Gå til innhold

Ikke uetisk å velge bort barn med downs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barn er noe man får for å realisere seg selv. Man ønsker å se ungen vokse opp og bli et myndig menneske som klarer seg selv og fungere i livet. Da er det forståelig at mange velger bort barn med downs. Jeg hadde gjort det samme. Orker ikke tanken på å ha foreldreansvar for en med downs. Det er ikke det jeg vil bruke livet mitt på. Alle dere som velger bort barn med downs har min fulle moralske støtte.



Anonymous poster hash: 1981b...424
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

Hva faen slags utsagn er det? Du må være ustabil.

Anonymous poster hash: 1e351...2f7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

...

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen slags utsagn er det? Du må være ustabil.

Anonymous poster hash: 1e351...2f7

Eller kristen?

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

Eventuelt også hvis man er konservativt religiøs. Jeg har full forståelse for både de som tar abort og de som ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 63ccb...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

Legger man sin egen samvittighet til side og tenker på andre enn seg selv, og samfunnet generelt, så velger man abort.

Anonymous poster hash: d58ea...4b4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

Enig. Folk er så opphengt i at barna skal være perfekte, ikke skal de være små lubbene barn lengre. De skal nemlig være små, tynne, søte designer barn.

De med Downs syndrom kan ha et langt og fint liv. Selv om de har diverse plager og sykdommer.

Dersom noen finner ut at barnet har en hjertefeil, og kommer til å dø innen den første måneden, så får de mye støtte og ros. Fordi de valgte å bære frem barnet. De blir sett på som sterke og fantastiske foreldre.Men når en med downs sydrom blir drept, så sier folk at det var for det beste, for en person kan ikke leve et "normalt" liv med den "sykdommen".

Hva med de som blir født blind? Eller blir blind i løpet av, la oss si 10 år, eller de som er døve? Eller har muskelproblemer som gjør at de må ha en smertefull operasjon i barndommen, eller de som blir født med en hjertefeil? Eller de med blodkreft som dør når de er 30 år?

La oss si to personer har kreft, de får et barn, det barnet får kreft i voksen alder og blir frisk. Hun møter en mann som også har hatt kreft, de får et barn. Det er stor sjanse for at det barnet også får kreft.

Burde idiot-politiet komme inn og kappe vekk ballene og rive ut livmoren til disse to, fordi de kan føre kreften videre til sine barn eller barnebarn?

Det er en haug med sykdommer og syndromer og faenskap i verden. Dersom en liten kromosomfeil gir en rett til å ta et liv, ja da burde fader meg ingen få bli født. Gjenopplive dinosaurene og fjern menneskene fra jorden, vi har alle en eller annen form for sykdom/syndrom, vi fortjener ikke å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man samvittighet, så velger man ikke abort

Tror ikke du vet hva samvittighet er.

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt også hvis man er konservativt religiøs. Jeg har full forståelse for både de som tar abort og de som ikke gjør det.

Anonymous poster hash: 63ccb...310

Jeg forstår også at man kan velge å ikke ta abort sett i lys av deres skrullete overbevisninger, og jeg respekterer deres rett til å ta dårlige valg.

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med Downs syndrom kan ha et langt og fint liv.

Sikkert, men hva med deg selv? Hvorfor ikke heller ha et friskt barn som du kan se vokse opp og bli et myndig menneske?

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker med Downs kan ha en like stor livsglede som oss uten noe "handikap" Man kan aldri garantere seg mot at barnet er frisk eller aldri blir alvorlig syk. Det er sånn det er å være foreldre. Har man en gang valgt å lage et barn, så bør man også ha i bakhodet at man ikke er garantert ett friskt barn. Takler man ikke å få et barn med et handikap og som trenger ekstra pleie og omsorg bør man kanskje revurdere om man passer til foreldrerollen.

Anonymous poster hash: aa5c9...d04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Folk er så opphengt i at barna skal være perfekte, ikke skal de være små lubbene barn lengre. De skal nemlig være små, tynne, søte designer barn.

De med Downs syndrom kan ha et langt og fint liv. Selv om de har diverse plager og sykdommer.

Dersom noen finner ut at barnet har en hjertefeil, og kommer til å dø innen den første måneden, så får de mye støtte og ros. Fordi de valgte å bære frem barnet. De blir sett på som sterke og fantastiske foreldre.Men når en med downs sydrom blir drept, så sier folk at det var for det beste, for en person kan ikke leve et "normalt" liv med den "sykdommen".

Hva med de som blir født blind? Eller blir blind i løpet av, la oss si 10 år, eller de som er døve? Eller har muskelproblemer som gjør at de må ha en smertefull operasjon i barndommen, eller de som blir født med en hjertefeil? Eller de med blodkreft som dør når de er 30 år?

La oss si to personer har kreft, de får et barn, det barnet får kreft i voksen alder og blir frisk. Hun møter en mann som også har hatt kreft, de får et barn. Det er stor sjanse for at det barnet også får kreft.

Burde idiot-politiet komme inn og kappe vekk ballene og rive ut livmoren til disse to, fordi de kan føre kreften videre til sine barn eller barnebarn?

