Gå til innhold

Spiseforstyrrelser...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny her på KG..

Jeg er 20 år gammel og har lenge slitt med en form for spiseforstyrrelse. Det har vært perioder hvor jeg nesten ikke har spist noe særlig (sulter meg, eller spiser bare mager kost), og så kommer det perioder (som jeg er i nå) hvor jeg spiser enorme mengder mat, for å så kaste opp.. Jeg er veldig utslitt og er så deprimert.. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal søke hjelp. Jeg føler at jeg er for feit for en spiseforstyrrelse, og jeg er så skeptisk til å være åpen med noen om det (er redd for at ingen tror meg, synes jeg er ekkel, også er det jo den skammen...)

Er det noen her inne som har råd til meg eller har vært igjennom det samme?

Anonymous poster hash: f813f...d0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 169-170 cm og jeg veier 57..

AnonymBruker
Skrevet

Har vært gjennom mye av det du skriver og kjenner meg igjen! Hos meg var det så enkelt at jeg begynte å spise sunt(masse "supermat") og mosjonere, og dette ga meg viljestyrke fordi jeg ikke ville ødelegge den sunne livsstilen min med overspising eller sulting.

Anonymous poster hash: 0e429...032
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...