Aldrisur Skrevet 13. juni 2015 #321 Skrevet 13. juni 2015 Åh, den var nydelig! ^ Kjempe fin! Tusen takk begge to! Jeg brukte chameleonpennene her (blant annet) og de går tvers gjennom papiret akkurat sånn som pærecider forklarte oppi her. Som sagt så egner de seg ikke så godt til fargebøker med tegninger på begge sider, men de gir en fin effekt og er morsomme å bruke.
Mynona Skrevet 13. juni 2015 #322 Skrevet 13. juni 2015 Så flinke dere er. Jeg har ikke hatt tid til å fargelegge på kjempelenge jeg....
momo Skrevet 13. juni 2015 #323 Skrevet 13. juni 2015 Ble veldig inspirert av å lese her. Så etterpå skal jeg ut å handle. Tror dette kunne passe meg. Jeg er veldig rastløs av meg, og har stort sett et tankekaos i hodet. Så tror dette blir fint å koble av med på kvelden. Ellers har jeg prøvd scrapping, men føler at det tar mye tid, og så mye som må finnes fram, og ryddes bort etterpå. Så har jeg prøvd brodering, og strikking. Det gikk i hvert fall ikke, da ble det mye banning. Gleder meg til å prøve dette i dag.
Safira Skrevet 13. juni 2015 #324 Skrevet 13. juni 2015 I desperasjon kjøpte jeg et par grønne blyanter fra faber castell colour grip og derwent watercolour-seriene (riktignok noen utgåtte blyanter av sistnevnte serie). Gleder meg til å teste de ut på neste bilde! 5
sol87 Skrevet 13. juni 2015 #326 Skrevet 13. juni 2015 Jeg har akkurat bestilt meg noen fargeleggingsbøker for voksne, men har ikke kjøpt noe å fargelegge med ennå. Kan jeg få konkrete tips med linker til hva dere andre bruker? Anonymous poster hash: 08c0b...b60 Jeg bruker Staedtler triplus fineliner sine tusjer. Den eneste ulempen er at fargen vises litt gjennom papiret. Ellers jeg glad i fargeblyanter fra derwent. Tror du får dem på panduro blant annet. Om du synes det blir litt dyrt er ikke lyra sine så ille heller.
Gjest pærecider Skrevet 13. juni 2015 #327 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Så mye fint dere har lagt ut!!! Elsker å se hvordan andre "løser" de ulike fargeleggingsoppgavene!! Nå har jeg bestilt en fargebok basert på maleriene til Alphonse Muchas. Elsker art nouveau og den stilen der. Har sittet og siklet over den lenge! Men måtte gjøre noen beinharde prioriteringer på amazon, de har så mye lekkert, bl.a steampunk, zentangle, klær og mote fra ulike epoker, samt en nydelig bok om med japanske malerier. Vurderer å lete etter bilder på google, streke opp linjene og fargelegge, da kan jeg velge papir selv og kanskje bruke deilighetene mine fra chameleon uten at det blør gjennom. Testet de ut på letraset papir og bristol papir, og de blør ikke gjennom eller ødelegger papiret, så inntil jeg får råd til å boltre meg på amazon, så får jeg ty til opptegning av linjer selv. Har også funnet en bok på panduro, som heter "My wonderful world of fashion" den kan både brukes for fargelegging og tegning. Hvis noen her tør å prøve på å tegne mønster i fargeleggingsbøkene istedet for å fargelegge, så anbefaler jeg å google zentangle, så finner dere mange lekre mønstre! Endelig ferdig med den hersens blomsten! Den tok sin tid!!! Men avslappende var det! Endret 13. juni 2015 av pærecider
Muscae Skrevet 13. juni 2015 #328 Skrevet 13. juni 2015 Har noen prøvd disse blyantene? De er ekstremt billige, og har stort utvalg av farger, så tenkte å kjøpe dem som suppleringsfarger. De blyantene jeg har er så begrenset i fargevalget. Og skal man kjøpe så store sett med kvalitetsblyanter vil det bli veldig dyrt. http://www.ebay.com/itm/72-Color-Oil-Base-Marco-Fine-Art-Drawing-Non-toxic-Pencils-Set-For-Artist-Sketch-/311331148490?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item487cc852ca
Muscae Skrevet 13. juni 2015 #329 Skrevet 13. juni 2015 Jeg liker å bruke få farger. Her har jeg brukt gul, oransj og rød. 6
langbein86 Skrevet 13. juni 2015 #330 Skrevet 13. juni 2015 Så mye fint dere har lagt ut!!! Elsker å se hvordan andre "løser" de ulike fargeleggingsoppgavene!! Nå har jeg bestilt en fargebok basert på maleriene til Alphonse Muchas. Elsker art nouveau og den stilen der. Har sittet og siklet over den lenge! Men måtte gjøre noen beinharde prioriteringer på amazon, de har så mye lekkert, bl.a steampunk, zentangle, klær og mote fra ulike epoker, samt en nydelig bok om med japanske malerier. Vurderer å lete etter bilder på google, streke opp linjene og fargelegge, da kan jeg velge papir selv og kanskje bruke deilighetene mine fra chameleon uten at det blør gjennom. Testet de ut på letraset papir og bristol papir, og de blør ikke gjennom eller ødelegger papiret, så inntil jeg får råd til å boltre meg på amazon, så får jeg ty til opptegning av linjer selv. Har også funnet en bok på panduro, som heter "My wonderful world of fashion" den kan både brukes for fargelegging og tegning. Hvis noen her tør å prøve på å tegne mønster i fargeleggingsbøkene istedet for å fargelegge, så anbefaler jeg å google zentangle, så finner dere mange lekre mønstre! Endelig ferdig med den hersens blomsten! Den tok sin tid!!! Men avslappende var det! Wow, fantastisk fin! Så flink du er til å få dybde i bildet!
Gjest pærecider Skrevet 13. juni 2015 #331 Skrevet 13. juni 2015 Wow, fantastisk fin! Så flink du er til å få dybde i bildet! Tusen takk!!! Gah, ble litt irritert idag. Var innom en stor hobbybutikk her i byen, og de hadde masse copic markers, jeg spurte hun dama om de hadde papir, så jeg kunne teste dem litt. Hun bare glefset at det var ikke lov til å teste dem. Ble litt satt ut av reaksjonen hennes, men spurte høflig om jeg kunne få vite årsaken, og at det hadde vært ålreit å få se åssen de er på papiret. Hun bare sa at de er akkurat som du ser på fargekartet. Sa til svar at det er jo forskjellig fra papir til papir. Men neida, hun var skikkelig sur megge. Ikke ofte man møter sånne! Men heldigvis var det en annen av de som jobbet der som kom ilende til, og viste meg litt forskjellig, ga meg mye god informasjon. Sa til henne at det kunne jo vært en ide å hatt noen få tusjer tilgjengelig for prøving, som på parfymerier. Hun var enig.. Tror hun også reagerte på kollegaens oppførsel. Spurte megga (den første) om noen andre penner der og deres bruksområder, og fikk bare korte, sure svar. Tilslutt sa jeg at jeg får vel lete etter info på internett og bestille derfra, da. Kjøpte imidlertid et par copic markers, for å teste dem ut litt. Utrolig hvor mye kundeservice har å si!
Gjest pærecider Skrevet 13. juni 2015 #332 Skrevet 13. juni 2015 Jeg liker å bruke få farger. Her har jeg brukt gul, oransj og rød. Så fint! Er og enig, liker å bruke en begrenset fargepalett!
Auri Skrevet 13. juni 2015 #333 Skrevet 13. juni 2015 Tusen takk!!! Gah, ble litt irritert idag. Var innom en stor hobbybutikk her i byen, og de hadde masse copic markers, jeg spurte hun dama om de hadde papir, så jeg kunne teste dem litt. Hun bare glefset at det var ikke lov til å teste dem. Ble litt satt ut av reaksjonen hennes, men spurte høflig om jeg kunne få vite årsaken, og at det hadde vært ålreit å få se åssen de er på papiret. Hun bare sa at de er akkurat som du ser på fargekartet. Sa til svar at det er jo forskjellig fra papir til papir. Men neida, hun var skikkelig sur megge. Ikke ofte man møter sånne! Men heldigvis var det en annen av de som jobbet der som kom ilende til, og viste meg litt forskjellig, ga meg mye god informasjon. Sa til henne at det kunne jo vært en ide å hatt noen få tusjer tilgjengelig for prøving, som på parfymerier. Hun var enig.. Tror hun også reagerte på kollegaens oppførsel. Spurte megga (den første) om noen andre penner der og deres bruksområder, og fikk bare korte, sure svar. Tilslutt sa jeg at jeg får vel lete etter info på internett og bestille derfra, da. Kjøpte imidlertid et par copic markers, for å teste dem ut litt. Utrolig hvor mye kundeservice har å si! Bor du i Telemark, pærecider? Hørtes skremmende ut som den opplevelsen jeg hadde for litt siden
Gjest pærecider Skrevet 13. juni 2015 #334 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Bor du i Telemark, pærecider? Hørtes skremmende ut som den opplevelsen jeg hadde for litt siden Akershus. lurer på hvorfor slike megger i det hele tatt jobber i sånne butikker! Trodde poenget var å få folk til å kjøpe varene, ikke skremme dem vekk! Endret 13. juni 2015 av pærecider
