Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider
Skrevet

Dersom jeg skal benytte gul/oransje i sommerfuglen tror jeg at jeg må ha noe lilla der også.Tenkte også på himmelblå, men er redd den kan bli tam. Lurt litt på om jeg må gå for komplimentærfargen til kronbladene. Hva tror du om det? Anonymous poster hash: 9016f...672

Hvorfor ikke? Eller turkis? Det går fint til rødt, orange og gult.

Skrevet

Så fint!!! Nydelig og jevn skyggelegging!

Takk! :D Tegningen din med tusj er helt nydelig, tusjene ser ut som mye morro!

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Takk! :D Tegningen din med tusj er helt nydelig, tusjene ser ut som mye morro!

Takk:D

Og idag kom pakke fra amazon!!!!! Fargebok med bilder av Alphonse Mucha!!!! Nu er Pærecider i himmelen! Best av alt, det er kun et bilde på hvert ark, så man slipper å ødelegge andre bilder.

post-49525-0-06580400-1434381584_thumb.j

Endret av pærecider
Skrevet

Bestilte nettopp denne boka State Birds and Flowers. Jeg studerer for tiden ornitologi og har en amerikansk venn som jeg prater mye med om fuglene i statene, så jeg tenkte det var en god ide å ha en fargeleggingsbok som jeg kan fargelegge etterhvert som jeg har studert hver enkelt fugleart. Som en ekstra motivasjon, kanskje. Eneste jeg er litt skuffet over er at de har listet den som interessant for 8 til 11 åringer. Googlet boka og den ser lovende ut, men får krysse fingrene og håper det er like bra som det ser ut der.

Skrevet

Åååååh jeg vil at pakka mi fra amazon skal komme og! Men er bare en uke siden jeg bestilte :ler:

Skrevet

Hm. Etter å ha lastet ned noen digitale tegninger og fargelagt litt i photoshop, så kom jeg fram til at det ble for klønete å være bundet til PCen. Liker å kunne ta med prosjekter rundtomkring. Så da ble det Den hemmelige hagen på meg og. Som jeg sitter ute på verandaen og fargelegger i :P

Inspirert av Aldrisur! :laugh:

1434367318882_zpskvp3dxkj.jpg

(jeg er godt over gjennomsnittet glad i høstfarger)

• Liker 11
Skrevet

Kjempefin Pingting! Fine farger sammen :)

Gjest pærecider
Skrevet

Hm. Etter å ha lastet ned noen digitale tegninger og fargelagt litt i photoshop, så kom jeg fram til at det ble for klønete å være bundet til PCen. Liker å kunne ta med prosjekter rundtomkring. Så da ble det Den hemmelige hagen på meg og. Som jeg sitter ute på verandaen og fargelegger i :P

Inspirert av Aldrisur! :laugh:1434367318882_zpskvp3dxkj.jpg

(jeg er godt over gjennomsnittet glad i høstfarger)

Skikkelig flott!

Skrevet

Hvilke fargeblyanter er best og hvor kan jeg kjøpe disse? Bor i Bergen

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Hvilke fargeblyanter er best og hvor kan jeg kjøpe disse? Bor i Bergen

Da jeg bodde i Bergen brukte jeg Nordby fargerike i Strandgaten, men de flyttet til Olav Kyrres gate, i nærheten av DNB for noen år siden. Var i den nye butikken for et par år siden, veldig bra utvalg, dog ikke så bra som den gamle butikken. Vet ikke om de er der fremdeles.

Derwent er mine favoritter når det kommer til fargeblyanter. De kommer i flere ulike serier, noen er voksbaserte, som Derwent Artist og Studio, de er ganske harde å jobbe med, mens inktense og watercolour er vannoppløselige og mykere å jobbe med. Andre gode merker er prismacolour, koh-in-noor, faber castell og caran d'ache. Lyra er rimelige og har ok kvalitet. De er også gode i hånden, syns jeg.

Endret av pærecider
Skrevet

Jeg har prøvd meg litt frem med de grønne derwent watercolour-blyantene jeg kjøpte. Jeg brukte nesten en hel side på å "få teken" på de, de er nemlig mye mykere enn resten av blyantene mine! Tror jeg kunne likt et sett med de, får vurdere det når jeg er tilbake fra ferie igjen. Jeg kjøpte også to rosa av typen coloursoft, og de er også veldig gode, men runde (uvant) og litt for tjukke for den beste blyantspisseren min!

Skrevet

Da jeg bodde i Bergen brukte jeg Nordby fargerike i Strandgaten, men de flyttet til Olav Kyrres gate, i nærheten av DNB for noen år siden. Var i den nye butikken for et par år siden, veldig bra utvalg, dog ikke så bra som den gamle butikken. Vet ikke om de er der fremdeles.

Derwent er mine favoritter når det kommer til fargeblyanter. De kommer i flere ulike serier, noen er voksbaserte, som Derwent Artist og Studio, de er ganske harde å jobbe med, mens inktense og watercolour er vannoppløselige og mykere å jobbe med. Andre gode merker er prismacolour, koh-in-noor, faber castell og caran d'ache. Lyra er rimelige og har ok kvalitet. De er også gode i hånden, syns jeg.

Tusen takk. Jeg skal se om jeg finner Nordbye, men har en mistanke om at de har lagt ned.

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Vil og tipse om en veldig bra kunstbutikk på nettet, http://www.utrechtart.com

Enormt utvalg av alt mulig, og man kan sammenligne priser og produkter.

Har også kost meg ute i sola med fargeblyanter og den nye Mucha-fargeboka.

post-49525-0-13362700-1434469419_thumb.j

Endret av pærecider
Skrevet (endret)

Herlighet, fullstendig hekta! Har 13 bøker jeg bytter på, de fleste kjøpt på Adliberis.

Har kjøpt tegneblyanter på Ebay, gode priser og kvalitet.

Endret av Trude.lutt
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, fullstendig hekta! Har 13 bøker jeg bytter på, de fleste kjøpt på Adliberis.

Hvilke merke av blyantene har du kjøpt på ebay?

Anonymous poster hash: 02874...41e

AnonymBruker
Skrevet

Ferdig.. tror jeg!

Anonymous poster hash: 9016f...672

post-37809-0-63707300-1434485588_thumb.j

• Liker 12
Skrevet

Ferdig.. tror jeg!

Anonymous poster hash: 9016f...672

Så fin :)

Skrevet

Legg ut noen bilder da vel :) 

Hvor mye fargelegger du per uke? Siden du rekker over 13 bøker :ler: 

Jeg må prøve å finne tid til å fargelegge igjen snart. Ironisk at det er stressmestring, men jeg har ikke tid fordi jeg har så mye å gjøre :P

Skrevet

Denne gangen tok jeg meg tegnesakene på ferie, det er jeg glad for! Fint å kunne trekke inn i skyggen midt på dagen når solen er på sitt sterkeste.

post-26375-0-14041100-1434485765_thumb.j

• Liker 8
Gjest pærecider
Skrevet

Ferdig.. tror jeg!Anonymous poster hash: 9016f...672

Denne gangen tok jeg meg tegnesakene på ferie, det er jeg glad for! Fint å kunne trekke inn i skyggen midt på dagen når solen er på sitt sterkeste.

attachicon.gif2015-06-16 20.36.41.jpg

Så fine!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...