Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lyra sine metalliske blyanter er IKKE verdt å kjøpe. De er ekstremt myke og må spisses kontinuerlig. På bildet er det metalliske til øverst, vanlige nederst. De står nemlig gjerne blanda i løsvekt bokser, så lett å ta feil. Den grønne har jeg brukt i ca 15 min; se forskjellen på den og den blå allerede :O

Endret av Auri
  • Liker 1
Gjest pærecider
Skrevet

Testet ut Stabilo finelinere fra Panduro Hobby, de er veldig bra, de går ikke gjennom. Men de solgte dem dessverre bare enkeltvis. Er to typer, stabilo finelinere og en annen med litt tjukkere spiss. Anbefaler også Sakura gelly roll, hvit for highligtning. Har aldri funnet noen bedre enn disse hvite pennene der!

post-49525-0-51948100-1433942309_thumb.j

post-49525-0-28024400-1433942351_thumb.j

Skrevet

Testet ut Stabilo finelinere fra Panduro Hobby, de er veldig bra, de går ikke gjennom. Men de solgte dem dessverre bare enkeltvis. Er to typer, stabilo finelinere og en annen med litt tjukkere spiss. Anbefaler også Sakura gelly roll, hvit for highligtning. Har aldri funnet noen bedre enn disse hvite pennene der!

Det ble fint! *løpe ut å kjøpe*

Skrevet

Steike! Du er flink!

Skrevet

For dem som liker å tegne litt da, så kan jeg anbefale disse litt uvanlige tegnebøkene (de med 642 og 712). Veldig artig å pusle med innimellom, og så kan man farge etterpå. 

Jeg er glad i å både tegne og farge, så i disse bøkene går det stort sett i tegninger med gråblyant, og så tar jeg igjen fargingen i bøkene til Johanna Basford (kommer en ny av dem til høsten også :D ).

http://www.chroniclebooks.com/catalogsearch/result/?q=things+to+draw

Kommer ikke folk på hva de kan tegne selv, uten en bok?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nuh kjøpt tegneblyanter fra Caran D'ache. De er helt vanlige fra en vanlig bokhandler. :)

Gjest pærecider
Skrevet

Lekkert, pærecider!

Det ble fint! *løpe ut å kjøpe*

Steike! Du er flink!

Tusen takk:D

Skrevet

Skjønner litt hva du mente, det virker som de bøkene er mest målrettet mot en spesiell gruppe og det er mye gjentagende i mønstrene (av hva jeg har sett.) Men det finnes hundre, om ikke tusen, vis av bøker. Peter Deligdisch har noen interessante bok serier, kanskje det kunne passe bedre? Bestiaire extraordiaire er også en som skiller seg litt ut fra de sirkulære møsterne med mye blomster og greier. Har også sett flere tattovering fargeleggingsbøker, med forskjellige mønstre.

Ok takk det skal jeg sjekke ut

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Åååååå!!! Chameleon de luxe-tusjene samt kinakalligrafisettet kom idag! Testet ut kalligrafisett og blekk, de virker som en drøm!!! Splitten er i bambus, ikke metall, så den er så mye mer vennlig mot papiret. Og blekket er bare helt fantastisk! Vet at dette er en fargeboktråd, men vet også at folket her deler samme gleden som jeg har over nye tegnesaker!!! Chameleontusjene skal testes ut så snart jeg er ferdig med den blomsten jeg holder på med!!!

Lykkeliglykkeliglykkelig!!!!!

Endret av pærecider
Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Ok takk det skal jeg sjekke ut

Psst, amazon.uk har en del bra saker også. Bestilte noe i japansk stil, samt en i art nouveau-stil. Siklet over en som var basert på maleriene til Alphonse Mucha. Og så så jeg at de hadde laget fargebok fra maleriene til Munch, får dem på ark bokhandel. Så det er ikke bare psykedeliske greier! Digger Basford, men er enig i at det kan bli litt mye. Bruker bøkene hennes mest for inspirasjon.

Endret av pærecider
Skrevet

De skal slutte å selge/produsere gelly roll :-O Heldigvis var de på tilbud, så fikk 4 for ca. 55,- :-p

Skrevet

Denne var ikke lett å ta fint bilde av! Den ser bedre ut i virkeligheten :ler: Jeg er veldig fornøyd! Tok en eeevighet med å farge bakgrunn, men det ble verdt det til slutt :D

11251120_10153298675901830_8043044101642

• Liker 8
Gjest pærecider
Skrevet

Denne var ikke lett å ta fint bilde av! Den ser bedre ut i virkeligheten :ler: Jeg er veldig fornøyd! Tok en eeevighet med å farge bakgrunn, men det ble verdt det til slutt :D

11251120_10153298675901830_8043044101642

Så fint!!!!

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

De skal slutte å selge/produsere gelly roll :-O Heldigvis var de på tilbud, så fikk 4 for ca. 55,- :-p

Neei?!?! Får stikke innom panduro og fylle opp lageret mitt!! 😭

Ok. Nå har jeg testa ut chameleon-pennene. Og de er annerledes enn alt annet jeg har prøvd. De er flotte til fargelegging, men dessverre går de gjennom arket på den fargeboka jrg bruker.(Animal kingdom) Men for min del spiller det ingen rolle, jeg kommer til å bruke dem til mye annet, så de er verdt pengene. Tar litt tid å venne seg til at man må koble tusjen til blenderen en stund før man kan blende dem. Man må planlegge fargeleggingen litt, mht lys og skygge. Kan komme med en mer grundig tilbakemeldig senere med bilder, hvis folk ønsker det.

Men foreløpig konklusjon: skal man kun fargelegge, så er disse ganske avanserte og passer ikke til disse fargebøkene med bilder på begge sider. Ikke alle som kanskje føler at de har lyst til å sitte og fikle med hetter og blendere, og da forsvinner vel litt av den meditiative hensikten med fargeleggingen? Men for postkortfargelegging, eller med mer solid papir er disse perfekte. Jeg liker dem godt, selv om de krever litt planlegging og trening. Og de blender bedre enn Letraset promarkers. Og lukter ikke så ille:P personlig gleder jeg meg til å bruke dem på andre prosjekter. 😍

Endret av pærecider
Skrevet

Yess skal bestille den modern tattoo coloring book

Skrevet

Idag må jeg ta klesvask, støvsuge, vaske, rydde....

Det eneste jeg har lyst til; Kald cola i hagen med fargeboka mi...

• Liker 3
Skrevet

En liten hilsen fra meg. :ler:

God helg alle sammen!  :blomst:

z6skx5j.jpg

• Liker 12
Skrevet

En liten hilsen fra meg. :ler:

God helg alle sammen! :blomst:

z6skx5j.jpg

Åh, den var nydelig!

• Liker 1
Skrevet

^

Kjempe fin!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...