AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #1 Skrevet 18. april 2015 Jeg tror en jeg bor i leilighetkompleks med 5 andre, en av dem tror jeg har diabetes. Han er overvektig og spiser mye, og han er ikke aktiv. Han har også typisk diabetes hudeksem i nakkefolden og drikker MYE vann, fyller på 4 x1.5l juiceflasker med vann nå nettopp, og gjør det samme til middag om kvelden. Burde jeg si noe? Eller er det ikke min plass? Anonymous poster hash: ab54a...ba7
Tr9 Skrevet 18. april 2015 #2 Skrevet 18. april 2015 Trur du kan si det til han. Bare si at du er bekrymet om han har diabetes og at han burde dra til legen eneste grunnen til at du sier det er jo fordi du er bekrymet for helsen hans er jo ikke noe gærnt i det men hvis han nekter for det synes jeg bør la vær å snakke mer om det han må jo ville det selv å 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Vi er ikke close. Snakker kun litt om dagen. Og tror kanskje han liker meg og jeg liker absolutt ikke han, så prøver å holde samtalene til et minimum. Blir det ikke for personlig? Anonymous poster hash: ab54a...ba7
Fireflies Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Diabetes er en potesiell dødelig sykdom. Så klart bør du si det til han! 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Skrevet 21. april 2015 Er du sikker på at han drikker vannet da? Anonymous poster hash: 0a089...849
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #6 Skrevet 21. april 2015 Er du sikker på at han drikker vannet da?Anonymous poster hash: 0a089...849 Absolutt, har sett han sitte med flere vannflasker på bordet og drikker fra de når han spiser middag, og han fyller dem og tar dem med seg på rommet. Anonymous poster hash: ab54a...ba7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #7 Skrevet 22. april 2015 kan jo faktisk hende han har diabetes, men føler han ikke trenger å fortelle DEG det... Anonymous poster hash: 2fccb...2ad 3
Sugerøret Skrevet 22. april 2015 #8 Skrevet 22. april 2015 typisk diabetes eksem? Hva er det ??? Om han drikker mye, kan være at han prøver å spise mindre? Eller kanskje han har diabetes og ikke vil prate om det? 1
SiMa Skrevet 22. april 2015 #9 Skrevet 22. april 2015 kan jo faktisk hende han har diabetes, men føler han ikke trenger å fortelle DEG det... Anonymous poster hash: 2fccb...2ad typisk diabetes eksem? Hva er det ??? Om han drikker mye, kan være at han prøver å spise mindre? Eller kanskje han har diabetes og ikke vil prate om det? Overdreven tørste er et resultat av dårlig regulert (for høyt) blodsukker. Jeg er enig i at ts bør ta opp saken med vedkommende, ubehandlet diabetes kan være veldig alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #10 Skrevet 22. april 2015 Overdreven tørste er et resultat av dårlig regulert (for høyt) blodsukker. Jeg er enig i at ts bør ta opp saken med vedkommende, ubehandlet diabetes kan være veldig alvorlig. Veldig enig med deg. Anonymous poster hash: 49dbf...06e
Leini Skrevet 22. april 2015 #11 Skrevet 22. april 2015 Skriv ut en liste med symptomer på diabetes og gi det til ham. Si at du er bekymret og at han bør få sjekket dette hos legen. Det er som de andre sier en veldig skummel sjukdom om det ikke blir oppdaget og behandlet.
Sugerøret Skrevet 22. april 2015 #12 Skrevet 22. april 2015 Overdreven tørste er et resultat av dårlig regulert (for høyt) blodsukker. Jeg er enig i at ts bør ta opp saken med vedkommende, ubehandlet diabetes kan være veldig alvorlig. jeg vet det.Har diabetes selv Men vet også at mange drikker mye vann for å ikke spise så mye 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #13 Skrevet 23. april 2015 kan jo faktisk hende han har diabetes, men føler han ikke trenger å fortelle DEG det... Anonymous poster hash: 2fccb...2ad Jeg prøver ikke være forveten, men min stebror har diabetes og jeg ser lignende vaner hos han jeg snakker om her. typisk diabetes eksem? Hva er det ??? Om han drikker mye, kan være at han prøver å spise mindre? Eller kanskje han har diabetes og ikke vil prate om det? Eksemen Acanthosis nigricans , (mor er lege) er ofte tidlig tegn på diabetes. Han drikker mye men spiser mye og mye usunnt også .Update: Snakket med han, casually, og kom frem til at han har snakket med legen om det og fant ut at han hadde blodsukker nivå på 300 ( !!! )Jeg gispet og sa det var høyt og han sa ja, han fikk medisiner til å ta hver dag. Han er fra Indonesia, kanskje jeg er prippen eller u-utdannet på indonesisk helsesystem, men jeg vet ikke om han har fått diabetesmedisin/insulin etc, eller om legen har gitt han noe urter eller annet sprøyt. Han sier iallefall at han føler seg dårlig, men det ser ikke ut som om han har fått råd om hvordan man skal spise og holde seg aktiv når man har diabetes diagnose. Men det er hans ansvar. Jeg har brydd meg nok, det er opp til han selv. TS Anonymous poster hash: ab54a...ba7
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #14 Skrevet 23. april 2015 Blodsukker på 300? Hva slags måleenhet snakker vi om her - mmol/l eller mg/dl? 300 mmol/l tror jeg neppe han hadde overlevd. Er det snakk om 300 mg/dl tilsvarer dette ca 16 mmol/l, noe som også er høyt, men det er et litt mer realistisk tall og det er fullt mulig å overleve. men man føler seg gjerne litt pjusk. Anonymous poster hash: f49c0...8cc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå