Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Jeg også! Skulle gjerne likt å vite hva navnene på disse teknikkene. Sånn at jeg kan søke de opp og få det inn med teskje ^^

Siden du bruker tusjer, så kan du jo google på shading techniques, som stippling, hatching/crosshatching etc. Med fargeblyanter ville jeg ha sett på blending og burnishing.

Dårlig! Jeg har fullstendig sett med copics og har brukt tusjene i mange år - og papiret har så utrolig mye å si. Butikken burde egentlig ha et testersett, om ikke med alle fargene, så i alle fall med noen, for de tusjene er såpass dyre at det blir en investering..

Er så enig. Er den første butikken jeg har vært i som ikke har hatt slike testersett. Hadde det ikke vært for hun som hadde vett nok til å bruke litt tid på å forklare og fortelle om de tusjene, så hadde jeg ikke villet gått tilbake dit igjen. Synd, for jeg var faktisk villig til å legge igjen en stor slump med penger, hadde jeg fått prøvd dem ut litt. Sendte dem en epost, både for å gi ros til hun ene, samtidig som jeg la en liten klage på hun "dragen". Når det gjelder slike fagbutikker, så har jeg litt høyere forventninger til service og kundevennlighet, spesielt såpass dyre varer som det de fører. Endret av pærecider
Skrevet

Jeg skulle kjøpe noen tusjer i går. Hadde med noen papirbiter for å teste på. Trodde det var vanlig med testere når de selger tusjer én og én. Men alle var forseglet. Turte ikke å spørre... 😕

Gjest pærecider
Skrevet

Sniker meg inn hit, jeg også! :hallo:

Har vært gira på å fargelegge en god stund, men har ikke funnet en fargeleggingsbok som falt i smak, før i dag: Munch fargeleggingsbok! :tommelsmil: Passer godt for meg, som ikke vil ha altfor mange linjer å holde meg innenfor :fnise:

Synes det er herlig å blandeblandeblande farger i store bevegelser, da føler jeg meg skikkelig kunstnerkreativ (selv om jeg hele tiden ser etter originalbildet :ninja: ) :ler:

Legger ved bildet jeg har klussa på nå i kveld:

attachicon.gif20150613_232314 (777x1024).jpg

Edit: Når jeg ser bildet som ble lasta opp, ser det ut som det er en barnehageunge som har fargelagt... Det er finere i virkeligheten, altså :sjenert: I alle fall litt :fnise:

Skikkelig fint!!!

Skrevet

Takk Pærecider. Skal sjekke det ut :-)

Gjest pærecider
Skrevet

Endelig ferdig med denne her. Er så grusom at jeg skjærer ut sider av fargebøkene så jeg kan feste dem til underlaget/tegnebrettet, og da kan jeg bruke letraset og chameleon uten å bekymre meg for at andre tegninger inne i boka skal bli ødelagt.

post-49525-0-84095100-1434304680_thumb.j

Skrevet

Endelig ferdig med denne her. Er så grusom at jeg skjærer ut sider av fargebøkene så jeg kan feste dem til underlaget/tegnebrettet, og da kan jeg bruke letraset og chameleon uten å bekymre meg for at andre tegninger inne i boka skal bli ødelagt.

Wow, utrolig fint!
AnonymBruker
Skrevet

Er så misunnelig på dere :-( får ikke dette til :-(

Anonymous poster hash: 02874...41e

• Liker 1
Skrevet

Er så misunnelig på dere :-( får ikke dette til :-(Anonymous poster hash: 02874...41e

Får ikke til avanserte ting jeg heller :-p Men fint blir det uansett!

• Liker 1
Skrevet

Nydelig bilde^^

Skrevet

Noen som vet om bøker som ikke er så henna´ish?

Skrevet

Munch! :nigo::jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Holder på med denne. Bruker fargeblyanter.

Anonymous poster hash: 9016f...672

post-37809-0-38202800-1434310561_thumb.j

• Liker 9
Gjest pærecider
Skrevet

Amazon har mye bra. Og creative haven har også utrolig mye forskjellig, i ulike temaer. En her nevnte Munch, den er fin. Også er det en på Panduro hobby, som heter my wonderful world of fashion.

Gjest pærecider
Skrevet

Holder på med denne. Bruker fargeblyanter. Anonymous poster hash: 9016f...672

Flott!!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Wow! Det var sinnsykt fint! :)

Anonymous poster hash: dc052...9ee

Skrevet

Prøver meg på skyggelegging for første gang! :D gøy! Tok bilder på forskjellige stadier ^_^

post-33738-0-81408500-1434319105_thumb.j

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har forslag til farger på bakgrunn og sommerfuglen?

post-37809-0-45692800-1434321870_thumb.j

• Liker 4
Gjest pærecider
Skrevet

Prøver meg på skyggelegging for første gang! :D gøy! Tok bilder på forskjellige stadier ^_^

Så fint!!! Nydelig og jevn skyggelegging!

Noen som har forslag til farger på bakgrunn og sommerfuglen? Anonymous poster hash: 9016f...672

Kanskje himmelblå bakgrunn og gul/orange sommerfugl?
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje himmelblå bakgrunn og gul/orange sommerfugl?

Dersom jeg skal benytte gul/oransje i sommerfuglen tror jeg at jeg må ha noe lilla der også.

Tenkte også på himmelblå, men er redd den kan bli tam. Lurt litt på om jeg må gå for komplimentærfargen til kronbladene. Hva tror du om det?

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Endelig fått testa ut chameleontusjene samt de tre copic markerne jeg kjøpte i går. Begge bildene er hentet fra "my wonderful world of fashion"

Skoen er fargelagt med copic markers. Elsket de tusjene, bare så synd at de er så innihampen dyre! 33 kr per tusj!

Dama er fargelagt med chameleon og letraset promarkers. Chameleon er virkelig fantastiske, men man må bli vant til å koble tusjen sammen med blenderen, det kan ødelegge litt av flyten av arbeidet. Men de er gøye å jobbe med!

post-49525-0-96421900-1434323096_thumb.j

Endret av pærecider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...