AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg kunne tenke meg å bli kjent med andre psykisk syke, gjennom et eller annet forum på nettet. Synes det er vanskelig å finne slike grupper på facebook, da de sjelden har et navn som tydeliggjør hva det er slags gruppe. Noen aktive slike forum har jeg heller ikke lykkes å finne. Er det noen som vet om seriøse grupper på facebook, eller internettfora? Det gjør ingenting om det er på engelsk, regner med det er mer aktivitet i engelske fora. Anonymous poster hash: 27af3...a6b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Doktoronline har et aktivt psykiatriforum. Om de møtes i real life, bet jeg ikke.Anonymous poster hash: aeef6...36c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Dagbladets kommentarfelt? Anonymous poster hash: a7708...3d4 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 Jeg kunne tenke meg å bli kjent med andre psykisk syke, gjennom et eller annet forum på nettet. Synes det er vanskelig å finne slike grupper på facebook, da de sjelden har et navn som tydeliggjør hva det er slags gruppe. Noen aktive slike forum har jeg heller ikke lykkes å finne. Er det noen som vet om seriøse grupper på facebook, eller internettfora? Det gjør ingenting om det er på engelsk, regner med det er mer aktivitet i engelske fora.Anonymous poster hash: 27af3...a6b Sidetmedord.noAnonymous poster hash: 3e54e...ed2 2
Gjest The damned Skrevet 18. april 2015 #5 Skrevet 18. april 2015 (endret) Sidetmedord er dårlig. Veldig lite aktivitet og man kan regne med at man får 2-3 svar. Noen ganger tar det flere dager før man får svar. Vet ikke helt hva du sliter med, men "Angst & depresjon" og "Sosial angst" er fine grupper på Facebook hvis du sliter med slike ting. De er lukkede, så man slipper å bekymre seg for at hele livshistorien blir kringkastet for alle på vennelista Ellers er "socialanxietysupport" et nettsted som har forum. Hovedsakelig amerikanerne, men er ganske mange fra hele verden der. Endret 18. april 2015 av The damned
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #6 Skrevet 18. april 2015 Jeg kunne tenke meg å bli kjent med andre psykisk syke, gjennom et eller annet forum på nettet. Synes det er vanskelig å finne slike grupper på facebook, da de sjelden har et navn som tydeliggjør hva det er slags gruppe. Noen aktive slike forum har jeg heller ikke lykkes å finne. Jeg vil og! Si fra hvis du finner et bra forum. Anonymous poster hash: 2643f...c1b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #7 Skrevet 18. april 2015 Sidetmedord er dårlig. Veldig lite aktivitet og man kan regne med at man får 2-3 svar. Noen ganger tar det flere dager før man får svar. Vet ikke helt hva du sliter med, men "Angst & depresjon" og "Sosial angst" er fine grupper på Facebook hvis du sliter med slike ting. De er lukkede, så man slipper å bekymre seg for at hele livshistorien blir kringkastet for alle på vennelista Ellers er "socialanxietysupport" et nettsted som har forum. Hovedsakelig amerikanerne, men er ganske mange fra hele verden der. Unnskyld at jeg i det heletatt nevnte siden da.Anonymous poster hash: 3e54e...ed2
Gjest The damned Skrevet 18. april 2015 #8 Skrevet 18. april 2015 Unnskyld at jeg i det heletatt nevnte siden da.Anonymous poster hash: 3e54e...ed2 Du trenger ikke ta det så personlig da. Er bare min mening,og greit å vite tenker jeg Er jo der inne selv til tider,men det blir litt lite aktivitet for min del. Ønsker jo å kunne dele erfaringer med andre,og det er det litt kjipt når man knapt får svar eller kanskje ikke får det i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #9 Skrevet 18. april 2015 Jeg syntes ikke sidetmedord.no er dårlig, har vært reg der i tre uker nå og allerede de første dagene fikk jeg mange venneforespørsler og har nå ganske åpen nettkontakt med 2 stykker. Mange søker også venner å gjøre ting IRL med så det virker som et bra sted sånn sett. Ellers så finnes jo også aktivitetsvenner.no der har jeg vært i noen år og de fleste der er psykisk syke selvom det ikke står i profilen. Man kan også søke på temaer som "sykdom" (eller "dansing") for å finne mennesker som har satt opp disse temaene på sin profil. Anonymous poster hash: 761e3...6c4
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. april 2015 #10 Skrevet 18. april 2015 Hvilken diagnose? Det er litt vanskelig for hva vil du få ut av et forhold med en annen psykisk syk person? Om det er å snakke om nettopp disse tingene, tror jeg mange ikke vil, fordi de har nok med å takle problemene sine og vil ikke hverken snakke om det eller takle en annen sitt problem. Jeg vet ikke, men jeg tror folk som søker seg til sånne forum, ikke vil gå til psykolog , men bruke et annet menneske til å få ut alt sammen. Da burde du tenke "Er jeg sterk nok til det?" før du oppsøker det. Særlig hvis du har veldig dype problemer.
Gjest The damned Skrevet 18. april 2015 #11 Skrevet 18. april 2015 Jeg syntes ikke sidetmedord.no er dårlig, har vært reg der i tre uker nå og allerede de første dagene fikk jeg mange venneforespørsler og har nå ganske åpen nettkontakt med 2 stykker. Mange søker også venner å gjøre ting IRL med så det virker som et bra sted sånn sett. Ellers så finnes jo også aktivitetsvenner.no der har jeg vært i noen år og de fleste der er psykisk syke selvom det ikke står i profilen. Man kan også søke på temaer som "sykdom" (eller "dansing") for å finne mennesker som har satt opp disse temaene på sin profil.Anonymous poster hash: 761e3...6c4 Ok, er bare mitt inntrykk. Kanskje jeg skal ta turen inn der igjen. Har ikke vært der på en stund nå
WubWub Skrevet 18. april 2015 #12 Skrevet 18. april 2015 Det forumet her er ganske bra : http://www.psychforums.com/forum.html Mye aktivitet der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå