Gå til innhold

Hyllest til aleneforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å hylle alle dere som har eneansvar for barn! Dere gjør en utrolig god jobb. Av ulike årsaker har jeg vært alene med barnet vårt (er gift,mannen på jobbreise ) de siste 2.5 ukene. Det er ikke mye å gi en hyllest på,men jeg synes selv at jeg har fått et inntrykk. Vi har en jente midt i trass alder,og jeg har hatt det godt som har kunnet dele utbruddene tidligere. Legging er også et kapittel som krever enormt mye tålmodighet her i huset når det bare er 1 voksen. Henting og levering i bhg, husarbeid og matlaging, lek med datteren og full jobb.

Jeg har dyp respekt for dere som har eneansvar.

Anonymous poster hash: 1b61c...98b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk:)

Har vært 100% alene i 4 år. Pappaen døde da barnet var 1 år. Det har vært tungt og tøft, men med gode rutiner, mye kreativitet og etterhvert godt humør så klarer man det meste.

Anonymous poster hash: 97d0c...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, så blir det å være alene om omsorg sett på som et minus. <selv i 2015.

Så en levekårsundersøkelse i fylket der jeg bor. Venstre kolonne sto alle pluss, høyre kolonne sto alle minus.

Et av minusene var det å være aleneforsørger.

Mange grunner til at folk er alene. Noen har mistet sin i død, noen er skilte.

De jeg kjenner er samfunnsnyttige mennesker, gode jobber, god inntekt. De er uansett et minus i samfunnet.

Lever du i et helvete, dårlig råd, det går utover ungene, ja da er du på plusssiden.

Jeg var alene noen år. Jobbet, sparte, kjøpte leilighet og bil. Da snakket folk. Jsa, det går an å være alenemor.....bla bla

Hadde jeg gått på trygd, bodd i en kommunal bolig, hadde folk snakket, ja det går an å være alenemor...bla bla

Å være alene skal du klare alt. Du skal jobbe, følge opp ungene, ta alt av vedlikehold, fikse utstyret til unger. Ser her inne, mange mødre med menn som overlater dette til sine menn, for de har nok med husarbeide og unger

Nei å være alene er ingen minus.



Anonymous poster hash: e8f71...658
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken har slått meg hver gang jeg har levert fra meg tantungene etter en helg her.. Men alle sier det er annerledes med egne. Uansett, jeg er med på å skåle for de som klarer seg med minimal avlasting og lager trygge og glade barn.

.. Litt tidlig på en søndag, men SKÅL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre, så blir det å være alene om omsorg sett på som et minus. <selv i 2015.

Så en levekårsundersøkelse i fylket der jeg bor. Venstre kolonne sto alle pluss, høyre kolonne sto alle minus.

Et av minusene var det å være aleneforsørger.

Mange grunner til at folk er alene. Noen har mistet sin i død, noen er skilte.

De jeg kjenner er samfunnsnyttige mennesker, gode jobber, god inntekt. De er uansett et minus i samfunnet.

Lever du i et helvete, dårlig råd, det går utover ungene, ja da er du på plusssiden.

Jeg var alene noen år. Jobbet, sparte, kjøpte leilighet og bil. Da snakket folk. Jsa, det går an å være alenemor.....bla bla

Hadde jeg gått på trygd, bodd i en kommunal bolig, hadde folk snakket, ja det går an å være alenemor...bla bla

Å være alene skal du klare alt. Du skal jobbe, følge opp ungene, ta alt av vedlikehold, fikse utstyret til unger. Ser her inne, mange mødre med menn som overlater dette til sine menn, for de har nok med husarbeide og unger

Nei å være alene er ingen minus.

Anonymous poster hash: e8f71...658

Det jeg da ikke forstår er at det er pk å klappe for de som feks drar til Storken for å frivillig bli enslig forelder.

Anonymous poster hash: 1a59c...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at noen "ser" oss aleneforeldre, og ikke bare dømmer. Det er en ekstra belastning det, å stadig bli dømt uten at folk engang vet årsaken til at man er alene. Som aleneforeldre blir man også utstøtt litt, har selv opplevd at blant venner er det bare "vennepar" som er aktuelle å finne på noe sammen med i helgene, jeg er en person for lite. Man blir litt meldt ut. Og så skal man klare alt selv. Alt med hus, bil, papirarbeid, ungene. Og rekke alt, man skal hente, bringe, handle, bringe de til fritidsaktiviteter, gjøre ærend, rekke legetimer (har enda ikke hatt tid til legetime til meg selv, som jeg egentlig skulle hatt siden før jul, er bare ikke tid), reparere ting i huset, og bilen, jobbe, studere, rekke kvalitetstid med ungene, leksehjelp, lage middag, leke og lesestund med ungene, legging, og etter det sette seg ned med regningene og forberede til dagen etter. Kanskje kan man skvise inn en liten time med egentid før man tar natt, og da er det allerede klokka tolv på natta. Sjeldent man rekker å sove mer enn fem-seks timer per natt. Men, sånn er det. Er ingen myte at det er slitsomt å være aleneforelder.

Anonymous poster hash: 9dcb5...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Jeg skjønner ikke hvordan de klarer det de med flere barn. Et barn skjønner jeg. Men to og flere. Jeg hadde dødd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være alenemor, men det var enda mer slitsomt å være gift alenemor med stebarn på kjøpet. Det mest slitsomme som skilt alenemor er den konstante motarbeidingen faren og den nye damen driver med, uten å se det går mer utover barnet enn meg.

Jeg har adhd og har absolutt mine feil for omverden. Jeg er et rotehue og passe usystematisk. Har slitt med jobber og til tider litt ustabil økonomi. MEN, ungen har alt han trenger, er høflig og blid, har venner, trener og gjør det godt på skolen osv. Jeg stiller opp på alt som er av skolegreier, i alle fall alt jeg klarer å huske på. I foreldreverv og alt jeg klarer og litt til. Vi har hus og bil og får alltid til å reise på ferier og opplevelser. Jeg har avlastning en helg i måneden da han er hos faren. Allikvel, er alt jeg gjør galt i deres øyner, og de lar aldri en sjanse til å kritisere meg, ringe barnevernet, sende advokat på meg osv gå fra seg.

DET er det mest slitsomme med å være alenemor syntes jeg.



Anonymous poster hash: 19b0b...518
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, så blir det å være alene om omsorg sett på som et minus. <selv i 2015.

Så en levekårsundersøkelse i fylket der jeg bor. Venstre kolonne sto alle pluss, høyre kolonne sto alle minus.

Et av minusene var det å være aleneforsørger.

Mange grunner til at folk er alene. Noen har mistet sin i død, noen er skilte.

De jeg kjenner er samfunnsnyttige mennesker, gode jobber, god inntekt. De er uansett et minus i samfunnet.

Lever du i et helvete, dårlig råd, det går utover ungene, ja da er du på plusssiden.

Jeg var alene noen år. Jobbet, sparte, kjøpte leilighet og bil. Da snakket folk. Jsa, det går an å være alenemor.....bla bla

Hadde jeg gått på trygd, bodd i en kommunal bolig, hadde folk snakket, ja det går an å være alenemor...bla bla

Å være alene skal du klare alt. Du skal jobbe, følge opp ungene, ta alt av vedlikehold, fikse utstyret til unger. Ser her inne, mange mødre med menn som overlater dette til sine menn, for de har nok med husarbeide og unger

Nei å være alene er ingen minus.

Anonymous poster hash: e8f71...658

Tror du har misforstått hvordan levekårsundersøkelsene funker. Det som er på minussiden er de faktorene som,i følge svarene på undersøkelsen, kan medvirke til dårligere levekår. Som feks at man er alene med barn (fordi man kanskje har mindre penger eller det er stress i forhold til jobb, skole osv). Det betyr ikke at det å være alene gjør at du er mindre verdt som person, som du sier blir man kanskje enda mer ressurssterk som person fordi man må takle alle utfordringer selv. Men det er likevel (kanskje nettopp derfor) en "risikofaktor" mtp livskvalitet.

Anonymous poster hash: c8786...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...