Leopanter Skrevet 13. juni 2015 #335 Skrevet 13. juni 2015 (endret) Sniker meg inn hit, jeg også! Har vært gira på å fargelegge en god stund, men har ikke funnet en fargeleggingsbok som falt i smak, før i dag: Munch fargeleggingsbok! Passer godt for meg, som ikke vil ha altfor mange linjer å holde meg innenfor Synes det er herlig å blandeblandeblande farger i store bevegelser, da føler jeg meg skikkelig kunstnerkreativ (selv om jeg hele tiden ser etter originalbildet ) Legger ved bildet jeg har klussa på nå i kveld: Edit: Når jeg ser bildet som ble lasta opp, ser det ut som det er en barnehageunge som har fargelagt... Det er finere i virkeligheten, altså I alle fall litt Endret 13. juni 2015 av Leopanter 8
Auri Skrevet 13. juni 2015 #336 Skrevet 13. juni 2015 Leopanter det er kjempefint! Jeg er imponert :D 2
Aldrisur Skrevet 13. juni 2015 #337 Skrevet 13. juni 2015 Jeg og! Er kjempeimponert over dere alle sammen! Og det beste av alt: jeg blir så inspirert til å prøve nye teknikker. Dette er moro, hyggelig, avslappende og utviklende. 1
Brimi Skrevet 14. juni 2015 #338 Skrevet 14. juni 2015 Sniker meg inn hit, jeg også! Har vært gira på å fargelegge en god stund, men har ikke funnet en fargeleggingsbok som falt i smak, før i dag: Munch fargeleggingsbok! Passer godt for meg, som ikke vil ha altfor mange linjer å holde meg innenfor Synes det er herlig å blandeblandeblande farger i store bevegelser, da føler jeg meg skikkelig kunstnerkreativ (selv om jeg hele tiden ser etter originalbildet ) Legger ved bildet jeg har klussa på nå i kveld:20150613_232314 (777x1024).jpg Edit: Når jeg ser bildet som ble lasta opp, ser det ut som det er en barnehageunge som har fargelagt... Det er finere i virkeligheten, altså I alle fall litt Kjempe fint! :-O :-D
Brimi Skrevet 14. juni 2015 #339 Skrevet 14. juni 2015 Jeg og! Er kjempeimponert over dere alle sammen! Og det beste av alt: jeg blir så inspirert til å prøve nye teknikker. Dette er moro, hyggelig, avslappende og utviklende. Jeg også! Skulle gjerne likt å vite hva navnene på disse teknikkene. Sånn at jeg kan søke de opp og få det inn med teskje ^^
Ananas. Skrevet 14. juni 2015 #340 Skrevet 14. juni 2015 Tusen takk!!! Gah, ble litt irritert idag. Var innom en stor hobbybutikk her i byen, og de hadde masse copic markers, jeg spurte hun dama om de hadde papir, så jeg kunne teste dem litt. Hun bare glefset at det var ikke lov til å teste dem. Ble litt satt ut av reaksjonen hennes, men spurte høflig om jeg kunne få vite årsaken, og at det hadde vært ålreit å få se åssen de er på papiret. Hun bare sa at de er akkurat som du ser på fargekartet. Sa til svar at det er jo forskjellig fra papir til papir. Men neida, hun var skikkelig sur megge. Ikke ofte man møter sånne! Men heldigvis var det en annen av de som jobbet der som kom ilende til, og viste meg litt forskjellig, ga meg mye god informasjon. Sa til henne at det kunne jo vært en ide å hatt noen få tusjer tilgjengelig for prøving, som på parfymerier. Hun var enig.. Tror hun også reagerte på kollegaens oppførsel. Spurte megga (den første) om noen andre penner der og deres bruksområder, og fikk bare korte, sure svar. Tilslutt sa jeg at jeg får vel lete etter info på internett og bestille derfra, da. Kjøpte imidlertid et par copic markers, for å teste dem ut litt. Utrolig hvor mye kundeservice har å si! Dårlig! Jeg har fullstendig sett med copics og har brukt tusjene i mange år - og papiret har så utrolig mye å si. Butikken burde egentlig ha et testersett, om ikke med alle fargene, så i alle fall med noen, for de tusjene er såpass dyre at det blir en investering.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå