Gå til innhold

Ektopi – erfaringer med behandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å blø litt etter samleie seint i syklysen, det har skjedd to ganger nå, en blødning (blør jevnt, men det går greit å bare ha litt papir i trusa) som blir utløst av samleie en liten uke før menstruasjon og ikke stopper før jeg har fått menstruasjon og den er over. Går på p-piller og legen min har sagt at jeg har ektopi, har hatt det i mange år, men har ikke merka noe til det før nå når jeg har fått ny partner som holder ut en evighet sammenligna med de to minuttene til ekssamboer.

Har sendt beskjed til legen i dag, altså, om at jeg ønsker time for å få sjekka at det ikke er noe annet enn ektopi som er årsaken ved å ta klamydiatest og ev. andre tester. Men er rimelig sikker på at det er ektopien som er grunnen etter at jeg har lest litt rundt omkring.

Men dødskjipt om jeg får beskjed om at "sånn er det bare"! Har det så godt i senga om dagen, tror ikke han bryr seg om litt blod, egentlig, men jeg kjenner det setter en liten demper for min del.

Så: Er det noen som har erfaringer med å behandle ektopi? Med laser eller pensling eller frysing eller noe annet? Er behandlingene omfattende og ubehagelige? Må man til gynekolog for det? Og, ikke minst: Virker det?

Takk for alle svar.



Anonymous poster hash: 50b52...3ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...