilsier ikke virus på legevakta her.... Da er det bakterielt og man får antibiotika (hvis man vil da....)

Det er jo fint at den har sunket til 70 av seg selv, da fikser sikkert kroppen det (som den gjør i de fleste tilfeller), måtte bare si det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun over. Crp på 90, samt feber som går raskt opp og ned tyder på bakteriell infeksjon, ikke virus. Min dater fikk antibiotika ved crp på 82, men da var almentilstanden ganske dårlig også. Siden crp hadde falt til 70 ser det uansett ut til at kroppen klarer å bekjempe infeksjonen selv uten antibiotika. God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...