Det er en haug med sykdommer og syndromer og faenskap i verden. Dersom en liten kromosomfeil gir en rett til å ta et liv, ja da burde fader meg ingen få bli født. Gjenopplive dinosaurene og fjern menneskene fra jorden, vi har alle en eller annen form for sykdom/syndrom, vi fortjener ikke å leve.

Du snur alt på hodet. Hvorfor skal man måtte tvinge et barn til å leve et liv med sykdom, smerter og eventuelt tidlig død? Er ikke det noe av det mest ondskapsfulle man kan gjøre mot et annet menneske?

Det handler da ikke om at barn skal være perfekte eller ikke "fortjener å leve" (herregud for noen ord du bruker), men at så mange som mulig skal slippe å oppleve sykdom og smerte. Ønsker du dette for dine barn? Skal et barn måtte tvinges ut i livet, koste hva det koste vil (for barnet)? Jeg har ikke ord.

Ja, det er "en haug med sykdommer og faenskap" i verden. Bør vi da ikke sørge for at det finnes færrest mulig av disse sykdommene/syndromene?

Anonymous poster hash: ce24c...404

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takler man ikke å få et barn med et handikap og som trenger ekstra pleie og omsorg bør man kanskje revurdere om man passer til foreldrerollen.

Det blir som å si "Takler man ikke å spise meitemark så bør man revurdere om man passer til å spise."

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også full forståelse. Ei venninne kom med utsagnet "Men de er jo så søte når de er små! Og har du ikke sett Tangerudbakken? De lever jo ganske normalt".

Altså - Tangerudbakken er ikke representativt for de med Downs syndrom. Der har du de som har "klart seg". Programmet forteller lite om de plager en med Downs kan måtte leve med. Heller ikke om dem som ikke kan bo for seg selv, men som omtrent er som små barn å regne, selv langt ut i voksen alder. Ei heller at mange foreldre utlever barna sine, da de ikke er kjent for å ha spesielt lange liv.

At de er søte når de er små, gidder jeg ikke kommentere engang.



Anonymous poster hash: de33e...ac7
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen slags utsagn er det? Du må være ustabil.

Vanskelig å forklare hva samvittighet er for dem som ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å forklare hva samvittighet er for dem som ikke har det.

Imponerende argumentasjon!

Samvittighet er en egenartet følelse av behag eller ubehag, hvorved en person opplever sine egne handlinger som moralsk rette eller gale. Jeg har god samvittighet for å velge bort barn med downs.

Anonymous poster hash: 1981b...424

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen finner ut at barnet har en hjertefeil, og kommer til å dø innen den første måneden, så får de mye støtte og ros. Fordi de valgte å bære frem barnet. De blir sett på som sterke og fantastiske foreldre

Det er EKSTREMT egoistisk å føde et barn som kun kommer til å leve i 1 måned. Tenk de potensielt svært smertefulle dagene det er for det. KUN fordi mor og far ønsker det. Nei, de har jeg ingen respekt for. Dersom en vet at barnet kommer til å leve et smertefult og veldig kort liv, er det ondskap å sette det til live! Egoisme i aller høyeste grad

Anonymous poster hash: 160be...85d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Du snur alt på hodet. Hvorfor skal man måtte tvinge et barn til å leve et liv med sykdom, smerter og eventuelt tidlig død? Er ikke det noe av det mest ondskapsfulle man kan gjøre mot et annet menneske?

Det handler da ikke om at barn skal være perfekte eller ikke "fortjener å leve" (herregud for noen ord du bruker), men at så mange som mulig skal slippe å oppleve sykdom og smerte. Ønsker du dette for dine barn? Skal et barn måtte tvinges ut i livet, koste hva det koste vil (for barnet)? Jeg har ikke ord.

Ja, det er "en haug med sykdommer og faenskap" i verden. Bør vi da ikke sørge for at det finnes færrest mulig av disse sykdommene/syndromene?

Anonymous poster hash: ce24c...404

Nå sier du jo AKKURAT det jeg sier, at dersom en person ikke skal leve uten smerte og sykdom så burde de bare dø og ikke bli født.

Kan du garantere at dine barn kommer til å være frisk og leve uten smerte og sykdom? NEI!

En eller annen dag, så får de en sykdom eller noe som gjør at de ikke kan leve det livet du hadde sett for deg.

Kan du garantere at ditt barn, som er født uten downs syndrom eller hjertefeil eller annen "synlig" sykdom som kan bli oppdaget på UL- kommer til å leve til h*n blir 98 år? NEI! H*n kan bli påkjørt å drept i hvilken som helst alder. H*n kan få kreft, muskelsykdommer, slag, angst, spiseforstyrrelse, huden kan falle av, nyrene kan kollapse. Listen er endeløs!

En person med downs kan risikere å må sette inn en pacemaker i en alder av 30 år, so freaking what, samme person kan risikere (mest sannsynligvis) må bruke briller, oh shit livet er ødelagt!

En person med downs syndrom kan leve lengre enn naboens barn som ikke har downs syndrom. Trur du mammaen og pappaen til lille Nils som fikk kreft og døde, står å sier i begravelsen "vi fikk bare 5 år med Nils, hadde vi vist det så hadde vi tatt abort". - ehh neii, det tviler jeg sterkt på at noen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kan bli født med syndromer og sykdommer som mer betydelig verre enn downs.

Anonymous poster hash: e22b1...480

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...